تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

آژانس: مذاکرات متکی و آمانو بی‌نتیجه بود

آژانس بین‌الملی انرژی اتمی اعلام کرد که دیدار وزیر خارجه ایران و مدیرکل آژانس در خصوص مبادله سوخت اتمی، بدون نتیجه بوده است.

روز گذشته (یکشنبه) منوچهر متکی و یوکیا آمانو در وین با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. متکی در این دیدار گفته بود که پیشنهاد ایران مبنی بر مبادله سوخت اتمی همچنان روی میز است.


منوچهر متکی

ایران می‌گوید تنها در شرایطی حاضر به مبادله سوخت اتمی است که این مبادله، به صورت تدریجی و در خاک جمهوری اسلامی صورت پذیرد. غرب با پیشنهاد تهران مخالفت کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جیل تئودور، سخنگوی آژانس، بدون اشاره به جزئیات دیدار متکی و آمانو گفته است که مذاکرات آنها نتیجه «محسوسی» در بر نداشته است.

دیپلمات‌های نزدیک به آژانس نیز تائید کرده‌اند که طرفین در این دیدار به توافقی دست نیافتند.

گزارش دیگری نیز حاکی است که میخائیل اشپیندلگر، وزیر امور خارجه اتریش، در دیدار روز گذشته خود با همتای ایرانی‌اش، خواستار تغییر خط مشی اتمی تهران شده است.

اشپیندلگر ضمن هشدار به جمهوری اسلامی در خصوص از دست رفتن فرصت برای تغییر موضع اتمی‌اش، گفت: «تحریم‌ها در صورتی متوقف می‌شود که ایران به روشنی علامت همکاری بدهد.»

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز جمعه اعلام کرده بود که قرار است متکی با همه اعضای غیردائم شورای امنیت درباره پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی، مذاکره کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)