تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

ادعای رسایی درباره رهبران مخالفان دولت

حمید رسایی، نماینده مجلس ادعا کرد با شکایت ۱۵۰ نماینده مجلس، محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، ممنوع‌الخروج شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای رسایی گفته که این اقدام، «در راستای برخورد با سران فتنه انجام شده است.»

محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران که قرار بود هفته گذشته به منظور شرکت در کنفرانسی عازم ژاپن شود، با مخالفت مقام‌های جمهوری اسلامی، نتوانست از کشور خارج شود.


این نماینده مجلس ادعا کرده که علت ممنوعیت خروج آقای خاتمی، شکایت ۱۵۰ نماینده مجلس است.

حمید رسایی اظهار امیدواری کرد که قوه قضائیه با گذشت چند ماه از حوادث پس از انتخابات، «با عوامل كودتای مخملی شكست ‌خورده، برخورد قاطع و جدی كند.»

محافظه‌کاران نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، رهبران مخالف دولت و اصلاح‌طلبان را متهم می‌کنند که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، قصد «کودتا» داشته‌اند.

رهبران مخالف دولت و معترضان اعلام کرده‌اند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ماه سال گذشته را قبول ندارند و دولت برآمده از آن را «نامشروع» می‌دانند.

مهدی هاشمی در حال حاضر در لندن به سر می‌برد و رسایی گفته اطلاعات دقیقی دارد که اکبر هاشمی رفسنجانی خواستار بازگشت وی به ایران شده است

در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، ده‌ها فعال سیاسی، مدنی و رسانه‌ای بازداشت و زندانی شده‌اند. دادگاه برای برخی از این فعالان احکام سنگینی صادر کرده و آنها را به اجرا گذاشته است.

مهدی هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، یکی از افرادی است که محافظه‌کاران، وی را به دست داشتن در ناآرامی‌های پس از انتخابات متهم می‌کنند.

رسانه‌های محافظه‌کار اعلام کرده‌اند که قوه قضائیه حکم بازداشت وی را صادر کرده است.

مهدی هاشمی در حال حاضر در لندن به سر می‌برد و رسایی گفته اطلاعات دقیقی دارد که اکبر هاشمی رفسنجانی خواستار بازگشت وی به ایران شده است.

رسایی افزوده در صورتی که مهدی هاشمی به کشور بازنگردد، پلیس بین‌الملل باید وی را دستگیر و تحویل ایران بدهد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چطور این نمایندگان محترم اکنون ودرست درآستانه مسافرت خاتمی به یاد شکایت کردن ازاو افتاده اند. نزدیک به یک سال ازقضیه انتخابات واظهارنظرهای خاتمی میگذرد حالاچرا؟ دست کم یک بهانه محکمه پسند پیدا کنید نه دلیلی که موجب خنده هربچه مدرسه ای شود.

-- احمدمعانی چین ، Apr 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)