تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

«مردم ميکروب و خس‌وخاشاک نيستند»

مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، دو تن از رهبران مخالفان دولت ايران، با يکديگر ديدار کردند. در اين ديدار آن‌ها درباره شرايط کنونی ايران، اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها و سياست خارجی دولت گفت‌وگو کردند.

به گزارش سايت سحام‌نيوز، اين ديدار روز گذشته در شرايطی انجام گرفت که نيروهای امنيتی قصد جلوگيری از ورود مهدی کروبی به خيابان پاستور، محل سکونت ميرحسين موسوی را داشتند.


سحام‌نیوز روز گذشته خبر اين اتفاق را منتشر کرد و از آن به‌عنوان «شکست پروژه حصر و محدودیت» کروبی و موسوی نام برد.

اين سايت که دیدگاه‌های مهدی کروبی را منتشر می‌کند، نوشت با اطلاع میرحسین موسوی از ممانعت نيروهای امنيتی، «وی در اقدامی انقلابی سوار بر ماشین شخصی خود شد و مهدی کروبی و فرزند ایشان را شخصاً به داخل مجموعه برد.»

کروبی و موسوی: به مصلحت کشور نيست که ميليون‌ها نفر از مردم ايران را «خس و خاشاک و گوساله، يا ميکروب و فتنه‌گر» بناميم

در اين ديدار کروبی بار ديگر از تقلب در انتخابات نهم و دهم رياست جمهوری و همچنين انتخابات مجلس هشتم در ايران سخن گفت و «فضای دروغ و تهمت» را بر ايران حاکم دانست.

ميرحسين موسوی درباره طرح هدفمند کردن يارانه‌ها صحبت کرد. وی گفت کسی با اين طرح مخالف نيست، اما مشکل را در اين خواند که «نيرويی که بتواند اين طرح را مديريت کند، وجود ندارد.»

وی تأکيد کرد که برای مديريت چنين طرحی، بخش بزرگی از نيروهای «کارشناس مشهور و توانمند» کنار گذاشته شده‌اند.

موسوی درباره تدابير امنيتی دولت ايران برای اجرای اين طرح گفت: «اين هنر نيست که در دو هزار منطقه تهران نيرو بچينيم يا فرمانده پليس به ياری سپاه و بسيج جهت ترساندن مردم افتخار کند.»

پس از اعلام اجرای طرح هدفمند کردن يارانه‌ها، مسئولان امنيتی ايران بارها از «فتنه اقتصادی» و «جنگ نرم دشمنان» در مقابله با اين طرح سخن گفته‌ و اعلام کرده‌اند که با هرگونه اخلالی در اجرای اين طرح برخورد خواهند کرد.

ميرحسين موسوی شيوه مديريتی دولت محمود احمدی‌نژاد را «بلا»يی خواند که در عرصه اقتصاد و حوزه‌های ديگر بر ايران وارد شده و امکان برگشت به وضعيت شش سال گذشته را نيز دشوار کرده است.

اين دو مخالف دولت ايران از فشارهای بيشتر حکومت بر دانشگاهيان، وکلا و روزنامه‌نگاران، و محاکمه و محکوميت‌ها و محروميت‌های سنگين آنان انتقاد کردند.

با اين حال آن‌ها افزودند: «هر روز نيروهای جديد و با انگيزه به صحنه می‌آيند و رويش جنبش مردمی هر روز از روز ديگر بيشتر است.»

کروبی و موسوی در بخش ديگری از سخنان خود از ايجاد تفرقه ميان مردم انتقاد کردند و گفتند به مصلحت کشور نيست که ميليون‌ها نفر از مردم ايران را «خس و خاشاک و گوساله، يا ميکروب و فتنه‌گر» بناميم.

آن‌ها اعلام کردند مردم ايران دارای حقوق شهروندی‌ و کرامت انسانی‌اند و «ذات انسان با ميکروب و خس‌وخاشاک بيگانه است.»

اشاره موسوی و کروبی به اظهارات محمود احمدی‌نژاد پس از انتخابات بحث‌برانگيز دهمين دوره رياست جمهوری در ايران است که معترضان را «خس‌و‌خاشاک» ناميده بود.

همچنين آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران نيز در سفر اخير خود به شهر قم درباره اعتراضات پس از انتخابات اخير ايران گفت: «فتنه ۸۸ کشور را در برابر ميکروب‌های سياسی واکسينه کرد.»

کروبی و موسوی سياست‌ خارجی دولت کنونی ايران را «ماجراجويانه» خواندند که موجب صدور چندين قطعنامه تحريم عليه اين کشور شده است.

آن‌ها نتيجه اين سياست را وضعيت دشوار اقتصادی و معيشتی مردم ارزيابی کرده و گفتند: «ادامه اين روند خطرناک می‌تواند به فروپاشی نظام تمام شود.»

اين دو نامزد انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری در پايان از برنامه حکومت برای حذف يا جايگزينی رشته علوم انسانی در دانشگاه‌ها نيز انتقاد کردند.

آن‌ها خطاب به مسئولان حکومتی گفتند: «به جای جنگ بی‌ثمر با علوم انسانی، از متخصصين برجسته علوم انسانی کشور در حوزه‌های اقتصاد و جامعه‌شناسی و جمعيت‌شناسی و ديگر شاخه‌ها استفاده کنيد و کار را به دست کاردان‌ها بسپاريد.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

در روانشناسی انسان حاتی است که به آن قیاس به نفس می گویند. کسی که درعمق وجود ش خودش را خار و خشاک و میکروب می بیند، تنها اصطلاحی که به ذهنش خطور می کند تا دیگران را پست بشمرد همین کلمات است. به عبارتی از کوزه همان تراود که در اوست. در تاریخ ایران کمتر حکومت بیماری زا و مخربی به اندازه ی رژیم خامنه ای و احمدی نژاد سابقه داشته که کورکورانه دست به خودتخریبی کشورشان زده و آنرا در پرتگاه جنگ و سقوط اقتصادی، اضمحلال تفکری، فرهنگی و اخلاقی زده باشند. .

-- حسن ، Nov 1, 2010

«وی در اقدامی انقلابی سوار بر ماشین شخصی خود شد و مهدی کروبی و فرزند ایشان را شخصاً به داخل مجموعه برد.»
اقدامی انقلابی؟؟ بی دلیل نیست که حرکت در بیداری مردم با این گونه اقدامات انقلابیون در ٣١ پیش و دگر بار در یکسال و نیم پیش به قهقرا رفت.

-- بدون نام ، Nov 1, 2010

کسی میگوید:که گرانی شده است؟دوره ارزانیست!دل ربودن ارزان،دل شکستن ارزان!دوستی ارزان است!دشمنیهاارزان،چه شرافت ارزان!تن عریان ارزان،آبروقیمت یک تکه نان ودروغ ازهمه چیزارزانتر،قیمت عشق چقدرکم شده است...کمترازآب روان،وچه تخفیف بزرگی خورده،قیمت هرانسان

-- بدون نام ، Nov 2, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)