تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

خروج ۴۰ درصدی از تهران تا پايان سال

لطف‌الله فروزنده دهکردی، معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهوری ايران گفت بحث خروج ۴۰ درصد از کار دستگاه‌های اجرايی به خارج از تهران برای نتيجه نهايی تا پايان امسال پيگيری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، فروزنده درباره تأکيد محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران بر دورکاری ۴۰ درصد از کارمندان و خروج تعدادی از تهران گفت اين بحث در هيأت دولت نيز تأييد شد.


لطف‌الله فروزنده دهکردی

وی افزود مقرر شده است در هر وزارتخانه‌ای که امکان انجام شغل به صورت دورکاری وجود دارد، آن شغل به صورت دورکاری انجام شود.


فروزنده اعلام کرد يک تيم کارشناسی با تک تک وزارتخانه‌ها در حال مذاکره است تا مشاغلی که می‌شود به صورت دورکاری انجام داد، مشخص شود.

فروزنده: مشاغلی که ارباب رجوع ندارد و در واقع نيازمند کار تخصصی و فکری است و می‌توان به صورت الکترونيکی انجام داد، در رديف طرح دورکاری قرار خواهند گرفت

روز گذشته محمود احمدی‌نژاد خواهان خروج سه ميليون نفر از جمعيت هشت ميليونی تهران از اين شهر شد.

وی افزود که در کل استان تهران که حدود ١٢ ميليون نفر زندگی می‌کنند، بايد پنج ميليون نفر به شهرهای ديگر منتقل شوند.

احمدی‌نژاد همچنين خواهان «جدی گرفتن برنامه انتقال از تهران» شد و افزود که اين برنامه بايد از دستگاه های اجرايی آغاز شود.

معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهوری در مورد طرح دورکاری توضيح داد: «مشاغلی که ارباب رجوع ندارد و در واقع نيازمند کار تخصصی و فکری است و می‌توان به صورت الکترونيکی انجام داد، در رديف طرح دورکاری قرار خواهند گرفت.»

فروزنده در مورد خروج برخی از دستگاه‌های اجرايی از تهران گفت قرار بر اين شده هر دستگاهی ۴۰ درصد از ساختار خود را به خارج از تهران منتقل کند و با پيگيری اين بحث تا پايان امسال به نتيجه نهايی خواهند رسيد.
دولت دهم اعلام کرده است که برای «تمرکززدايی از پايتخت» برخی از وزارت‌خانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها از تهران خارج خواهند شد.

دولت در آئين‌نامه انتقال از تهران، برای کارمندان انتقالی تسهيلات «برداشتن سقف اضافه کار، دريافت وام با شرايط آسان، هديه ازدواج، امکانات ورزشی و بهداشتی رايگان و امتيازات برای خدمت در مناطق محروم» را تصويب کرده است.

با اين حال کارمندانی که به شهرهای ديگر ايران منتقل شده‌اند، می‌گويند که دولت به تسهيلاتی که وعده داده بود، عمل نکرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

مگه قرار نبود تا آخر مرداد برن!

-- فرزاد ، Nov 8, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)