تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

محکومیت نوری‌زاد به حبس و شلاق

محمد نوری‌زاد، روزنامه‌نگار و فیلمساز، به سه و نیم سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

حکم آقای نوری‌زاد، از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب و از طرف قاضی پیرعباسی، به محمود علیزاده طباطبایی، وکیل این روزنامه‌نگار ابلاغ شده است.


محمد نوری‌زاد

محمد نوری‌زاد، ۱۲۰ روز پیش بازداشت شد و ۷۰ روز از این مدت را در سلول انفرادی گذرانده است.

این نویسنده سابق روزنامه کیهان، در نامه‌هایی که خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشته، انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد وی در حوادث پس از انتخابات کرده است.

اتهام‌های وی «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به رهبری، رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و آقای علم‌الهدی امام جمعه‌ مشهد» اعلام شده است.

در این حکم با اشاره به این که «متهم در عین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ «افزوده شده است: «با وجود چنین دوستی، برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست»

در حکم صادره از سوی دادگاه انقلاب آمده است: «متهم در دادگاه نیز، ضمن پافشاری بر صحت کردار مجرمانه‌ خود، تمامی اعمال خود را انتقاد سازنده دانسته است.»

در این حکم همچنین با اشاره به این که «متهم در عین حال خود را دوست و همدم با رهبر معرفی کرده‌ «افزوده شده است: «با وجود چنین دوستی، برای تخریب شخصیت مقامات کشوری نیازی به دشمن نیست.»

یک سال از سه سال و نیم حکم حبس نوری‌زاد به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام و تخریب چهره‌ ۳۰ ‌ساله‌ نظام» صادر شده است.

دو سال از این حکم نیز به اتهام «توهین به مقام معظم رهبری»، ۹۱ روز حبس به اتهام «توهین به رئیس‌ جمهور»، ۹۱ روز حبس برای «توهین به رئیس‌ قوه قضائیه» و ۵۰ ضربه شلاق به علت «توهین به امام‌جمعه‌ مشهد» است.

این رای ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل تجدیدنظر‌خواهی است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

یعنی چه؟
اینکه از خودشون بود!

-- بدون نام ، Apr 17, 2010

در کشورهای اروپائی در زير پای هنرمندان و نويسندگان قالی قرمزمخملی مياندازن. کمکهای چپ و راست دولت به اين افراد تا نهايت استعداد خويشرا در خدمت هنر بگذارند. ايران مبايد اين پدر بزرگان و افتخار جامعه را شلاغ ميزند. طبق قانون ناب محمدی !

-- tiyam ، Apr 17, 2010

بیایید همه از ته دل آرزو کنیم ، بالاخره یک روز ،نه خیلی دور،به سعی ملت ایران!نظامی عرفی(secular) بر سر کار بیایدتا حرمت دینداران و باصطلاح بی دینان،به یکسان و صرفا" به حکم منزلت و مکرمت ذاتی آدمی حفظ گردد. بی گمان در چنان فضائی هرگز به جرم تفکر و نوع نگاه کسی که زمانی مجری برنامه ((ما اهل مسجدیم ))بود را به بند نمیکشند!و برای نوشتن فقط یک نامه و بیان مشتی از یک اقیانوس "حقیقت تلخ !"متهم به کفر و زندقه نمیکنند!حد اقل خود آقای نوری زاد که دیگر ،البته با قید احتیاط،با نگارنده اعلام موافقت خواهند نمود!!ما هم ضمن آرزوی آزادی هر چه سریعتر تمامی رادمردان و شیرزنان دربند این سرزمین،همین قدر که ایشان به رغم برخی شایعه ها،دست کم زنده اند بسیار خرسند و امیدوار هستیم.ایکاش میشد از زبان خودشان شنید !

-- مسلمان سرگردان! ، Apr 18, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)