تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

بازدید حامد کرزی از شهرک مارجه

رئیس جمهوری افغانستان، سه هفته پس از آغاز بزرگترین عملیات مشترک نیروهای امنیتی افغان و نظامیان بین‌المللی علیه طالبان، از شهرک مارجه هلمند بازدید کرد.

حامد کرزی در حالی به این سفر از پیش اعلام نشده رفت که هنوز جنگ در مناطق اطراف این شهرک به پایان نرسیده است و طالبان می‌گویند امروز نیز چندین موشک به این شهرک شلیک کرده‌اند.

نمایندگان مردم مارجه در دیدار با کرزی، از بازرسی خانه‌های خود از سوی نیروهای مهاجم و استفاده آنها از مدارس به عنوان مراکز نظامی، کشته شدن غیر‌نظامیان، غارت فروشگاه‌ها و افزایش بازداشت‌ها شکایت کردند و خواستار رسیدگی به این وضعیت شدند.

آقای کرزی به مردم مارجه قول داد تا برنامه‌های بازسازی را در این شهرک که سال‌ها تحت کنترل طالبان بوده، آغاز کرده و مدارس را دوباره بازگشایی کند.

وی در عین حال، از مردم خواست با پشتیبانی از دولت، مانع از بازگشت دوباره طالبان به این شهرک شوند.


حامد کرزی را در این سفر، وزیران دفاع، کشور و رئیس اداره امنیت ملی این کشور و فرمانده ارشد نیروهای بین‌المللی همراهی می‌کردند.

پیش از این و در روز شنبه هفته جاری، گوردون براون، نخست وزیر بریتانیا نیز از ولایت هلمند بازدید کرده بود.

بر اساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل، جنگ در مارجه سبب آوارگی حدود ۱۰ هزار غیرنظامی ساکن این شهرک شده و مردم می‌گویند خطر انفجار مین‌هایی که از سوی نیروهای طالبان کار گذاشته شده، همچنان زندگی آنها را تهدید می‌کند.

مقامات دولت افغانستان اعلام کرده‌اند که تاکنون ۱۵ غیرنظامی در حملات «اشتباه» نظامیان ناتو باخته‌اند، اما مردم این منطقه، شمار جان‌باختگان را بیشتر می‌دانند.

نیروهای نظامی بین‌المللی گفته‌اند این جنگ سر آغاز یک جنگ بزرگ علیه شورشیان است و به همین منظور قرار است تا تابستان آینده، شمار نیروهای نظامی در افغانستان به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)