تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«اسکار می‌خواند- الکس می‌رقصد»

شهزاده سمرقندی
shahzoda@radiozamaneh.com

ایگار کورکاف، نماینده کشور کرواسی در یوروویژین ۲۰۰۹ خواهد بود. کشور کرواسی از سال ۱۹۹۳ در مسابقات یوروویژین شرکت دارد. امسال هم با ترانه‌ی « Lijepa Ten» و یا (Beautiful Tena) تینای زیبا در این مسابقات حضور خواهد داشت.

Download it Here!

هرچند قابل پیش‌بینی است که با این صدا و این ترانه به دشواری بتوان با نماینده‌های کشورهای دیگر رقابت کرد؛ اما میدان یوروویژین جای زیادی به اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی می‌دهد. از این‌رو ما غالبا شاهد برنده شدن خواننده‌هایی بودیم که هیچ فکر نمی‌کردیم اسم آن‌ها در لیست ۱۰ خواننده برتر این مسابقات باشد.


نماینده کشور کرواسی

همین‌طور آلمان نیز امروز نماینده خود را انتخاب و اعلام کرد چه خواننده‌ای راهی مسکو خواهد شد.

دو خواننده آلمانیOscar Loya & Alex Christensen - نمایندگان کشور آلمان در مسابقات نهایی یوروویژین خواهند بود که زیر عنوان Alex Swings- Oscar Singsبه صحنه خواهند آمد.

عنوان این دو همخوان را به فارسی می‌توان این‌طور ترجمه کرد: اسکار می‌خواند- الکس می‌رقصد.

خلاقیت زیادی در کار نماینده کشور آلمان هم به چشم نمی‌رسد، اما خب شنوندگان، قضاوت کنندگان اصلی هستند و باید صبر کنیم و ببینیم که نظر آن‌ها در باره این ترانه چه خواهد بود.

یک ماه دیگر معلوم خواهد شد که گوش آهنگ‌شنوی آلمانی‌ها تا چه حد با دیگر مردم اروپا تفاوت دارد.

در چند سال گذشته حضور نمایندگان اروپای غربی در مسابقات یوروویژین خیلی پر رنگ بوده است، اما احساس می‌شود ترانه‌های نمایندگان کشورهایی که تازه به این مسابقات وارد می‌شوند، مثل کشورهای ترکیه، آذربایجان و گرجستان؛ پر از شوق و انرژی هستند و برای تهیه آن‌ها، وقت و دقت زیادی به کار می‌برند.


اسکار و آلکس

با این مقدمه می‌خواهم ترانه‌ای که نمایندگان جمهوری چک در این مسابقات انتخاب کرده است را در مقایسه با ترانه نمایندگان آلمان برای‌تان پخش کنم تا خود قضاوت کنید که کدام هنرمندانه و با مهارت‌تر است.

در حالی که کشور چک در دو سال گذشته از شرکت خود در این مسابقات راضی نبوده و نتیجه خوبی را هم به دست نیاورده است، امسال امیدی بیشتری برای موفقیت دارد، چون ترانه‌ای که امسال در داخل این کشور برنده شد، ترانه‌ی بسیار دلنشینی است.

ترانه کولیان چک با موسیقی رپ آمیخته است و برای اجرای آن، چهار خواننده جوان چکی که در اجرای ترانه‌های جوان پسندانه و موسیقی رپ تخصص دارند، مهارت زیادی بخرج داده‌اند.

پنجاه و چهارمین مسابقات یوروویزین ۲۰۰۹ از ۱۲ تا ۱۶ ماه مه در مسکو، و در میدان بازی‌های المپیک برگزار خواهد شد. در این مسابقات نماینده ۴۲ کشور شرکت خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

در همین زمینه:
آرش، نماینده آذربایجان در یورو ویژن
خواننده عرب‌تبار، نماینده اسرائیل در یورو ویژین
گرجستان: «ما پوتین را نمی‌خواهیم»
نظرات بیان شده در این نوشته الزاماً نظرات سایت زمانه نیست.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)