تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

صالحی: اعتمادمان را به غرب از دست داده‌ایم

علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی می‌گوید ایران اعتماد خود به غرب را از دست داده است، اما رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه، از آمادگی تهران برای مذاکره مجدد با کشور‌های غربی خبر می‌دهد.

به گزارش امروز سه‌شنبه خبرگزاری ایسنا، آقای صالحی در جمع خبرنگاران گفته که فرانسه، بیش از ۳۱ سال است ۵۰ تن اورانیوم ایران را نگه داشته و تحویل نمی‌دهد.


علی‌اکبر صالحی

وی افزوده که آمریکایی‌ها هم «قرار بود سوخت راکتور تهران را بدهند که پول آن نیز پرداخته شده است، اما در حال حاضر نه پول و نه سوخت را داده‌اند.»

صالحی اظهار داشت که این اقدامات، باعث شده که ایران نسبت به کشور‌های غربی «اطمینان» نداشته باشد و تهران از این بابت متاسف است.

اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در شرایطی ایراد می‌شود که رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه از آمادگی تهران برای آغاز مذاکره با اعضای گروه وین خبر داده است.

آقای مهمانپرست گفته است: «اگر این آمادگی بین کشورهای عضو آژانس وجود داشته باشد که برای تامین سوخت راکتور تحقیقاتی تهران قدمی بردارند، از آن استقبال می‌کنیم.»


رامین مهمانپرست

مذاکرات ایران با فرانسه، آمریکا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین، بر سر نحوه تامین سوخت رآکتور اتمی تهران که از اکتبر سال گذشته آغاز شده بود، بدون نتیجه پایان یافته است.

گروه وین با پیشنهاد تهران برای تبادل تدریجی سوخت در خاک ایران مخالف است، مقام‌های جمهوری اسلامی هم اعلام کرده‌اند که تولید سوخت مورد نیاز خود را در نطنز آغاز کرده‌اند.

با شکست این مذاکرت، تلاش آمریکا و غرب برای اعمال دور جدید تحریم‌ها علیه ایران آغاز شده است. آمریکا امیدوار است که این تحریم‌ها در هفته‌های آتی علیه جمهوری اسلامی اعمال شوذ.

ایران برای ادامه فعالیت رآکتور تحقیقاتی تهران، نیاز به اورانیوم با غنای نزدیک به ۲۰ درصد دارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اعتماد واژه ایست که نه با کردار و نه با گفتار و پندار شما جور نیست.
اما در اینکه نه تنها غرب و شهروندان ایرانی و حتی جمعی از دوستان و بنیان گزاران این نظام نکبت دیگر اعتمادی به شما ندارند طبیعی است.

-- NAM ، Apr 13, 2010

«نخبگان» و «خواص» نظام همانند «نوازندگان» یک ارکستر موسیقی متعلق به دوران «طبل» و «کرنا» میمانند که بجای تلاش در «خودگندزدایی» و «همنوازی» هریک به نواختن «موسیقی دلخراش» و «ناهنجار» خود مشغول است!!!!!!!

-- بدون نام ، Apr 13, 2010

به جهنم! حالا غرب به خاطر اینکه شما اطمینانتان را از آنها از دست داده اید یک سال عزاری عمومی و خصوصی اعلام خواهند کرد!!

-- بدون نام ، Apr 13, 2010

pass lotfan passport USA toon ru ham haz dast bedin . citizen USA

-- sabs ، Apr 13, 2010

in agha va tamam e baradaranash shahrvand USA hastand , doroogh o tazahor ta be koja ! mikham bedoonam chand behesh dadan dar in magham ke khod forooshi mikoneh?

-- ma hame ba ham hastim ، Apr 14, 2010

در اين فاجعۀ بزرگ که هموطنان عزيز ما تنها ملتی هستند( در حال حاضر روی کرۀ زمين) که صفحه های سياه تاريخ خود ورق ميزنند. بايد يک نفردلسوز در خارج از ايران بيايد و اين تجربه های دردناک را جمع آوری کند(در 1 سايت). بدين ترتيب اين خدمت بزرگ را به نسلهای آينده خواهد کرد که دگر اين تاريخ تکرار نشود و ما از تاريخ پند بگيريم. اگر چه حتی بيانش سخت باشد نگفتن به نفع ج.ا. است. کهريزک و اوين دو قطعه زمين خدا که پشت آدمی را ميلرزاند.

-- kiana ، Apr 14, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)