تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

رهنورد: حکومت مسئول جان خانواده‌ام است

زهرا رهنورد گفت حاضر است برای آزادی، جان خود را فدا کند، اما اگر خانواده‌اش قربانی «مشکلات جدی و توطئه‌ای» شود، مسئولیت آن با حکومت است.

خانم رهنورد این مطلب را در گفتگو با روزنامه فرانسوی‌زبان لوموند مطرح کرده است.

این استاد دانشگاه در این گفتگو، از تحت فشار قرار گرفتن رهبران مخالف دولت، به شیوه‌های مختلف و از سوی نهاد‌های امنیتی و قضائی خبر داده است.


به گفته رهنورد، حکومت به خاطر اینکه نمی‌خواهد «مردم را بیشتر تحریک» کند، رهبران مخالف دولت را دستگیر نکرده، اما آنها را تحت فشار قرار داده است.

وی افزود که میرحسین موسوی تسلیم این فشار‌ها نخواهد شد و در پیگیری آرمان‌های خود «بسیار ثابت قدم» است و «به سادگی از پیگیری آرمان‌های خود دست برنمی‌دارد.»

همسر میرحسین موسوی در بخش دیگری از این گفتگو، جنبش سبز را خواست مردم ایران دانست که مطالبات آن، «آزادی، حکومت قانون و دموکراسی» است.

وی افزود: «جنبش سبز یک جنبش برانداز نیست و به دنبال اصلاحات است. این جنبش برخاسته از جامعه مدنی است و مسالمت‌آمیز عمل می‌کند، حتی اگر از طرف مقابل از سلاح استفاده کند و خشونت بورزد.»

«جنبش سبز یک جنبش برانداز نیست و به دنبال اصلاحات است. این جنبش برخاسته از جامعه مدنی است و مسالمت‌آمیز عمل می‌کند، حتی اگر از طرف مقابل از سلاح استفاده کند و خشونت بورزد»

رهنورد اظهار داشت: «متاسفانه حکومت تنها به حکومت کردن فکر می‌کند و اینکه کشور را کاملا تحت کنترل داشته باشد.»

زهرا رهنورد سال گذشته از سوی مجله «فارین پالیسی» به عنوان سومین متفکر تاثیرگذار جهان در سال ۲۰۰۹ برگزیده شد.

فارین پالیسی، با معرفی زهرا رهنورد به عنوان «مغز متفکر انقلاب سبز ایران»، نقش وی در مبارزات انتخاباتی میرحسین موسوی را برجسته دانست.

مبارزات رهنورد و موسوی پیش از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و نیز ریاست زهرا رهنورد در دانشگاه الزهرا که در دوران مسئولیت خود از شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل برای سخنرانی در این دانشگاه دعوت کرد، از دیگر موارد مورد اشاره در فارین پالیسی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

درود بر رهنورد

-- بدون نام ، May 23, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)