تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

روسیه: ایران دارد شانس گفت‌وگو را از دست می‌دهد

وزیر امور خارجه روسیه امروز جمعه گفت که ایران با همراهی نکردن در موضوع هسته‌ای، در حال «از دست دادن شانس آغاز گفت‌وگوهای بین‌المللی» در این باره است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی لاوروف این مطلب را امروز در دیدار با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده بیان کرد. خانم کلینتون که در سفری در روسیه به‌سر می‌بَرد پیش از این با دمیتری مدودف، رئیس جمهور آن کشور نیز دیدار داشته‌است.


سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه

خانم کلینتون روز چهارشنبه برای شرکت در نشست گروه چهارگانه، عبارت از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد وارد روسیه شد.
بررسی روند صلح خاورمیانه محور اصلی این نشست است.

قدرت‌های غربی به همراه روسیه و چین همواره تأکید کرده‌اند که ترجیح آن‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بر ادامه مذاکرات است.
باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که وی هیچ گزینه‌ای را در رابطه با مسئله ایران منتفی نمی‌داند ولی تلاش او برای پیشبرد یک راه حل مسالمت‌آمیز است.

با این وجود وزیر خارجه روسیه امروز در جریان گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود به خبرنگاران گفت:
«ایران دارد فرصت برپایی گفت‌وگو با جامعه جهانی را از دست می‌دهد.»

دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه پیش از این از ایران خواسته‌بود تا در موضوع هسته‌ای از خود «رفتاری مسئولانه» نشان دهد.
قدرت‌های غربی در پی اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای آن کشور هستند و با «افزایش احتمال» پیوستن روسیه به این تحریم‌ها، فشار دیپلماتیک آمریکا بر چین و بزریل نیز در این راستا افزایش یافته‌است.

دمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه پیش از این از ایران خواسته‌بود تا در موضوع هسته‌ای از خود «رفتاری مسئولانه» نشان دهد

روسیه و چین از شریک‌های مهم تجاری ایران هستند که هر دو در شورای امنیت سازمان ملل متحد به همراه آمریکا، فرانسه و بریتانیا از حق وتو برخوردارند.

مقامات جمهوری اسلامی نگرانی‌های غرب در مورد استفاده‌های نظامی ار برنامه هسته‌ای در ایران را بی‌پایه می‌دانند و چنین استفاده‌هایی را «مغایر با دین اسلام» توصیف می‌کنند. برخی تحلیلگران غربی در باره تردید غرب به این گفته مقامات ایران به اصل تقیه در شیعه اشاره کرده‌اند که بر پایه آن یک مسلمان شیعه می‌تواند مقاصد اصلی خود را از «دشمنان» پنهان بدارد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

ازافراد غير مسئول مي خواهد تا ديرنشده.......رفتاری مسئولانه نشان دهد؟!...چند دفعه می خواهيد آزمايش کنيد؟...اينها دنبال امپراطوری اسلامی در منطقه هستند.....

-- ali ، Mar 19, 2010

خانه از پی بست ويران است ...خواجه در نقش بند ايوان است !...ايشان گفته ...ایران دارد فرصت برپایی گفت‌وگو با جامعه جهانی را از دست می‌دهد؟!....گفت‌وگو؟!....حکومت ايران خودش را برحق ترين حکومت ميداند که بقيه بايد فقط پيروی کنند!..چه مردم داخل کشور چه جامعه جهانی ..!!

-- Hashem ، Mar 19, 2010

http://www.radiofarda.com/archive/news/20100320/143/143.html?id=1988874

سرخط‌ خبرها
نخست وزیر جدید اوکراین برای پاک کردن روح نخست وزیر قبلی، متوسل به «جن گیر» شد
نخست وزیر جدید اوکراین از یک کشیش ارتدوکس دعوت کرده در دفتر کار او مراسم «جن گیری» انجام دهد تا روح یولیا تیموشنکو، نخست وزیر سابق اوکراین به گفته ی او، از این دفتر پاک شود.

میکولا آزاروف (Mykola Azarov) به خبرنگاران گفته برای او سخت بوده که در آن دفتر «نفس بکشد» و از همین رو از جن گیر خواسته فضای آن جا را طوری کند که او بتواند در آن تنفس کند.

مراسم جن گیری در دفتر نخست وزیری، با حضور یکی از کشیشان ارشد کلیسای کی یف، انجام شد.

-- jengir rousi ، Mar 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)