تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

اعتراض همسر کروبی به آيت‌الله خامنه‌ای

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت ايران، در نامه‌ای خطاب به آيت‌الله خامنه‌ای نسبت به اقدامات اخير طرفداران دولت در برابر منزل خانوادگی خود اعتراض کرد.

به گزارش سحام‌نيوز، تارنمای نزديک به مهدی کروبی؛ فاطمه کروبی در نامه خود به رهبر جمهوری اسلامی ايران پرسيده است که «اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقف‌اند چه ارتباطی با حق زيستن ما دارد؟»


خانه مهدی کروبی پس از حمله اسفندماه سال گذشته

اين نامه در پی سه شب تجمع اعضای بسيج، سپاه پاسداران و نيروهای موسوم به لباس‌شخصی در مقابل منزل خانوادگی مهدی کروبی نوشته شده است که در طول يک هفته صورت گرفت.

فاطمه کروبی در نامه خود نوشته است اين گروه که خود را «سرباز ولايت» ناميدند با تجمع‌های خود اقدام به «اهانت، آزار و رنجش همسايگان و تخريب اموال کردند.»

فاطمه کروبی: اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقف‌اند چه ارتباطی با حق زيستن ما دارد؟

وی افزوده است که افراد مورد نظر همچنين «الفاظ سخيف» عليه مهدی کروبی و خانواده به‌کار برده‌اند و اقدام به «شعارنويسی بر ديوار مجتمع و همسايگان» کرده‌اند.

فاطمه کروبی در نامه خود آورده است: «اين جرايم مشهود به‌نام حمايت از حضرتعالی و در مقابل نيروی انتظامی صورت گرفت و جالب آن‌که اين نيرو حتی جرات نزديک شدن به اين جماعت تحت الحمايه را نداشت.»

همسر مهدی کروبی با اشاره به دوران پيش از انقلاب ايران و دستگير شدن همسرش در آن زمان می‌گويد با اين‌حال «هيچگاه آرامش و آسايش خانواده نه از سوی ساواک و نه از سوی مزدوران متعلق به رژيم مورد تعرض واقع نشد.»

وی می‌افزايد: «آيا جنابعالی حکومتی را در ميان ملل عقب‌افتاده که حقوق اوليه افراد در آن لحاظ نمی‌گردد سراغ داريد که با خانواده و همسايگان مخالفان سياسی چنين کنند؟ و آيا جنابعالی به‌نام حفظ نظام، تخريب و اين‌گونه رفتارهای غير اخلاقی را مجاز و مشروع می‌دانيد؟»

فاطمه کروبی تاکيد کرده است که وی و فرزندان‌اش «ظلم‌های فراوانی را تحمل کرده‌اند» اما «محروم کردن ايشان از دعا و نيايش و تحميل اضطراب به همسايگان» در ماه رمضان «غير قابل قبول و تحمل» است.

فاطمه کروبی در انتهای نامه خود متذکر می‌شود که حمله اين نيروها فيلم‌برداری شده و «اسنادی» در اين زمينه نيز موجود است.

سه روز تجمع اخير نيروهای طرفدار دولت ايران در مقابل خانه مسکونی مهدی کروبی نخستين حرکات اين نيروها عليه وی نيست.

۲۳ اسفندماه سال گذشته نيز حدود ۵۰ نفر به سوی منزل مهدی کروبی رفتند، و عليه اين سياستمدار معترض به شعارگويی پرداختند. برخی از مهاجمان، به تخريب ساختمان و سرقت از منزل وی و همسايگان او دست زدند. به گفته ناظران عينی، افراد انتظامی و مأموران امنيتی ناظر عمليات اين افراد بودند و از اقدامات آن‌ها جلوگيری نکردند.

روز قبل از آن (شنبه) نيز عده‌ای به در خانه آقای کروبی رفتند، روی ديوارهای ساختمان مسکونی رنگ پاشيدند و عليه اين نامزد معترض به انتخابات رياست جمهوری شعار نوشتند. آن‌ها به طرفداری از رهبر جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور شعار می‌دادند.

پيش از اين دو واقعه، نيروهای حامی دولت در مناسبت‌های مختلف مهدی کروبی و همراهان‌اش را مورد آزار قرار داده بودند که از جمله می‌توان به حمله لباس‌شخصی‌ها و نيروهای امنيتی به وی و همراهان‌اش در جريان راه‌پيمايی ۲۲ بهمن سال گذشته اشاره کرد.

مهدی کروبی در جريان شرکت در راه‌پيمايی ۱۳ آبان و نمايشگاه مطبوعات سال گذشته نيز با حمله نيروهای حامی دولت مواجه شد و در جريان حضور وی در يک مراسم عزاداری در شهر زنجان نيروهای لباس‌شخصی به سوی خودروی حامل وی شليک کردند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این است نتیجه سکوت در مقابل جنایات دهه ٦٠ و قتلهای زنجیره ای و هزاران ظلم دیگر افشا شده یا نشده.
اما باز شجاعت و مقاومت این شیرزن و همسرشون قابل تحسین است.

-- Nam ، Sep 1, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)