تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
منوچهر متکی:

«تجدیدنظر در روابط با بریتانیا ضروری است»

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران می‌گوید که تجدید‌نظر در برخی روابط ایران با بریتانیا «ضروری» است.

به گزارش امروز یکشنبه خبرگزاری ایسنا، آقای متکی با استقبال از طرح تجدید‌نظر در روابط تهران و لندن که در کمیسیون سیاست خارجی مجلس در دست بررسی است، گفت که بازنگری در برخی روابط، «خوب» است.


به گفته وزیر خارجه ایران، تهران در حوزه‌های مختلفی با لندن ارتباط دارد و معتقد است تجدید‌نظر در این رابطه باید به دقت بررسی شود.

متکی در عین حال اظهار داشت که رابطه ایران و بریتانیا «بسیط» نیست و این رابطه در مقاطع تاریخی، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است.

به گفته وزیر خارجه ایران، تهران در حوزه‌های مختلفی با لندن ارتباط دارد و معتقد است تجدید‌نظر در این رابطه باید به دقت بررسی شود

۲۳ دی ماه سال جاری، طرح یک فوریتی قطع رابطه دولت ایران با بریتانیا، برای بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شد.

چنانچه این طرح به تصویب نهایی برسد، کلیه مناسبات دولت ایران با بریتانیا تا زمان «عذرخواهی» مقام‌های بریتانیایی، قطع خواهد شد.

در این طرح همچنین علاوه بر قطع روابط دیپلماتیک، ارائه شکایات علیه بریتانیا در مجامع بین‌المللی هم گنجانده شده است.

متکی در عین حال اظهار داشت که رابطه ایران و بریتانیا «بسیط» نیست و این رابطه در مقاطع تاریخی، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز با متهم کردن آمریکا و بریتانیا به «دروغ‌پراکنی» علیه ایران، این دو کشور را «خبیث‌ترین» دشمنان جمهوری اسلامی معرفی کرده است.

سایمون گس، سفیر بریتانیا در ایران، چندی پیش در نامه‌ای به علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، در خصوص هرگونه کاهش رابطه تهران و لندن اظهار تاسف کرده بود.

آقای بروجردی نیز ۲۷ بهمن ماه در پاسخ این نامه، از سفیر بریتانیا در ایران خواست به جای نامه‌نگاری، به لندن پیشنهاد کند سیاست‌های خود در قبال تهران را تغییر دهد.

جمهوری اسلامی، پس از حوادث انتخابات، بارها بریتانیا را به دخالت در امور داخلی ایران و هدایت «آشوب‌ها» از طریق شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی فارسی و نیز کارکنان سفارت این کشور در تهران متهم کرده‌ است؛ اتهامی که از سوی مقام‌های لندن رد شده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متکی جان، اشکال نداره، روابط رو قطع کنید، اما به فکر روزی باش که باید از یکی از همین کشورها پناهندگی بگیری. ناقلا نکنه می خوای از کردستان عراق در بری و از راه کوه و دره خودت رو به اروپا برسونی؟ بابا این چه کاری است آخه؟ همین روابط با انگلستان رو حفظ کن یه روز به دردت می خوره ها. من نمی دونم چرا چهره مهربون تو من رو یاد یکی از سخنگوهای صدام می اندازه همیشه، همونی که وقتی تانکهای آمریکایی پشت دروازه بغداد بودن مدام می گفت: کی؟ چی؟ حمله؟ نه!

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

کاشکی منوچهر در رفتار خودش تجدید نظر می کرد و درس مردی و مردانگی میداد به بقیه ی همکارانش!

-- مسعود ازپارس ، Feb 21, 2010

مطلعین از حساب بانکی آقای متکی که در بین مردم به چرت و متکا معروف است خبر می دهند! چرت و متکا نامی ست که مردم کوچه و بازار به آقای متکی می گویند و از زمانی آغاز شد که تلویزیون کشور برادر انگلیس بارها حاج آقا متکی را در حال چرت زدن و حتا خواب بودن در سازمان ملل و یا در نشست های دیگر نشان داده. در حال گفته شده تنها یک رقم از پولی که متکی از ایران خارج کرده هفتاد ملیون پوند بوده است. البته بنا بر گزارش تابناک این پول برای خرید اسلحه های ضد شورش بوده ولی از آنجا که وسایل ضد شورش نیز بودجه ای جداگانه دارد، یقینها عبارت از خارج کردن ارز ایران است توسط این حاج آقای وزیر!
سبز باشید

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

متکی بهتره قرص های روانگردان کمتر مصرف کنه هر سیاست مداری که از هر کشوری بد بگه مطمئن باشید که با هم ساخت و پاخت دارن مثله احمدی نژاد ...که اسراییلی هستش

-- احمقی نژاد ، Feb 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)