تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

آغاز اعتصاب خلبانان شرکت لوفت‌هانزا

چهار هزار خلبان شرکت هوایی لوفت‌هانزا بدنبال مذاکرات بی‌نتیجه با مدیران این شرکت در خصوص امنیت شغلی و میزان درآمد خود، از امروز دوشنبه، دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب، که قرار است چهار روز ادامه داشته باشد (از نیمه‌شب یکشنبه تا نیمه‌شب پنج‌شنبه)، منجر به لغو دست‌کم سه هزار پرواز داخلی و خارجی آلمان شده است.

مدیران لوفت‌هانزا پیش‌تر برای گفتگوهای بدون پیش‌شرط با خلبان‌های این شرکت اعلام آمادگی کرده بودند؛ درخواستی که از سوی اتحادیه خلبان‌های آلمان رد شده است.

شرکت لوفت‌هانزا به رسانه‌های آلمان گفته بود که اگر خلبانان حاضر به مذاکره باشند، امنیت شغلی آنها را برای دو سال آینده تضمین می‌کند.

اتحادیه خلبان‌های آلمان (کابین‌های هوایی) می‌گوید که شرکت لوفت هانزا بیشتر از خلبانان خارجی که دستمزد کمتری درخواست می‌کنند، استفاده می‌کند.


AP

در سندیکای خلبانان آلمان، نمایندگان ‪۴۵۰۰‬ خلبان حضور دارند. گزارش‌ها همچنین حاکی است که خلبانان شرکت باربری لوفت‌هانزا و شرکت هوایی «جرمن‌وینگز» از شرکت‌های تابع لوفت‌هانزا نیز به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوسته‌اند.

اتحادیه خلبان‌های آلمان پیش از این اعلام کرده بود که بر اساس یک نظرسنجی، ‪ ۹۴‬درصد اعضای آن، نه تنها با راه‌اندازی این اعتصاب موافق هستند، بلکه برای انجام اقدامات بیشتر در آینده هم اعلام آمادگی کرده‌اند.

بر اساس برآوردها، این اعتصاب روزانه ۳۴ میلیون دلار برای شرکت هوایی لوفت‌هانزا هزینه خواهد داشت. هواپیماهای این شرکت روزانه ۱۸۰۰ پرواز انجام می‌دهند.

اعتصاب مشابهی که در سال ‪ ۲۰۰۱‬و به مدت سه روز برگزار شد، علاوه بر ایجاد هرج و مرج در فرودگاه‌های آلمان، بیش از ‪۲۰۰‬ میلیون یورو نیز برای این شرکت، ضرر مالی به همراه داشت.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)