تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بازداشت ۱۴۹ تروريست القاعده در عربستان

پليس عربستان سعودی اعلام کرد که در مدت هشت ماه اخير ۱۴۹ مظنون به همکاری با شبکه تروريستی القاعده را دستگير کرده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، ژنرال منصور الترکی، سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی روز جمعه در نشست مطبوعاتی خود در رياض گفت در ميان افراد مشکوکی که در هشت ماه گذشته دستگير شدند ۲۵ خارجی نيز ديده می‌شوند.


ژنرال منصور الترکی

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی رابطه مستقيم افراد دستگير شده با کشف اخير بمب بسته‌بندی شده را رد کرد. وی افزود برخی از دستگيرشدگان روابطی با خارج داشته‌اند.

بر اساس اطلاعاتی که در آمريکا منتشر شد عربستان سعودی اسناد معتبری را در اواخر ماه اکتبر در اختيار اين کشور قرار داد که طبق آن دو بسته هوايی حاوی مواد منفجره در دوبی و لندن کشف شدند. دو بسته بمب که به‌موقع خنثی شدند توسط القاعده در جزيره‌العرب ساخته شده و به مقصد آمريکا ارسال شده بودند.

تروريست‌های دستگيرشده نقشه‌هايی برای ترور روزنامه‌نگاران و مقامات امنيتی عربستان سعودی داشتند

ژنرال منصور الترکی گفت که تروريست‌های دستگيرشده نقشه‌هايی برای ترور روزنامه‌نگاران و مقامات امنيتی عربستان سعودی داشتند. يکی از اين عمليات‌های تروريستی نيز قرار بود در بخش صنعت نفت عربستان اجرا شود که اين عمليات نيز خنثی شد.

وی افزود در ميان بازداشت‌شدگان يک زن جوان تبعه عربستان نيز ديده می‌شود که در جهت گسترش شبکه تبليغاتی القاعده بر روی اينترنت فعاليت می‌کرد.

به گفته اين مقام سعودی، يک از مجموعه ۱۱ شبکه تروريستی که توسط مأموران متلاشی شد شبکه ويژه‌ای بود که قصد داشت تندروهای مسلمان را به عضويت خود درآورد و آنان را تحت عنوان «جنگنجويان راه خدا» به خارج و از جمله به افغانستان اعزام کند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی گفت هيچ‌کدام از دستگير شدگان به هنگام بازداشت مقاومتی از خود نشان ندادند.

وزارت کشور عربستان سعودی در چهار سال گذشته گزارش‌های متعددی در مورد بازداشت ده‌ها مظنون به ترور که در شبکه القاعده فعاليت می‌کردند، منتشر کرده است.

فعاليت‌های مشکوک تروريستی در چند ماهه اخير در اروپا نيز گسترش يافته است.

ارسال بمب‌های پاکتی و بسته‌های مشکوک از يمن و آتن در اوايل ماه نوامبر جاری، که به نشانی رهبران آلمان، ايتاليا و فرانسه فرستاده شده بود، سبب گرديد که مسئولان امنيتی کشورهای غربی بيش از گذشته به مسائل امنيتی و هماهنگ‌سازی سيستم‌های کنترل پست هوائی بيانديشند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خاک بر سر امریکا که با جاهتلبیش گند زده به دنیا.

-- coral angel ، Nov 26, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)