تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
سعید محمدی، مشاور حقوقی کانون صنفی معلمان:

«معلمان تنها حقوق‌شان را می خواستند»

حسن زارع‌زاده اردشیر

سعید محمدی، مشاور حقوقی کانون صنفی معلمان، در گفتگو با رادیو زمانه گفت:«تجمع معلمان کاملا صنفی بود و معلمان به‌خاطر حقوق خودشان در طی چند روز دست به تجمع زدند که نهایتا مسئولان امر حاضر شدند با آنها مذاکره کنند اما جواب روشنی ندادند.

نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان، برای هماهنگی تجمع شنبه ۱۱ اسفند، به تهران آمدند و به همین دلیل خانه معلم تهران را با پانصدر هزار تومان اجاره کردند اما نیروهای امنیتی اجازه ندادند که معلمان از این محل استفاده کنند و از همان روز، مسئولین خودشان با برخوردهای نادرست این قضیه را امنیتی کردند و معلمان هم رفتند بیانه‌شان را دادند و در روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه تجمع کردند که بیش از ۲۰ هزار نفر حضور داشتند در این تجمعات.

مشاور حقوقی کانون صنفی معلمان در ادامه افزود: بعد از آخرین تجمع، قرار شد مذاکره‌ای صورت گیرد اما نمایندگان آموزش و پرورش حضور پیدا نکردند و نمایندگان مجلس نیز جواب روشنی به آنها ندادند.

در این گفتگو، سعید محمدی خبر از حضور نماینده اداره اماکن نیروهای انتظامی در جلسات هیئت مدیره کانون صنفی معلمان داده و همچنین گفت: «اعتراضات معلمان تا آزادی همکارانشان و رسیدن به حقوق‌شان ادامه خواهد داشت».

گفتگو را از «اینجا» بشنوید.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

حقوق معلمان را با زندان جواب دادند. این نظام حق چه کسی را داده بود مگر؟ حقوق صنفی هم برای اینها سیاسی است.

-- مهری ، Mar 17, 2007

نیروی انتظامی به جای این که مزاحمان خیابانی را دستگیر کند در مقابل معلمان می ایستد.

-- علیرضا میزانیان ، Mar 20, 2007

خدا لعنت کند آنهایی را که دم از عدالت و انسانیت می زنند ولی بویی از انسانیت نبرده اند. ومعلمان را بدون هیچ هیچ هیچ دلیل منطقی به زندان و بازداشت کشاندند و پرونده سیاسی درست کردند....؟؟؟؟

-- معلم ، Apr 3, 2007

28 سال منتظر ماندیم که از دولتهاحرکتی خردمندانه وعالمانه درجهت رشد وشکوفایی وخلاقیت آموزش و پرورش
ونگاهی ازروی درک وفهم وواقع بینانه به معلم که سازنده انسانهایی است که فردا را آنها پاس می دارند وهدایت می کنند. ولی رفتارهایی که آنان در مقابل اعتراضات آگاه کننده معلمان از خود نشان می دهند نشان دهنده نابخردی وبه دور از آینده نگری مسئولانه است پس معلم حق دارد که دیگر منتظر نماند و....

-- معلم بیدار ، Apr 4, 2007

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)