تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

محبوبیت آرش و آیسل در روسیه

شهزاده سمرقندی
shahzoda@radiozamaneh.com

دوازدهم ماه می، مسابقات نیمه نهایی یورویژین ۲۰۰۹ در موسکو آغاز شد. از ۱۲ تا ۱۶ می، مسابقات یوروویژین از تلویزیون‌‌های کشور‌های اروپای فرانسه، آلمان، اسپانیا و بریتانیا به اضافه کشور مهماندار روسیه نمایش خواهد یافت و در آن شماره‌هایی اعلام می‌شود که طرفداران می‌توانند به خواننده محبوب خود رأی بدهند.

Download it Here!

بعد ‌از ظهر دوازدهم ماه می (۲۲ اردیبهشت) از ساعت ۱۸ از ۴۲ کشور در دوره اول مسابقات نیمه نهایی شرکت خواهند کرد که دوره دوم روز ۱۴ می برگزار خواهد شد و مسابقه نهایی ۱۶ می خواهد بود.

نمایندگان این چهار کشور به علاوه روسیه که مهمان‌دار است مستقیم در مسابقات نهایی اجرا خواهند داشت و بقیه کشور‌ها در مرحله نیمه نهایی این مسابقات اجرا خواهند داشت که تنها نمایندگان ۱۰ کشور انتخاب خواهند شد.


عکس‌ها: etoday

اما نکته جالبی که در پشت صحنه مسابقات است، این‌که مسئولان سایت یورویژین در گفت و گویی خواستند ببینند که شرکت‌کنندگان چه‌قدر با تاریخ و سابقه مسابقه‌ای که شانس اجرا در آن و نمایندگی کشور خود را دارند، چه می‌دانند.

یکی از پرسش‌ها این بود که بهترین ترانه‌ای که از شروع یورویژین تا به حال از جانب شنوندگان انتخاب شده، کدام ترانه و با اجرای چه گروهی بوده است؟

اما چنین به نظر می‌رسید که گویا به مصاحبه‌شوندگان در جواب به این پرسش کمک می‌شد، اما این در مورد چند نفر رواست و خیلی‌ها بدون تردید و شک به آن پاسخ می‌دادند.


جای اشاره است که در نمایش تمرینی روز گذشته به روشنی می‌شد دید که نمایندگان چه کشوری با اعتماد به نفس بیش‌تری اجرا می‌کردند.

اجرای حدیثه، نماینده ترکیه هم جالب توجه بود و گویا طرفداران زیای در سراسر جهان پبدا کرده است. اما چشم من به آرش است که امسال یا آیسل، خواننده جوان آذربایجانی این کشور را نمایندگی خواهد کرد.

آرش و آیسل در گفت و گوی اختصاصی خود با تلویزیون یوروژین گفتند که تا به حال با هم همکاری خوبی داشته‌اند و امید دارند که ترانه آن‌ها «همیشه به یاد توأم» یا «You are always in my mind» برنده شود.


اما بهزاد بلور، مجری برنامه تلویزیونی «کوک» از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در محل است و از نزدیک این مسابقات را مشاهده می‌کند. در گفت و گویی که با او داشتم از آرش پرسیدم.

بهزاد بلور می‌گوید که آرش و آیسل محبوبیت زیادی در روسیه دارند. بهزاد می‌گوید که شاهد آن بوده که در یکی از تمرین‌های آرش و آیسل، ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه غافلگیرانه وارد صحنه شود. بهزاد بلور معتقد است که ممکن است نمایندگان آذربایجان جزو پنج کشور برتر انتخاب شوند.

Share/Save/Bookmark

در همین زمینه:
آرش، نماینده آذربایجان در یورو ویژن
خواننده عرب‌تبار، نماینده اسرائیل در یورو ویژین
گرجستان: «ما پوتین را نمی‌خواهیم»
اسکار می‌خواند- الکس می‌رقصد
بلیت‌های جعلی در مسابقات یوروویژن
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظرهای خوانندگان

با سلام
سرکار خانم شهزاده سمرقندی ظاهرا فرموده بودین که از طریق sms میشود در رای گیری شرکت کرد. میتونید لطف کنید و اطلاعات بیشتری رو در این مورد فراهم کنید ؟ شاید بشه ایرانیان و آذری زبانان ایران رو برای برنده شده آرش و آیسل بسیج کرد
با تشکر
-----------------------
زمانه: اطلاعات آن در وبسایت یوروویژن منتشر می شود

-- سعید ، May 13, 2009

ای کاش اطلاعاتی هم در مورد زمان دقیق مسابقه و نحوه رای دادن می دادید تا علاقه مندان ساکن اروپا بتوانند رای بدهند. مسابقه نیمه نهایی دوم که آیسل و آرش هم در آن با شماره 12 شرکت خواهند کرد روز پنج شنبه 14 مارس راس ساعت 21 به وقت اروپای مرکزی شروع خواهد شد. رای گیری پس از پایان اجرای همه شرکت کنندگان شروع خواهد شد که هم از طریق زنگ زدن و هم از طریق اس ام اس ممکن است و هر نفر تا 20 رای می تواند ارسال کند. همه این رای ها می تواند به یک کشور و یا کشورهای مختلف داده شود.

-- علی ، May 13, 2009

ba salam
hamintor ke dar in maghaleh gofteh shod, Arash mahboobiat ziadi dar Roossieh darad. Aghlam oo ra hendi tasavor mi konand.
valikan, Patricia Kass france ham shans ziadi darad man chand sal dar moscow zendegi kardam va hamishe az mizan alagheh rooss ha be in khanandeh taajob kardam. Patrici kass, keh yek khanandeh kheyli ghadimi va bessiar movafagh France ast, dar Russie yek hamannd yek bot ast va hamvareh mihman khosoosi va shakhsi Putin ast.
Pass az salh shekast eftezah amiz, emsal France mi khahad ba ferestadan in khanandeh ghadimi va bessiar mash-hoor in telesm ra beshekanad!
vali man shakhsan omidvaram Arash va Aysel dar radif balatari gharar begirand va jozv behtarin ha entekhab shavand.
Paris L. Marzban

-- بدون نام ، May 13, 2009

تا انجایی که من چند ساله در المان این برنامه رو میبینم فقط یک شب و ان هم شب فینال یورویژین است که نشان داده میشود الان هم که به لیست برنامهای ARD نگاه کردم امسال هم همینطور شنبه ١٦ می از ساعت ٢١ تا ٢٤ پخش میکند برای اطلاع دوستان در المان .

-- kia ، May 13, 2009

آيسل و آرش

-- Behnam ، May 17, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)