تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

موسوی: راه ‌حل بازگشت به مردم است

میرحسین موسوی از رهبران مخالف دولت می‌گوید تنها راه حل و فصل مشکلات ایران، «بازگشت به مردم» و به رسمیت شناختن حق آنها برای حاکمیت بر سرنوشت خود است.

آقای موسوی که در آستانه سوم خرداد، سالروز آزاد‌سازی خرمشهر، در جمع گروهی از خانواده‌های فرماندهان جنگ ایران و عراق سخن می‌گفت، خواستار «فداکاری» مردم برای به دست آوردن آزادی و عدالت شد.


نخست ‌وزیر پیشین ایران همچنین به مسئولان حکومتی توصیه کرد «بدون کوچک‌ترین تغییری»، فصل سوم قانون اساسی را اجرا کنند.

فصل سوم قانون اساسی مربوط به مساوی بودن حقوق همه مردم، حمایت قانون از شهروندان، حقوق زنان، منع تفتیش عقیده و آزادی مطبوعات است.

موسوی خطاب به حاکمان افزوده است: «شما نمی‌توانید مسائل داخلی و خارجی را با بستن روزنامه‌ها و پر کردن زندان‌ها مهار کنید.»

به گفته این رهبران مخالفان دولت، «احترام به ملت و احترام به کرامت ذاتی انسان‌ها، خشت اول همه اصلاحات است. اینکه عده‌ای با چوب و چماق در زندان و بیرون زندان بر سر مردم بزنند، همان سیاست‌های قاجاری‌ها است.»

«احترام به ملت و احترام به کرامت ذاتی انسان‌ها، خشت اول همه اصلاحات است. اینکه عده‌ای با چوب و چماق در زندان و بیرون زندان بر سر مردم بزنند، همان سیاست‌های قاجاری‌ها است»

وی اظهار داشت: «آزادی و عدالت به صورت خود به خودی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد. نه آزادی و نه عدالت در حوزه عمومی داده شدنی نیست، بلکه آزادی و عدالت را باید با فداکاری و ایستادگی و تدبیر به دست آورد و از آن حراست کرد.»

موسوی ادامه داد: «این روزها به دلیل رخنه فساد، دروغ و بی‌تدبیری، ملت ما در مقابل امتحان‌های بزرگی قرار گرفته است.»

نخست وزیر پیشین ایران در بخش دیگری از سخنان خود، با اعمال دور جدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مخالفت کرد و اظهار داشت: «نمی‌توانیم با این تحریم که روی زندگی مردم اثر خواهد گذاشت، موافق باشیم.»

وی همچنین گفت: «جنبش سبز، آحاد ملت و شهروندان را به خودی و غیرخودی تقسیم نمی‌کند و رشد فضیلت‌ها و تحقق مطالبات مبتنی بر عدالت و آزادی را یک وحدت فراگیر ملی می‌داند.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

دوستان زمانه با سلام ایکاش وقتی چنین خبری را منتشر می کنید یا کوتاهش نکنید یا دست کم در پایان خبر آدرسش را بدهید تا مردم تمامیتش را بخوانند. حالا اگر اجازه دهید، منکه از لطف نوشته ی شما رفتم و اصل سخنان را در « کلمه » پیدا کردم آدرش را در اینجا بگذارم.:
http://www.kaleme.com/
و اما سخنی نیز با امیر انقلاب سبز:

آقای موسوی سلام. با خواندن نظرات شما یاد این جمله جلال آل احمد افتادم که. اگر چه با او در غربزدگیش مخالف بل ضد هستم، اما این جمله خوب است. : باید نام دگیر کرد!
اما جالب است که برایت بگویم که تا کنون اشتباه نکرده ای! سرت سلام، و دشمنانت انسان باد
زنده باد انقلاب سبز

-- بدون نام ، May 23, 2010

خمیازه.

-- بدون نام ، May 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)