تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

بی‌خبری از وضعيت نازنين خسروانی

با گذشت شش روز از بازداشت نازنين خسروانی، روزنامه‌نگار زندانی هنوز خانواده وی نتوانسته‌اند از وضعيت وی در زندان خبری بگيرند.

به گزارش کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران، اعظم افشاريان، مادر نازنين خسروانی به اين کمپين گفته است، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اعلام کرده که دخترش به‌زودی با وی تماس خواهد گرفت، اما اين امر هنوز به وقوع نپيوسته است.


روز شنبه گذشته مسئولان زندان اوين به خانم افشاريان گفته بودند که نام دخترش در فهرست زندانيان اين زندان قرار ندارد.

مادر اين روزنامه‌نگار زندانی روز گذشته به دادگستری مراجعه و با دادستان تهران ديدار کرده است. در اين ديدار جعفری دولت‌آبادی به وی گفته است که دخترش امروز با او تماس خواهد گرفت اما تاکنون تماسی گرفته نشده است.

دادستان تهران در پاسخ به اين سئوال که نازنين در کجا زندانی است چيزی نگفته و تنها اعلام کرده است که با شما تماس خواهد گرفت

دادستان تهران در پاسخ به اين سئوال که نازنين در کجا زندانی است چيزی نگفته و تنها اعلام کرده است که با شما تماس خواهد گرفت.

اعظم افشاريان اظهار اميدواری کرده است که بازداشت دخترش تنها يک «سوء تفاهم» باشد چون به گفته وی نازنين در هفت ماه گذشته هيچ‌گونه فعاليت مطبوعاتی نداشته و در خانه به‌سر می‌برده است.

نازنين خسروانی جهار‌شنبه ١۲ آبان بازداشت شد. مأموران امنيتی پس از تفتيش منزل، وی را بازداشت کرده و کامپيوتر و وسايل شخصی‌‌اش را نيز با خود بردند.

يک روز از پس از بازداشت وی مأموران امنيتی بار ديگر خانه خانواده اين روزنامه‌نگار را مورد تفتيش قرار دادند.

نازنين خسروانی پيش‌تر در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بهار، دوران امروز، سرمايه، کارگزاران و سرمايه که همگی توقيف شده‌اند، کار می‌کرد.

در يک سال گذشته و پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران، ده‌ها روزنامه‌نگار در اين کشور بازداشت و به حبس محکوم شده‌اند.

سازمان گزارشگران بدون مرز که انجمنی بين‌المللی در زمينه دفاع از آزادی رسانه‌ها است، ششم آبان جاری با انتشار بيانيه‌ای اعلام کرد که «سرکوب بی‌وقفه مطبوعات»، چهره واقعی رژيم تهران است.

اين سازمان چند روز پيش از انتشار اين بيانيه، رده‌بندی جهانی آزادی مطبوعات در سال ٢٠١٠ را نيز منتشر کرده بود.

بر اساس اين گزارش از بين ١٧٨ کشور ارزيابی شده، ايران در زمينه آزادی مطبوعات از رتبه ١٦٠ در سال ٢٠٠٣ به رتبه ١٧٥ در سال ٢٠١٠ سقوط کرده است
.

سازمان گزارشگران بدون مرز در اين گزارش تأکيد کرده است که ايران در آستانه سقوط به «جهنم رسانه‌ای» قرار دارد و ممکن است به يکی از سه کشوری تبديل شود که حکومت‌های آن‌ها شديدترين محدوديت‌ها را عليه رسانه‌ها اعمال می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)