تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    
گفت‌وگو با فائز علیدوستی، انیماتور ایرانی ساکن کانادا

۴۰۰ تا رزومه و یک عالمه مصاحبه برای گرفتن کار

نیک‌آهنگ کوثر

با فائز علیدوستی اولین بار بر سر یک پروژه‌ی گروهی انیمیشن در سال ۷۲ آشنا شدم. او مدرس خانه‌ی کاریکاتور، و همین‌طور دانشگاه بود و انیمیشن درس می‌داد.


فائز دو سال پیش به کانادا مهاجرت کرد و در کنار پروژه‌های آزاد انیمیشن، کارهای مختلفی تجربه کرد تا بتواند به هدفش، که دنبال کردن انیمیشن در کانادا که از سابقه‌دارترین کشورهای دنیا در این رشته است، برسد.



دوشنبه‌ی گذشته با او در قهوه‌خانه‌ی «تیم هورتونز» ایستگاه مترو فینچ، که نزدیک خانه‌اش است، قرار گذاشتم و ساعتی در فضای زنده و پر سر وصدای آنجا گپ زدیم و از انیمیشن و کار و تجربه‌ی کانادایی و زندگی در اینجا حرف زدیم.

علیدوستی هم مثل خیلی از ایرانی‌ها نمی‌خواهد تا ابد در اینجا بماند و دوست دارد روزی با کوله‌باری از تجربه به ایران بازگردد و درس بدهد. او برای رسیدن به هدفش تلاش زیادی کرده و مدت‌ها با کارگاه‌های مختلف انیمشن در تماس بوده و نمونه کار و رزومه فرستاده تا بالاخره بعد از دو سال صبر، توانست جذب یکی از مؤسسات حرفه‌ای شود.



فائز همراه همسرش به کانادا آمد و برخلاف انتظارش، صبر و حوصله‌ی همسرش در کنارآمدن با شرایط جدید، خیلی بیشتر از او بود و احتمالا همین قدرت زنان می‌تواند تکیه‌گاهی برای مردان‌شان باشد تا با جرأت بیشتری جلو بروند.

گفت‌وگو با فانز علیدوستی را از «اینجا» بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)