تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

وقوع انفجارهای تازه در روسیه

وقوع دو انفجار شدید در جمهوری داغستان روسیه واقع در قفقاز شمالی، دست‌کم ۱۲ کشته بر جا گذاشت.

به گزارش آسوشیتدپرس، سرهنگ ویتالی ودرنیکوف، رئیس پلیس شهر کیزلیار (از شهرهای جمهوری داغستان) نیز در میان قربانیان است. هشت تن دیگر از جان‌باختگان نیز از نیروهای پلیس هستند.


AFP

انفجار نخست، حدود ساعت هشت و نیم صبح امروز (چهارشنبه) مقابل ساختمان نمایندگی وزارت کشور و دفتر سازمان اطلاعات روسیه و انفجار دوم نیز نزدیک به نیم ساعت بعد، در همان خیابان به وقوع پیوست.

پلیس روسیه اعلام کرده است که هر دو انفجار، انتحاری بوده‌ است.

احتمال داده می‌شود که انفجارها به صورت برنامه‌ریزی شده انجام شده باشد، چرا که انفجار دوم پس از حضور ماموران امنیتی و پلیس در محل انفجار نخست روی داده است.

عامل انفجار انتحاری دوم، یونیفورم پلیس بر تن داشته است.

شمار زخمی‌های این حملات تروریستی تاکنون، ۱۸ نفر اعلام شده است.

انفجارهای امروز روسیه در شرایطی رخ داده است که تنها دو روز از حملات انتحاری به متروی مسکو که ۳۹ کشته بر جا گذاشت، می‌گذرد.

دولت روسیه، انفجارهای مسکو را به جدایی‌طلبان اسلامگرا در قفقاز نسبت می‌دهد. این در حالی است که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را نپذیرفته است.

داغستان یکی از جمهوری‌های فدراسیون روسیه و همسایه جمهوری چچن است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هر قطره خونی که ریخته میشود ج. اسلامی مسئول است.

-- hadaf ، Mar 31, 2010

تمام این اففجارها کار خود روسیه و اسراییل است که مسلمانان را نشانه روند. روسیه هم مانند آمریکا و اسراییل که یازدهم سپتامبر را طرح و اجرا کردند در صدد آرایش اوضاع در آن نقطه از جهان است و بنابراین به بمب گذاری متوسل می شود و "خرابکاران قفقاز" یک سازمان قلابی را مسئول می کند. مانند اسراییل و آمریکا که سازمان قلابی القاعده را مسئول ترورهای خودشان می کنند و بن لادن را که در 2002 کشتند را رهبر این سازمان قلابی و ساخته شده بدست آمریکا قلمداد می کنند. ....

-- بدون نام ، Mar 31, 2010

hadaf عزیز، جمهوری اسلامی را همان اسرائیل و آمریکا و شرکاء بر سر کار آورده اند! نظرات "بدون نام" را لطف کن و بخوان و دقت کن چه بلایی بر سرما و جهان آورده و می آورند!

-- بی نام ، Mar 31, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)