تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

سنگسار سکینه آشتیانی در انتظار تایید نهایی حکم است

مالک اژدر شریفی، رییس دادگستری آذربایجان شرقی می‌گوید که در صورت تایید نهایی حکم سکینه محمدی آشتیانی وی سنگسار خواهد شد.

به گزارش وب سایت خبر آن لاین، وی با بیان اینکه سکینه محمدی ‌آشتیانی هم‌اکنون در زندان تبریز به سر می‌برد، گفت که پرونده وی در تهران مراحل قانونی را طی می‌کند .

این در حالی است که رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ١٨ شهریور ٨٩ از توقف محاکمه سکینه محمدی ‌آشتیانی به اتهام زنا خبر داده بود.


مهمان‌پرست در گفت‌وگو با پرس تی‌وی، شبکه تلویزیونی انگلیسی زبان ایران، دلیل توقف محاکمه محمدی‌ آشتیانی به اتهام زنا را «بررسی مجدد پرونده» اعلام کرده بود و افزوده بود که محاکمه او به اتهام قتل در حال اجرا است.

محمود احمدی‌نژاد،رئیس جمهوری ایران نیز در سفر اخير خود به نيويورک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی» آمریکا گفت: « سکینه محمدی آشتیانی به هیچ‌وجه به سنگسار محکوم نشده‌ است، خبری که در رسانه‌های آمریکایی منتشر شده کاملاً جعلی است و این تأثیر همان چیزی است که متأسفانه دولتمردان آمریکائی به دنبال خبر منفی و غیرواقعی از ایران هستند.»


رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اما می گوید که پرونده محمدی آشتیانی هم‌اکنون در حال رسیدگی مجدد در تهران است.

به گفته وی حکم این زن در زمان صدور حکم‌ در شرف اجرا بود که به خاطر نبود امکانات در زندان تبریز متوقف شد و پس از ارجاع موضوع به رییس قوه قضائیه وقت، ایشان دستور رسیدگی مجدد به پرونده داد و با تغییر ریاست قوه نیز در حال رسیدگی مجدد است.

این مقام قضایی چندی پیش مدعی شده بود که جرم سکینه محمدی آشتیانی فقط ارتباط نامشروع نیست بلکه جرائم وی متعدد و بسیار سنگین است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی می گوید که پرونده محمدی آشتیانی هم‌اکنون در حال رسیدگی مجدد در تهران است

سکینه محمدی آشتیانی از سوی دادگاهی در ایران به اتهام رابطه نامشروع به سنگسار متهم شده‌است. حکم سنگسار وی چندی پیش در پی فشارهای بین‌المللی و اعتراض مدافعان حقوق بشر تعلیق شد. وی همچنین به دست داشتن در قتل همسرش نیز متهم شده است.

سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی نيز شامگاه يکشنبه ۱۸ مهرماه، به همراه جاويد هوتن ‌کيان، وکيل خانم آشتيانی و دو خبرنگار آلمانی که برای گفت‌وگو با آن‌ها آمده بودند، در تبريز دستگير شده و همچنان در زندان به‌سر می‌برند.

شامگاه دوشنبه ۲۴ آبان تلويزيون دولتی ايران در برنامه ۲۰/۳۰ «اعترافات» سکينه محمدی آشتيانی، زن ايرانی محکوم به سنگسار، پسرش سجاد قادرزاده، وکيل مدافع وی هوتن کيان و دو شهروند آلمانی بازداشت شده در ايران را پخش کرد.

در اين برنامه هر پنج نفر علیه خود «اعتراف» کردند. آن‌ها مينا احدی، از مخالفان حکومت ايران و مسئول اصلی کميته بين‌المللی عليه اعدام و کميته بين‌المللی عليه سنگسار را که ساکن آلمان است، به‌عنوان شخصی معرفی کردند که دو شهروند آلمانی و وکيل مدافع سکينه محمدی را «اغفال» کرده است.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
محاکمه سکینه محمدی ‌آشتیانی متوقف شد
ابلاغ ساختگی حکم اعدام به سکینه محمدی آشتیانی
تأييد خبر محکوميت به سنگسار سکينه محمدی

نظرهای خوانندگان

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی می گوید «به خاطر نبود امکانات در زندان تبریز» این خانم سنگسار نشده!
یکی نیست بگه آخه انسان بدوی متحجر برای سنگسار بجز سنگ و پاره آجر چه چیزی نیاز هست؟
امیدوارم روزی رو ببینم که تک تک شما متجاوزین به حریم خصوصی انسانهایی که در ایران زیست می کنند به سزای اعمال ننگینتان برسید.

-- بدون نام ، Nov 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)