تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

انتقاد از بی‌اعتنایی به نقض حقوق بشر در ایران

شیرین عبادی می‌گوید تمرکز کشورهای غربی بر برنامه هسته‌ای ایران، موجب نادیده گرفتن نقض حقوق بشر در این کشور از سوی آنها شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم عبادی، روز دوشنبه در کنفرانسی خبری به مناسبت چاپ کتابی از وی در پاریس، افزود که در سال‌های اخیر، مسئله هسته‌ای، تنها موضوعی است که خارج از ایران درباره آن صحبت شده است.


شیرین عبادی (AFP)

وی، موضوع فعالیت‌های اتمی جمهوری اسلامی را به درختی تشبیه کرده که کل جنگل را تحت‌الشعاع قرار داده است.

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل افزود که ایران دارای دو رکورد غم‌انگیز است؛ شمار روزنا‌مه‌نگاران زندانی و تعداد اعدام افراد زیر ۱۸ سال.

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل افزود که ایران دارای دو رکورد غم‌انگیز است؛ شمار روزنا‌مه‌نگاران زندانی و تعداد اعدام افراد زیر ۱۸ سال

سن مسئولیت قانونی برای دختران و پسران در ایران، به ترتیب ۹ و ۱۵ سال است.

شیرین عبادی، رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که شش ماه است در لندن زندگی می‌کند، «دموکراسی و احترام به حقوق بشر» را مخرج مشترک جنبش اعتراضی ایران اعلام کرد.

اظهارات خانم عبادی در شرایطی مطرح می‌شود که سازمان‌های امنیتی جمهوری اسلامی، برخورد با فعالان حقوق بشر را نیز در کنار سایر فعالان مدنی و سیاسی افزایش داده‌ و این افراد را به «جاسوسی» برای بیگانگان متهم می‌کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خانم عبادی دلگیری شما از برخورد دوگانه ویا چند گانه کشورهای اروپایی درقبال مردم ایران کاملا قابل درک است ولی به این نکته هم توجه داشته باشید که اروپایی ها انچه دارند از داده های فعالان حقوق بشری امثال شما می باشد.حتما یادتان هست وقتی برای گرفتن جایزه صلح نوبل به اسلو تشریف فرما شدید ویک سخنرانی هم ایراد فرمودید ایا به فکر امروز نبودید؟شما در ان سخنرانی تان اسمان را به ریسمان بافتید و از گوانتانامو وفلسطین و عراق گفتید ودر مورد نقض حقوق بشر در ایران اخوند زده دم بر نیاوردید که حتی گزارشگر المانی با تعجب گفت نمی دانم این خانم اهل کجاست از همه جا گفت بجز جاییکه بدانجا تعلق دارد ودر نقض حقوق اولیه بشری زبانزد عام و خاص است. اما تاریخ همیشه شاهد خوبی است ونباید نکرده های خودرا به حساب دیگران گذاشت.

-- Hamid ، Mar 16, 2010

هموطن عزیز به مطلب بسیار مهمی اشاره کردید. من جزییات سخنرانی ایشان یادم نیست و کمی در نت گشتم اما مطلب را به فارسی پیدا نکردم.
اما مطلب مهم دیگر جامعه بسته و شرایط اختناق و نیز تبلیغات گسترده در ایران است. همه چشم ها و گوش ها به او بود که چه میگوید. در ان شرایط چه بسا قادر به بیشتر سخن گفتن نبوده است و چه بسا امروز در زندان می بود. عمل ایشان تا آنجا که من میدانم همواره در راستای احقاق حقوق زنان و کودکان بوده است که خود راه را بر احقاق حقوق بشر در تمامیت خود هموارتر میکند. در طول مدت اخیر نیز ایشان بسیار افشاگری کرده و سخن گفته است . به نظر من دم هر که سخن حقی می گوید و قدمی بر میدارد گرم. باشد که این جویبارهای بزرگ و کوچک درپیوستن به یکدیگر ریشه عقب ماندگی و جهالت و بیعدالتی را برکنند.

-- ستاره ت ، Mar 17, 2010

azizane radio man cd i ra deklame va khandam az soed ke mikhstam shom anra pakhs konid chegone be dastetan beresanam.naser-ghofranifar

-- naser-ghofranifar ، Mar 17, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)