تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    
دادستان تهران:

«يک تيم تروريستی دستگير شدند»

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از شناسايی و دستگيری اعضای «يک تيم آموزش ديده برای ترور» در تهران خبر داد. وی گفت در روزهای اخير سه فوتباليست و يک بازيگر نيز دستگير شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست خبری امروز، اعلام کرد اعضای تيم تروريستی دستگيرشده «در يکی از کشورهای همسايه آموزش ديده‌اند و بر اساس اعترافات‌شان قرار بوده ترورهای ديگری را پايه‌ريزی کنند.»

جعفری دولت‌آبادی در مورد متهمان پس از وقايع انتخابات که لايحه دفاعيه خود را منتشر کرده‌اند گفت اين افراد تحت تعقيب قرار خواهند گرفت

با وجودی ‌که هنوز عوامل ترور مسعودعلی‌محمدی در سال گذشته و دو ترور اخير مجيد شهرياری و فريدون عباسی در هشتم آذرماه جاری، دستگير نشده‌اند، دادستان تهران افزود دستگيری اين تيم «سرنخ‌های خوبی از عوامل اين ترورها» در اختيار مقامات قضايی قرار داده است.

مسعودعلی‌محمدی، مجيد شهرياری و فريدون عباسی از استادان دانشگاه بودند که گفته می‌شود در حوزه برنامه هسته‌ای ايران فعاليت می‌کردند. از ميان اين سه نفر تنها فريدون عباسی در اين ترورها کشته نشد.

روز گذشته غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران نيز گفته بود عاملان مستقیم دو ترور اخیر و ترور قبلی هنوز دستگیر نشده‌اند اما افراد مرتبط با این موضوع شناسایی و دستگیر شده‌اند.

دستگيری سه فوتباليست و يک بازيگر

عباس جعفری دولت‌آبادی همچنين از دستگيری سه فوتباليست و يک بازيگر در يک پارتی شبانه خبر داد و افزود اين افراد در حال حاضر آزاد شده‌اند اما به زودی محاکمه خواهند شد.


از چند روز پيش خبر دستگيری «سه فوتباليست مشهور» در وب‌سايت‌های مختلف منتشر و نام آن‌ها به‌شکل مخفف درج شده بود و کميته انضباطی فدراسيون فوتبال ايران نيز اعلام کرد که اين موضوع را پی‌گيری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، جعفری دولت‌آبادی در اين‌باره اعلام کرد که سه فوتباليست و يک بازيگر در شمال تهران و در پارتی‌ای که حدود ۴۰ نفر در آن بودند دستگير شده‌اند.

دفاعيه مدير مسئول روزنامه ايران

جعفری دولت‌آبادی در مورد دادگاه کاوه اشتهاردی، مديرمسئول روزنامه‌ ايران که دو روز پيش در پی شکايت مهدی هاشمی، فرزند علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، برگزار شده بود گفت رسانه‌هايی که متن لايحه‌ دفاعيه‌ اشتهاردی را به‌طور کامل منتشر کرد‌ه‌اند، مورد پيگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان تهران در همين حال افزود اين موضوع به معنای دفاع از مهدی هاشمی نيست.

کاوه اشتهاردی در دفاعيه طولانی خود ضمن وابسته خواندن مهدی هاشمی به «استعمار پير انگليس» و بررسی گذشته وی پای چندين نفر از مسئولان حکومتی را نيز به‌ميان کشيده بود.

جعفری دولت‌آبادی افزود: «بايد توجه داشت که لايحه [دفاعيه] قبل از پايان دادگاه منتشر شده و متضمن توهين به برخی از افراد است و همچنين نسبت به برخی از مسئولان مطالبی را بيان کرده است.»

دادستان تهران همچنان مهدی هاشمی را «متهم» دانست و گفت وی احضار شده و احضار او نيز «قانونی» بوده و در صورت ورود به کشور نيز به پرونده‌اش رسيدگی می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی همچنين در مورد متهمان پس از وقايع دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران که لايحه دفاعيه خود را منتشر کرده‌اند گفت عليه اين افراد اعلام جرم شده است و آن‌ها تحت تعقيب قرار خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد اشاره دادستان تهران به عيسی سحرخيز و جعفر پناهی باشد که متن دفاعيه‌های آن‌ها در رسانه‌های مختلف منتشر شد. آن‌ها در اين دفاعيه‌ها نسبت به بازداشت خود و «شکنجه‌ها»ی زندان اعتراض کرده بودند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من از علم حقوق چیزی سرم نمی شه ولی این بنده خدا که گفته کسانی که دفاعیه اشان را منتشر کرده اند جرم مرتکب شده اند خیلی بنظرم حرف مسخره ای اومده

-- عباس ، Dec 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)