تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جاتا ۲۰۰۷ در کشور توریست‌ها

عباث جعفری

نمايشگاه جهانگردی ژاپن از روز جمعه، ۱۴ سپتامبر، افتتاح شد. نمايشگاه JATA 2007 از معتبرترين نمايشگاه‌های جهانی صنعت گردشگری‌ست. انجمن شركت‌های گردشگری ژاپن را وزارت حمل و نقل این کشور در سال ۱۹۵۹ بنیادگذاری کرد. اين نمايشگاه، كه تا سال ۲۰۰۳ تراول اگزبيشن خوانده می‌شد، از آن پس با نام اختصاری «جاتا» جای خود را در ميان نمايشگاه‌های بين‌المللی توريسم باز كرد.


گوشه‌ای از مراسم گشایش نمایشگاه | عکس‌ها از: عباث جعفری

بر اساس گزارش جاتا، اكنون ۱۲۱۸ آژانس معتبر عضو فعال اين سازمان هستند و ۹۲ شركت و سازمان و همچنین ۱۰۲۶ آژانس مسافرتی و هتل و شركت حمل و نقل خارجی با اين انجمن در ارتباطند.


رقص سنتی در مراسم افتتاحیه

انجمن شركت‌های گردشگری ژاپن با بر گزاری نمايشگاه جاتا تلاش داشته است تا علاوه بر آشنا کردن ژاپنی‌ها با توانمندی‌های گردشگری، اين كشور را به يک مقصد فعال گردشگری جهانی تبديل کند.

سالانه حدود ۱۷ ميليون گردشگر ژاپنی به كشورهای ديگر سفر می‌كنند. مسئولان اين سازمان اعلام کرده‌اند در تلاشند اين رقم را تا سال ۲۰۰۷ به بيست ميليون نفر افزايش دهند.

همچنين بر اساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری، در سالی كه گذشت گردشگران ژاپنی توانستند عنوان «بهترين توريست‌های دنيا» را به خود اختصاص دهند. اين آمار توسط سازمان‌های جهانی و از هتل‌ها تهيه می‌شود.


نمایی از غرفه‌ی ایران

در سال ۲۰۰۶ در نمايشگاه جاتا ۷۷۰ شركت كننده از ۱۳۱ كشور در ۹۲۴ غرفه حضور داشتند. تعداد بازديدكنندگان آن نمايشگاه ۱۰۶۲۴۱ نفر بود که نسبت به سال ۲۰۰۵ بيست‌هزار نفر افزايش داشت.

نكته‌ی جالب اين‌كه ۵۶ درصد از بازديدكنندگان اين نمايشگاه را خانم‌ها تشكيل می‌دادند.

نمايشگاه JATA 2007 از روز جمعه، بیست و سوم شهریور آغاز می‌شود و به مدت سه روز در مركز دائمی نمايشگاه‌های شهر توكيو برپا خواهد بود.


غرفه‌ی ایران

ايران نيز، در هر دو بخش دولتی و خصوصی، با حضور در این نمایشگاه قصد دارد بخشی از بازدیدکنندگان را به سفر به ايران ترغيب کند. آمارها در پایان پاییز، فصل توریسم ایران، نشانگر میزان موفقیت این تلاش‌ها خواهند بود.


چای ایرانی در غرفه‌ی ایران

بر اساس آمارهای سازمان جهانگردی ايران، سال گذشته ۷۵۰هزار گردشگر به ایران سفر کردند. به گفته‌ی این سازمان، بخش عظيمی از این تعداد را توريسم مذهبی تشكيل می‌دهد كه عموما برای زيارت مکان‌های مذهبی به ایران سفر می‌کنند. در پی انتشار این آمار رسمی، برخی از كارشناسان معترض بودند که اين امار كاملا غيرواقعی‌ست و اساسا توريسم مذهبی پول زيادی را به اين صنعت تزريق نمی‌كند و فقط روندی صعودی را در آمار و ارقام نشان می‌دهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

as i saw the report of mr. abbas jfari it was so hi quality exibition in japan.and iran was there too.i hope we should see a day for iran to improve iran and so we can say we have a beutiful country. thanks for all members in this exibition.

-- hosseyn yeganeh ، Sep 15, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)