تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

قطعی شدن ادغام دانشگاه ايران و پايان تجمعات

با اعلام قطعی ادغام دانشگاه علوم پزشکی ايران با دو دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهيد بهشتی از سوی وزير بهداشت ايران، بسيج جامعه پزشکی دانشجويان اين دانشگاه را به آرامش فراخواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته، مرضيه وحيددستجردی، وزير بهداشت اعلام کرد ادغام دانشگاه علوم پزشکی ايران مسئله‌ای قطعی است و اين امر «برکات» زيادی را به دنبال خواهد داشت.


وی گفت اين ادغام «يکپارچگی خدمات بهداشتی درمانی در سطح شهر تهران» و «هم‌افزايی در زمينه محصولات علمی و ارتقای رتبه‌های بين‌المللی» را به‌دنبال خواهد داشت.

وحيددستجردی از دانشجويان خواست که «نگران» نباشند چون «با همان مسير آموزشی و در همان خوابگاه‌ها تحصيلات خود را ادامه خواهند داد و علاوه بر آن از امکانات و وجود اساتيد دانشگاه ديگر نيز برخوردار می‌شوند.»

نمايندگان دانشجويان امروز با باقر لاريجانی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران ديدار کردند و ضمن اعلام پايان تجمعات خواهان رسيدگی به مطالبات خود شدند

اعلام قطعی ادغام دانشگاه علوم پزشکی ايران در حالی صورت می‌گيرد که هفته گذشته دانشجويان اين دانشگاه چندين بار دست به تحصن اعتراضی زدند و نمايندگان مجلس در کميسيون بهداشت پس از نشست خود با مرضيه وحيددستجردی، اعلام کردند که از سخنان وی «قانع» نشدند و قرار است کميته‌ ويژه‌ای به بررسی و پيگيری اين موضوع بپردازد.

از سوی ديگر «بسيج جامعه پزشکی» طی بيانيه‌ای ضمن پيشنهاد تسکيل هيئت پيگيری، از استادان دانشگاه، دانشجويان و پرسنل اين دانشگاه خواست از شرکت در تجمعات پرهيز کنند.

نمايندگان دانشجويان دانشگاه منحل شده علوم پزشکی ايران امروز با باقر لاريجانی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران ديدار کردند و ضمن اعلام پايان تجمعات خواهان رسيدگی به مطالبات دانشجويان شدند.

خواسته‌های دانشجويان معترض اين بود که «دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی ايران سابق در دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان رده دوم محسوب نشوند و مشکلی برای مباحثی از جمله مدرک فارغ‌التحصيلی و امکانات خوابگاهی به‌وجود نيايد.»

دانشجويان همچنين بر تشکيل هيئت پيگيری موضوع انحلال دانشگاه علوم پزشکی ايران تأکيد کردند.

همچنين باقر لاريجانی، رئيس دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از انتقال واحدهای آموزشی، پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ايران سابق به اين دانشگاه، در اقدامی رؤسای هفت مرکز تحقيقاتی دانشگاه "ايران" را در سمت های خود ابقا کرد.

دانشگاه علوم پزشکی ايران از روز شنبه ۸ آبان ماه ۸۹ بر اساس مصوبه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور ايران منحل شده است.

بر اساس اين تصميم، کليه فعاليت‌های بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ايران واقع در استان البرز به دانشکده علوم پزشکی کرج، کليه واحدهای بهداشتی، درمانی دانشگاه علوم پزشکی ايران به دانشگاه علوم پزشکی شهيد بهشتی و کليه واحدهای آموزشی و پژوهشی و دانشجويی به دانشگاه علوم پزشکی تهران منتقل شد.

مسئولان حکومتی ايران اين اقدام را در چارچوب طرح «تمرکززدايی» و خروج کارمندان از تهران صورت داده‌اند که با مخالفت‌هايی از سوی گروهی از نمايندگان مجلس و وزيران سابق بهداشت روبه‌رو گرديد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)