تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بررسی درخواست بی‌بی‌سی فارسی برای فعالیت در ایران

محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران از «نگاه مثبت» ایران نسبت به درخواست تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی برای فعالیت در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، حسینی امروز در یک نشست خبری در تهران گفت: «در مورد بی‌بی‌سی فارسی و العربیه نگاه ما نگاه مثبتی است كه بیایند فعالیت كنند.»


وی افزود: «بنای ما بر این است که دفاتر خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در ایران دایر باشد و در مجموع نگاه‌مان به این مسأله مثبت است. همین حالا ١٢٢ دفتر در تهران داریم كه خبرنگاران در آن‌جا ساكن هستند. شبكه‌ العربیه هم درخواست‌هایی داشته است و ما از آن حمایت می‌كنیم.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از رسانه‌های خارجی خواست تا در انعکاس خبرهای ایران، «تنها به مسائل سیاسی اکتفا نکنند.»

وزیر ارشاد: در مورد بی‌بی‌سی فارسی و العربیه نگاه ما نگاه مثبتی است كه بیایند فعالیت كنند

به گفته حسینی، رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی در ایران اتفاق می‌افتد که «شایسته است بیش‌تر مورد توجه آن‌ها (رسانه‌های خارجی) قرار گیرد.»

وزیر ارشاد ایران گفت: «هر کشوری برای فعالیت رسانه‌های خارجی ضوابط خاص خودش را دارد و گاهی اوقات هم می‌شود که به آن‌ها کارت زرد و بعضی وقت‌ها هم کارت قرمز می‌دهند.» وی افزود:‌ «بعضی شبکه‌های خبری نقش مخربی در حوادث سیاسی سال گذشته ایفا کردند و انگار نیرویی بودند که باید با حضور در صحنه اقدامات خاصی انجام می‌دادند.»

پس از انتخابات جنجالی سال گذشته در ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران اعلام کرد که هیچ خبرنگاری اجازه ندارد که از اعتراضات به نتیجه انتخابات فیلم و گزارش تهیه کند.

این وزارت‌خانه همچنین خردادماه ٨٨ اعلام کرد که عملکرد بخش فارسی بی‌بی‌سی مصداق «دخالت آشکار» در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران است.

جان لاین، خبرنگار دائم شبکه رادیو و تلویزیون بی‌‌بی‌سی نیز در خردادماه سال گذشته از ایران اخرارج شد. دلیل اخراج وی «تحریف اخبار مربوط به ایران، به‌خصوص اخبار انتخابات و حمایت و تحریک غیر مستقیم آشوبگران برای ادامه تخریب اموال عمومی و خصوصی» اعلام شد.

سپاه پاسداران ایران نیز با هشدار به گروهی از رسانه‌ها و وبلاگ‌های فارسی‌زبان خارج و داخل کشور، آن‌ها را تهدید به به اقدامات «بسیار سنگین» کرد.

در این بیانیه به طور مشخص از رادیو زمانه، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی نام برده شده‌ بود.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)