تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

درخواست مجدد آزادی کوهنوردان آمریکایی

ایالات متحده آمریکا خواستار آزادی فوری سه آمریکایی بازداشت‌شده در ایران و صدور روادید برای سفر خانواده‌های آنها به این کشور و ملاقات با فرزندانشان شد.

روز گذشته (جمعه) مادران این سه آمریکایی، از وضعیت «نامناسب» جسمی آنها خبر داده بودند. به گفته آنها، دو تن از فرزندانشان در زندان، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.


آن‌طور که مادران این سه آمریکایی می‌گویند آنها باید تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار گیرند.

این اطلاعات را یک دیپلمات سوئیسی که پنجشنبه گذشته با شین باور، جاشوا فتال و سارا شرود ملاقات کرده، در اختیار خانواده‌های آنها قرار داده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که این سه آمریکایی، ۹ ماه است که بدون اتهام رسمی و حتی دسترسی به وکیل، زندانی هستند و باید فوری آزاد شوند

این افراد، مرداد ماه سال گذشته، به اتهام ورود «غیرقانونی» به ایران، از سوی ماموران مرزبانی جمهوری اسلامی دستگیر شدند. وزرای خارجه و اطلاعات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که آنها به اتهام «جاسوسی» برای آمریکا مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

پی‌جی کراولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که این سه آمریکایی، ۹ ماه است که بدون اتهام رسمی و حتی دسترسی به وکیل، زندانی هستند و باید فوری آزاد شوند.

مسعود شفیعی، وکیل مدافع این سه نفر، اتهام «جاسوسی» موکلان خود را رد کرده و گفته که تنها اتهام آنها عبور «غیرقانونی» از مرز است.

دو ماه پیش از این، محمدجواد لاریجانی که به عنوان رئیس هیات ایرانی، در اجلاس دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل حضور یافته بود، اظهار داشت که جمهوری اسلامی، در حال بررسی امکان ملاقات خانواده‌های سه آمریکایی بازداشت‌شده در ایران با آنها است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)