تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
فرمانده پلیس ایران:

«حضور بسیج در ناآرامی‌ها رایگان بود»

اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده پلیس می‌گوید که نیروهای بسیج در ناآرامی‌های پس از انتخابات، «بدون مزد و به صورت رایگان» حضور داشته‌اند.

آقای احمدی‌مقدم امروز یکشنبه در مراسم معارفه رئیس پلیس جدید تهران بزرگ گفت که «بسیج، نیروی مردمی است که رایگان و برای رضای خدا در صحنه‌های پیچیده حاضر می‌شود.»


از سمت راست: احمدی‌مقدم، ساجدی‌نیا و رجب‌زاده

به گفته این فرمانده پلیس، نیرو‌های بسیج در قبال «آسیب‌هایی» که در ناآرامی‌های پس از انتخابات دیدند، چیزی «مطالبه» نکرده‌اند.

بسیج که زیر نظر سپاه پاسداران اداره می‌شود، در جریان اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات، در «سرکوب معترضان» نقش فعالی داشته ‌است.

فرماندهان سپاه پاسداران پیش‌تر اعلام کرده بودند که تعداد قابل توجهی از این نیرو‌ها در حوادث اخیر کشته شده‌اند، اما در سخنان امروز فرمانده پلیس، اشاره‌ای به کشته شدن نیرو‌های بسیج طی هشت ماه گذشته نشده است.

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که «نیروهای انتظامی تهران بزرگ در طول تاریخ ناجا، فشاری مانند حوادث پس از انتخابات را تجربه نکرده بودند»

احمدی‌مقدم در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که «نیروهای انتظامی تهران بزرگ در طول تاریخ ناجا، فشاری مانند حوادث پس از انتخابات را تجربه نکرده بودند.»

به گفته وی، «در انقلاب مخملی بیشترین فشارها بر پلیس متمرکز است» و در صورتی که پلیس فروبپاشد، هرج و مرج کشور را فرا خواهد گرفت.

این فرمانده پلیس همچنین، با «سران فتنه» خطاب کردن رهبران مخالف دولت، گفت که آنها به دموکراسی اعتقاد ندارند و ولایت فقیه برای آنها تنها یک شعار است.

احمدی‌مقدم در سخنان خود به حوادث روز عاشورا نیز اشاره کرد و اظهار داشت که در این روز، «گسست امنیتی» به وجود آمد که باید مراقب بود دیگر تکرار نشود.

رجب‌زاده: به اقدامات خود افتخار می‌کنم
سرتیپ عزیز‌الله رجب‌زاده، فرمانده پلیس تهران بزرگ نیز در مراسم تودیع خود، طی سخنانی گفت که «به درایت و عقلانیت نیروی انتظامی برای جلوگیری از آسیب ندیدن تجمع‌کنندگان در درگیری‌های پس از انتخابات افتخار» می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای رجب‌زاده افزود که بر اثر تلاش‌های نیرو‌های تحت فرمانش، طی هشت ماه اخیر، «مردم حساب خود را از اغتشاشگران جدا کردند.»

اظهارت این فرمانده پلیس در شرایطی ایراد می‌شود که در ناآرامی‌های پس از انتخابات، بر اساس آمارهای دولتی، دست‌کم ۴۰ تن جان خود را از دست داده‌اند و تصاویر بسیاری از خشونت‌های پلیس و لباس شخصی‌ها علیه معترضان منتشر شده است.

رجب‌زاده، مهر ماه سال گذشته جانشین احمد‌رضا رادان، فرمانده پیشین پلیس تهران بزرگ شده بود. وی پیش از این، فرماندهی یگان ویژه پلیس را بر عهده داشت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

من به عنوان یک بسیجی سابق که از من نهایت سو استفاده شده، باید به همه بسیجی ها بگویم که آنها و تا حدودی خود من نگهبان دزدیهای بیشرفیها، بی ناموسی ها، چپاول ثروت ملت توسط قلدران سپاه و بسیج ، فرماندهان آنها، و وابستگان آنها بوده ایم. من به عنوان مطلع باید به برادران خودم در سپاه و بسیج هشدار دهم که آنها ماموران مسلح به انواع سلاحی هستند که از چپاولگران ملت صبور و ریف ایران محافظت می کنند! خواهران و خصوصا برادران بسیجی من باید بدانند که بنا بر اطلاعات موثق تمامی روحانیون مگر دو سه نفری و تمامی فرماندهان سپاه و بسیج مگر چند نفری و تمامیت ثروتمندان که در بازار و واردات و صادرات هستند ، تمامی بساز بفروشها در حال بیرون بردن ارز و ثروت ملی ما هستند. جنبش سبز برای همین ها بوجود آمده تا جلوی خروج ارز و ثروتهای مادی و معنوی ایران را بگیرد، آری برادران عزیز بسیجی، جانبرکفان جبهه های سرزمین ایران عزیز بدانید که روحانیت و فرماندهان سپاه و بسیج از شما نهایت استفاده را می کنند تا شما مواظب باشید تا به این دزدان سر گرنه آسیبی نرسد. شما بدانید که این روزها برای آنها روزهایی ست تا نهایت دزدیهایشان را بکنند، امروز طبق خبرهای موثق در طول این سی سال بینظیر است، تمامی بازاریان و بسازبفروشها، تمامی صادر کنندگان و ورد کنندگان، تمامی رانت خواران، تملامی وزرای پیشین و کنونی، تمامی آنها که ما و شما را وادار کرده اند در این سی سال بویم مرگ بر آمریکا و مرگ بر غرب همینک در حال خروج ملیاردی دلاری و یورویی پول این مملکتند، آنها صد بدتر از عربان و مغولان که سرزمین ما را تاراج کردند در حال خروج سرمایه های مایند که بسرقت برده اند و اینک به همان مملکی می برند که تا کنون مرگ بر آنها می گفتند. برادران عزیزم بخود آیید! بیش از این ملعبه ی دست روحانیت و خصوصا خامنه ای نامرد که حتا بدوستان خودش هم رحم نکرده و نخواهد کرد نشوید. شما حتما نمی دانید که از شما چگونه استفاده ی ابزاری می شود! شما نمی دانید که هر ساعت ملیونها دلار و بیشتر از ثروت این مملکت بخارج فرستاده می شود، شما نمی دانید که فرماندهان سپاه و بسیج چگونه دارند برای خودشان در اروپا و آمریکا کاخ خانه و باغ و مستقلات می خرند ... شما نمی دانید که آنها خطر حتمی را حس کرده اند و آنها شما را بزودی رها خواهند کرد. بخود آیید برادران، به ملت بپیوندید، از پادگانها این حکومت وحشت بگریزید، نترسید مردم شما را پناه خواهند داد. بگریزید برادران، جنبش سبز خواهران و برادران واقعی شمایند، آنها برای سرفرازی شما بپا خواسته اند. به آنها بپیوندید، از پادگانها ی حکومت ملایان بگریزید. بخودآیید!
سحر نزدیک است!
من از این خانواده ی محترم که به من اجازه داد این ای مایل را بفرستم تشکر می کنم!
زنده با ایران با یک حکومت ایرانی

-- من بسیجی بودم ، Feb 21, 2010

البته منظور حاج اسمال، پخش آب میوه و بستنی رایگان بین بسیجیان بوده است.
عرب زاده،

-- Arab zadeh ، Feb 21, 2010

میلیارد ها تومان بودجه سالانه سپاه و بسیجه ااز بودجه کشور بعللاوه شرکتهای که مفت صاحبش شدن. اونوقت میگه رایگان ...

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

این نشان می دهد که شعارهایی چون مزدوری و ساندیسخوری مانند جمهوری ایرانی کارا هست!! اصولا آقای اسماعیلی مقدم آنچه حقیقت هست را پیشاپیش تکذیب میکند، همانطور که گفته بود او و رادان در کهریزک دخالت نداشتند!! داستان گربهگوشت دزد هست!!!!

-- کوشا ، Feb 21, 2010

خواهران و برادران رايگان كه مي‌گفتند همين‌ها بودند. لابد خودت هم رايگاني. خواهران كرايه‌اي و برادران اجاره‌اي.

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

بابا ما تا حالا فكر مي‌كرديم كه اين بيچاره‌ها پول مي‌گيرن مي‌ايستند نگو مفتي مي‌ايستادند. خود همين اسمال آقا هم مجاني مي‌ايسته. اسمال هم رايگانه

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

در امتداد نوشته بسیجی پیشین!
یک سئوال جدی از پاسداران و بسیجیان و لباس شخصی ها!
بسیجیان ، پاسداران لباس شخصی ها!
شما که ما را کشتید، سرکوب کردید، به ما با باتوم و با آلات تناسلیتان تجاوز کردید، ما را دادید بدست برادران حزب الهی لبنانی تا آنها هم ما را آبستن کنند، حامله کنند، شما که ما را از پل پرتاب کردید، شما که با ماشین ما را زیر گرفتید، شما که ما را زنده زنده آتش زدید ، شما که با تیغ موکت بری حلقوم ما را دریدید، شما که آنچه را نتوانستید با صدامیان بکنید با ما کردید، و شما که هر چه را صدامیان با ما نکردند کردید ، آری شما « برادران» بفرمایید فردا و همین امروز با کدام پشتوانه ی مردمی می خواهید به جنگ آمریکا بروید، از رهبر فرزانتان بپرسید که حالا که شما را تبدیل به ...کرده اگر سربازان بقول امامتان خامنه ای « دشمن» به شما حمله کردند و در کوچه پسکوچه های تهران و اصفهان و شیراز و تبریز و خراسان دنبالتان گشتند با کدام رو درب خانه ای را خواهید کوفت تا یکی از سرکوب شده گانتان، تا یکی از مادران عزادارتان، تا یکی از مورد تجاز قرار گرفته تان تا یکی از ضرب و شتم شده تان تا یکی از خانواده های دغدارتان درب را بر روی شما بگشاید! شما این ننگ عظیم ایرانی کشی، تجاوز به دختران و پسران ایرانی را چگونه از خودتان پاک خواهید کرد! از این رهبر نافرزانه تان از این نامرد دورانتان بپرسید که آقای محترم چرا کثافات سی و یک ساله روحانیت را به ما می خواهی پاک کنی!! از او بپرسید که چرا شما را با خودش به این کوچه بن بست برده است! چرا شما را وادرا به خودکشی کرده است!! چرا شما را ملعبه دست خودش کرده است!! از روحانیت خونریز خونخوار و ارتجاعی بپرسید که چرا با شما چنین کرده است! شما به زن و بچه ی خودتان ، به فامیل خودتان، به پسر عمو و دختر عموتان، به دای و خاله و نزدیکانتان در اینهمه تجاوز ...در این همه کشتار سی و یک ساله، در این همه سنگسار، در این همه ترور و جنگ و ناجوانمردانه کشی چه پاسخی دارید بدهید! شما بدانید که برای پاک شدن بهترین راه بیرون آمدن از این سپاه وحشتناک و ضد ایرانی ست، بهترین راه انحلال این سپاه و این بسیج ضد بشری ست، بهترین راه انحلال و عوض کردن نام این سپاه است! چنانکه برادری از بسیجیان سابق نوشته این سپاه و این بسیج نه آن سپاه و بسیجی ست که از مرزها نگهبانی می کرده است، اینان تنها نگهبانان دزدان و چپاولگرانند، و مسجد و حسینیه اند ، نگبانان حوزه ها و روحانیتند، اینان تنها نگهبانان روحانیتی هستند که در اشرافیت و در چپاول و آدمکشی و فتوای تجاوز روی تمامی روحانیون تمامی مذاهب را سفید کرده اند! امروز روزی ست که سپاه باید، بسیج باید از روحانیت، باید از فرماندهان خود حساب طلب کند! حساب!! چرا سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات به چنین پستی بی همتایی سقوط کرده است! چرا؟؟ کسی پاسخی دارد؟؟؟

-- بدون نام ، Feb 21, 2010

چقدر بهت پول دادن ؟
چماق به دستت دادن !

-- V ، Feb 21, 2010

راجع ۴ شنبه سوری چرا اطلاعات رسانی نمیشه

-- ن م ، Feb 22, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)