تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

کانون مدافعان از فارس شکایت می‌کند

کانون مدافعان حقوق بشر با «بی‌پایه و اساس» خواندن ادعاهای خبرگزاری فارس مبنی بر دریافت کمک مالی این کانون از آمریکا، اعلام کرد که به زودی از این خبرگزاری شکایت خواهد کرد.

خبرگزاری فارس روز گذشته (یکشنبه) در گزارشی با عنوان «نبرد سایبری سپاه پاسداران با گروه‌های بی‌ثبات‌سازی» ادعا کرده که کانون مدافعان حقوق بشر از جمله دریافت‌کنندگان کمک ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا به مخالفان جمهوری اسلامی است.


دادسرای عمومی و انقلاب تهران، شنبه هفته جاری در اطلاعیه‌ای از دستگیری ۳۰ عضو «ارتش سایبری آمریکا» خبر داده که بسیاری از آنها بنابر اعلام این اطلاعیه از فعالان حقوق بشر هستند.

کانون مدافعان حقوق بشر در واکنش به این ادعا‌ها اعلام کرده «وارد کردن اتهامات بی‌دلیل و غیر مستند در رسانه‌های گروهی معلوم‌الحال، تنها جهت پرونده‌سازی علیه فعالان حقوق بشر و نهادهای مدنی» صورت می‌گیرد.

کانون مدافعان حقوق بشر در واکنش به این ادعا‌ها اعلام کرده «وارد کردن اتهامات بی‌دلیل و غیر مستند در رسانه‌های گروهی معلوم‌الحال، تنها جهت پرونده‌سازی علیه فعالان حقوق بشر و نهادهای مدنی» صورت می‌گیرد

خبرگزاری فارس علاوه بر کانون مدافعان حقوق بشر، از مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران و کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز به عنوان نهاد‌های وابسته به آمریکا و دریافت‌کنندگان کمک ۴۰۰ میلیون دلاری نام برده است.

مجموعه فعالان حقوق بشر نیز با رد اتهامات وارده، اعلام کرده که تحت تاثیر این فشار‌ها قرار نگرفته و به تلاش‌ها برای دفاع از حقوق بشر در ایران ادامه خواهد داد.

کانون مدافعان حقوق بشر در بخش دیگری از بیانیه خود افزوده که نهادی «مستقل و مدنی» است و نه‌تنها هیچ کمک مالی از مراجع داخلی و بین‌المللی دریافت نکرده، بلکه مخالفت هرگونه کمک مالی از سوی حکومت داخلی و حکومت‌های خارجی است.

این کانون با اظهار تاسف از برخورد‌های سیاسی برخی دولتمردان داخلی و خارجی با مقوله حقوق بشر، به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده که رسانه‌های تحت‌نظر خود را «ارشاد» کنند

این کانون با اظهار تاسف از برخورد‌های سیاسی برخی دولتمردان داخلی و خارجی با مقوله حقوق بشر، به مقام‌های جمهوری اسلامی توصیه کرده که رسانه‌های تحت‌نظر خود را «ارشاد» کنند.

کانون مدافعان حقوق بشر همچنین افزوده که حق قانونی خود برای شکایت علیه این‌گونه «تهمت و افترا زنی‌های ناروا» را محفوظ می‌داند.

شیرین عبادی مسئولیت اداره کانون مدافعان حقوق بشر را که از سال ۱۳۷۹ از سوی گروهی از حقوق‌دانان سرشناس تشکیل شده، بر عهده دارد.

دفتر این کانون، اول دی‌ماه سال‌جاری از سوی مقام‌های امنیتی ایران پلمب شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا دقت نمی کنید که به خدا طرفتان خبرگزاری فارس است.اگر غیر از این عمل کند،عجیب است!!!

-- بدون نام ، Mar 15, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)