تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

دستگیری۶۰ نفر از گردانندگان سایت‌های «مستهجن»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه‌ قضاییه امروز، دوشنبه در یک نشست خبری از دستگیری ۶۰ نفر از گردانندگان سایت‌های فارسی زبانی که آنها را «مستهجن» خواند، خبر داد و گفت که این افراد به صورت شبکه‌ای در شهرهای مشهد، تبریز، اصفهان، مازنداران و شیراز فعال بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، وی با بیان اینکه این افراد از سوی واحد اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شده‌اند، اعلام کرد که برخی از متهمان این پرونده با قید وثیقه آزاد شده‌اند و دادگاه این «شبکه» طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامه اخیر مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که پرونده مهدی هاشمی دارای اتهامات مالی، امنیتی است و در احضاریه‌ای وی نیز قید شده که در صورت عدم حضور جلب خواهد شد.


سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه یکی از منصوبان مهدی هاشمی نامه را بدست وی رسانده، اظهار داشت که بخش‌هایی از آن با آنچه که در سایت‌ها و رسانه‌ها منتشر شده تفاوت دارد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاری درباره نامه عبدالله مومنی به رهبر جمهوری اسلامی ایران و اظهارات وی درباره «شکنجه فیزیکی، فروبردن سر در فاضلاب، دادن فحش‌های رکیک و اینکه بازجویان وی اعلام کرده‌اند قاضی و دادگاه هیچ نقشی ندارد»، گفت: «هیچکدام از این مسائل صحیح نیست.»

وی در عین حال «برخورد فیزیکی و سخن تند» با بازداشت‌شدگان را از لحظه‌ دستگيري تا انتقال به زندان تایید کرد و افزود: «در مراحل بعدی نیازی به این فشارها وجود ندارد و دوربین‌های نصب شده در خیابان اقدامات این افراد در حال پرتاب سنگ وچوب را ضبط کرده و برای خودشان پخش می‌شود.»

شماری از بازداشت‌شدگان پس از وقایع انتخابات در ایران می‌گویند که مورد شکنجه های شدید فیزیکی قرار گرفته‌اند. بسیاری از این افراد در تجمعات خیابانی حضور نداشته‌اند و به دلیل فعالیت‌های مدنی و سیاسی خود دستگیر شده‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه:پرونده مهدی هاشمی دارای اتهامات مالی، امنیتی است و در احضاریه‌ای وی نیز قید شده که در صورت عدم حضور جلب خواهد شد

شماری از وکلای دادگستری نیز در میان این بازداشت شدگان هستند. سخنگوی قوه قضاییه می گوید طبیعی است زمانی که وکیلی مرتکب جرمی می‌شود به اتهامات آن رسیدگی شود. و این رسیدگی‌ها نه از بابت وکالت بلکه به‌خاطر در مظان اتهام قرار گرفتن آنها است. اغلب وکلای بازداشتی دفاع از فعالان مدنی و سیاسی را در سال‌های اخیر برعهده داشته‌اند.

سخنگوی قوه قضاییه: حتما با موسوی برخورد می‌شود
غلامحسین محسنی اژه‌ای در رابطه با آخرین بیانیه میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالف دولت که در آستانه روز دانشجو منتشر شده، گفت: «این افراد برگی بر اوراق پرونده خود اضافه می‌کنند و حتما با این فرد و امثال آنها برخورد خواهد شد.»

پیش از نیز برخی مقامات جمهوری اسلامی نسبت به بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی هشدار داده بودند.

این مقام قضایی در ادامه نشست خبری خود به اعلام آخرین وضعیت سکینه آشتیانی و شهلا جاهد دو زن زندانی که در خطر اجرای حکم سنگسار و اعدام هستند، پرداخت.

به گفته وی: «پرونده سکینه آشتیانی در همان مرحله قبلی است و باید قصاص وی به نتیجه قطعی برسد که هنوز نرسیده‌ است.»

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه بخشی از این پرونده مربوط به قصاص بوده اظهار داشت که اولیای دم می‌توانند درخواست اجرای حکم، رضایت یا دریافت دیه کنند.

وی همچنین اتهام دو تبعه آلمان را که هنگام مصاحبه با فرزند سکینه آشتیانی در دفتر ئکیل وی بازداشت شده‌اند جاسوسی عنوان کرد و گفت که این دو نفر همچنان در بازداشت موقت به سر می‌برند و هنوز قرار بازداشت آنها تبدیل نشده‌ است.

این مقام قضایی درباره پرونده شهلا جاهد، همسر موقت یک فوتبالیست مشهور که به اتهام قتل همسر دائم وی به اعدام محکوم شده است، گفت که همه مراحل این پرونده انجام شده و در صورت تقاضای قصاص از سوی اولیای دم، حکم اعدام «به زودی» اجرا خواهد شد.

پیشتر اعلام شده بود که شهلا جاهد دهم آذر ماه جاری به دار آویخته خواهد شد، عبدالصمد خرمشاهی امروز به خبرگزاری ایسنا گفت که این حکم هنوز به وی ابلاغ نشده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)