تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

تهاجم لباس‌ شخصی‌ها به زهرا رهنورد

زهرا رهنورد، از مخالفان دولت کنونی ايران مورد حمله نيروهای موسوم به لباس شخصی قرار گرفت. اين افراد رهنورد را در خيابان مورد بازخواست قرار دادند.

به گزارش تارنمای کلمه، اين تهاجم به هنگام غروب، در نزديکی منزل مسکونی زهرا رهنورد و در يکی از کوچه‌های فرعی خيابان پاستور تهران رخ داد. سايت کلمه، زمان اين حمله را «چند روز پيش» ذکر کرده است.


به نوشته اين تارنما حمله‌کنندگان، زهرا رهنورد را در حلقه محاصره خود گرفته و او را مورد بازخواست قرار دادند.

به گفته شاهدان عينی مهاجمان از رهنورد در مورد فعاليت‌های وی در زمان انقلاب، «دين داشتن» او و اين که همکاران‌اش در آن دوران چه کسانی بوده‌اند؛ پرسيده‌اند.

هويت اين افراد و اين‌که از سوی چه نهاد و ارگان حکومتی‌ به چنين اقدامی دست زده‌اند، نامشخص است

بر اساس اين گزارش زهرا رهنورد به اين «بازجويی خيابانی» پاسخی نداده و تنها گفته است: «اگر آزادی‌خواهی، دفاع از حقوق مردم و دفاع از حقوق زن جرم است، من مجرم هستم. شما می‌توانيد هر جرم ديگری را هم که دولت می‌پسندد به آن اضافه کنيد.»

رهنورد افزوده است: «من به بازجويی خيابانی جواب نمی‌دهم. اگر واقعا علاقمند به شنيدن پاسخ‌های من هستيد، به جای بازجويی در خيابان، يک روز به دفترم بياييد و لااقل من را در دفترم بازجويی کنيد و نه در خيابان.»

هويت اين افراد و اين‌که از سوی چه نهاد و ارگان حکومتی‌ به چنين اقدامی دست زده‌اند، نامشخص است.

زهرا رهنورد، استاد دانشکده هنرهای زيبای دانشگاه تهران و همسر ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان دولت کنونی ايران است که در عرصه حقوق زنان نيز فعاليت می‌کند. وی در يک سال گذشته نيز چند بار مورد تهاجم نيروهای طرفدار دولت قرار گرفته است.

سال گذشته يک بار در روز دانشجو مهاجمان به صورت وی گاز فلفل پاشيدند و بار ديگر چند زن لباس‌ شخصی در محوطه دانشکده هنرهای زيبا قصد حمله به وی را داشتند.

در سالروز انقلاب ايران نيز در حالی که زهرا رهنورد عازم شرکت در راهپيمايی ۲۲ بهمن بود نيروهای لباس‌ شخصی با باتوم و مشت به وی حمله کردند و او را مجروح ساختند.

حملات نيروهای طرفدار دولت به مخالفان در طول يک سال گذشته همواره تکرار شده است و تا کنون هيچ پيگرد قضايی در اين باره صورت نگرفته است.

دوشنبه گذشته نيز بیش از ۵۰ نفر از نیروهای لباس‌شخصی به منزل مهدی کروبی، يکی ديگر از رهبران مخالف دولت ايران، حمله کردند.

اين حملات در حالی صورت می‌گيرد که آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران چندی پيش در ديدار با مسئولان حکومتی گفته بود: «سیاست نظام جذب حداکثری و دفع حداقلی است.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

معلوم نیست که حکومت چه خصومتی با اینها دارد اینها که جنبش را آرام کردند.

-- بدون نام ، Sep 1, 2010

پیچیده کردن و آشفته کردن اوضاع از ویزه گیهای حضرات لباس شخصی و حضرات غیر شخصی (آخوندی و دولتی) است.

-- م. از پارس ، Sep 1, 2010

تهاجم "عده ای نامرد" به یک "شیر زن"

-- بدون نام ، Sep 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)