تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ادامه درگیری‌ها در غرب تهران

شبکه جنبش راه سبز (جرس) از ادامه «درگیری‌های شدید» در محله آریاشهر (صادقیه) و بلوار فردوس تهران طی ساعات عصر روز پنج شنبه خبر داد.
به گزارش جرس، از این درگیری‌ها صدای پراکنده شلیک گلوله نیز شنیده می‌شد.

بر پایه فراخوانی که در میان معترضان پخش شده‌است قرار بود عصر امروز پنج‌شنبه، راهپیمایی‌های اعتراضی در چندین نقطه شهر تهران از جمله در برابر زندان اوین و مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ادامه یابد.

صحنه یکی از ضرب‌وشتم‌های ۲۲ بهمن:

شاهدان عینی از حرکت جمعیتی از معترضان در ساعات بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه به سوی زندان اوین در شمال تهران خبر دادند. به گفته این شاهدان، راه‌ها در این مسیرها به شدت کنترل‌شده و بسته بود و مأموران دولتی قسمت سواره‌رو خیابان‌ها را تحت کنترل خود گرفته و معترضان می‌توانستند تنها در بخش‌هایی از پیاده‌رو حرکت کنند.

با این حال راهپیمایی‌ها تا ساعاتی پس از تاریکی ادامه یافت. نیروهای انتظامی از هرگونه جمع شدن و توقف معترضان جلوگیری می‌کردند و دستور می‌دادند که فقط راه بروند. یک شاهد عینی از تصادم عمدی و مکرر گارد ویژه با موتورسیکلت‌های سنگین به راهپیمایان خبر می‌دهد.

مأموران در نقاط مختلف افرادی که تنها نمادهای سبز از جمله دستبند سبز حمل می‌کردند ولی هیچ شعاری نمی‌دادند را نیز دستگیر می‌کردند و یا نمادهای سبز را به زور از آن‌ها می‌گرفتند.

تارنمای کلمه، از «ضرب و شتم» زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی خبر داد

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در گفت‌وگو با رادیو زمانه گفت که «علی‌رغم تراکم وسیع و بی‌سابقه نیروهای انتظامی، یگان ویژه و لباس شخصی‌ها در سرتاسر تهران، حضور هواداران جنبش سبز بسیار گسترده و بیانگر شهامت مردم است.»
به گفته وی این حضور علی‌رغم اعدام‌ها و بازداشت‌های گسترده هفته‌ها و روزهای اخیر چشمگیر است.

شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که متشکل از ۱۷ حزب و گروه سیاسی است از طرفداران جنبش سبز خواسته‌است‌ تا امروز پنج‌شنبه با نماد‌های سبز در راهپیمایی شرکت کنند.

فرزند ارشد مهدی کروبی، در مورد حمله به پدرش گفت که «نیروهای مهاجم مقدار زیادی گاز اشک‌آور پرتاب کردند و چند نفر با اسپری‌های شخصی اشک‌آور هم به صورت مهدی کروبی گاز پاشیدند، به‌طوریکه اکنون پس از چند ساعت هنوز صورت و سینه او به شدت می‌سوزد.»

حسین کروبی افزود که «لباس شخصی‌ها با کابل، باتوم و قمه مردم را می‌زدند. همه آن‌ها قمه‌هایشان را کشیده بودند تا در مردم ایجاد رعب و وحشت کنند. با این حال مردم با شهامت به حرکت خود ادامه می‌دادند. در همین زمان برادرم علی کروبی را که گویا از قبل شناسایی کرده بودند دستگیر کردند.»

پرتاب گاز اشک‌آور:

در خبری دیگر، تارنمای کلمه، از «ضرب و شتم» زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی خبر داد.
این تارنما می‌نویسد: «نیروهای لباس شخصی با باتوم و مشت به دکتر رهنورد حمله کرده و سر و کمر ایشان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.» وی «با حمایت مردم و تشکیل حلقه انسانی خودجوش توانست از محاصره خارج شود.»

در هم آمیختن صدای سخنرانی محمود احمدی‌نژاد با شعارهای مخالفان:

شبکه جنبش راه سبز (جرس) می‌نویسد «در حالی که درگیری‌ها در بسیاری از مراکز شهر تهران ادامه دارد، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی از مردم خواسته‌اند تا در ساعت ۱۶ در میادین اصلی شهر تهران تجمع کنند.»

مقام‌های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی نسبت به هرگونه «هنجارشکنی» در این روز به مخالفان هشدار داده‌اند.

سرکوب خشونت‌بار معترضان در حالی صورت می‌گیرد که مرتضی تمدن، استاندار تهران روز ۱۶ بهمن به رسانه‌ها گفت که برای روز ۲۲ بهمن «تدابیر امنیتی خاصی» در نظر گرفته نشده و موارد پیش‌بینی شده برای این روز در قالب «بسته‌ای فرهنگی» است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

زنده باد مردم ازدیخواه و معترضان ایران در تهران و شهرستانها. خوب ابروی نداشته این رژیم را بردید. اینبار مردم واضح گفتند چه می خوا هندو شعارهای مرگ بر دیکتاتور همه جا بودحتی هنگام سخنرانی ریس جمهور تقلبی.

شهر من اصفهان غوغا کرد.

یار دبستانی

-- بدون نام ، Feb 11, 2010

حكومت روز خودش را در شديدترين و بي سابقه‌ترين تدابير امنيتي و با دستپاچگي تمام جمع كرد و جنبش سبز هم به وي حالي كرد كه با تمام سانديس‌خورهايي كه از اين طرف و اون طرف ايران براي سركوب سبزها آورده بود مي‌تواند خواب را بر اهريمن عمامه به سر آشفته كند.

حضور اين همه مزدور نشان مي‌دهد كه جنبش سبز موفق بوده است و آنها هستند كه بايد از قلعه خفاشها و كفتارها با گرفتن مواجب بيشتر دفاع كنند. اما روزگارشان در حال سياه شدن است.

سبزها بودند كه بدنه وابسته سپاه و بسيج را اين گونه دستپاچه نمود.

اين رژيم روسياه حتي در جنگ ايران و عراق نيز اين حجم عمليات نداشته است.

-- يك شهروند تهراني ، Feb 11, 2010

دوول غربی و رهبران امریکایی-انگلیسی به سیم اخر زده اند و تمایل به اید جنگ داخلی و کشتار ایرنیان دارند.
ان همه نصیحت استادان سیاسی مبنی بر اقدمات سیاسی مسالمت امیز به گوش اینان نرفته است.اینان نشان دادند که جان و مال مردم برایشان بی اهمیت است.لذا ج.ا.ا. هم چاره ای جز نجات خود و طرفدارانش را ندارد.

-- mansour piry khanghah ، Feb 11, 2010

مرگ بر ديكتاتور

-- بدون نام ، Feb 11, 2010

ملت ایران زیر سایه حکومت اسلامی با قوانین قرآنی از کوچکترین حقوق انسانی بی بهره است. در بدترین نوع حکومت دیکتاتوری در جهان زمانیکه ملت از دولت نا راضی هستند رژیم با تغیر چند مهره اوضاع را آرام میکند.در ایران رژیم اسلام حتی در این حد هم برای مردم احترام قائل نیست .مگر آقایان موسوی - کروبی و...چه میخواستند؟ رژیم اگر کمی انسانی فکر میکرد میتوانستند از این آقایان همچون هشت ساله خاتمی بعنوان سوپاپ استفاده کنند و چند روزی دیگر به زندگی ننگین خود ادامه دهند. اینکه میگویند دیکتاتورها قبر خود را بدست خود میکنند واقیتست جهان شمول .

-- Bahram ، Feb 11, 2010

ما باید به جای اینکه انتظار داشته باشیم که با یک راهپیمایی بزرگ همه چیز را تمام کنیم با راهپیما ییهای مداوم و هفتگی و کم هزینه آنها را خسته و فرسوده کنیم تا مجبور شوند امتیاز بدهند. با هر امتیاز یک قدم به جلوتر می رویم. باید هزنیه مزدوری را برایشان زیاد کنیم. باید پیش به سوی اعتصاب برویم. تا دولت را فلج اقتصادی کنیم. باید خودمان هم هزنیه بدهیم. به نظر من باید بازار با اعتصاب تعطیل بشود و اگراعتصاب نمیکنند با قرار دادن بازار به عنوان مرکز تجمعات خود به خود تعطیلش کنیم . به مدت یک ماه هر روز راهپیمایی در محدوده بازار. اگر موفق هم نشویم خود به خود بازار کارایی خودش را از دست میدهد. میتوانیم هر روز به بهانه گرانی یک جنسی بازار را شلوغ کنیم. جمعیت زیادی هم لازم نیست با ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ میشود بازار را از کار انداخت، بنابرین ما کلا به ۱۰۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ نفر نیاز داریم که ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر از آنها به مدت چند ساعت در روز اطراف بار جمع شوند. ما حتی اگر کاری کنیم که در مرحله اول مجلس احمدی نژاد را هم استیضاح کند گامی بزرگ برداشتیم و گامهای بعدی بزرگتر خواهد بود.

-- کوشا ، Feb 12, 2010

Don't get me wrong. We should cover the unrest and repression in Iran. But come on. Michael Slackman (a good reporter) is in Cairo but covering repression in Iran, and expressing concern that the government may arrest opposition leaders? In Cairo? Where the pro-US autocrat HAS JUST arrested opposition leaders who have committed no crime, and who have not been charged with a crime? In Egypt, where the Mubarak regime arrested close to 10,000 Egyptians in one year? (The New York Times carried a mini-item from AP on the matter of arrest of leaders of the Muslim Brotherhood in its world briefs two days ago--you need a magnifier to find it). And just yesterday, the Jordanian autocrat arrested a political activist and a reporter, and they too have committed no crime. I mean, this is rather blatant, when the Iran story (from Cairo) is printed on page one?? So the problem is not only in the quality of coverage in the New York Times, but it is also in what is being covered and what is being uncovered. One of the worst offenses of the Times is not only in its blind propaganda service for Israel, but also in promoting the US government's agenda. No independent judgement is exercised. If a government is opposed to the US, its human rights record is scrutinized, while the record of pro-US dictatorships is ignored or glossed over.


http://angryarab.blogspot.com/2010/02/michael-slackman-is-in-cairo-but.html

-- بدون نام ، Feb 12, 2010

حتی حزب توده در سایت پیک نت از موسوی می خواهد که فرمان جنگ مسلحانه بدهد!!! زیر عنوان پوست خربزه محمود برای خامنه ای !!! این حزب روسی حالا که نقشه اش برای حفظ نظام در خط روسیه موفق شده دارد موسوی را دم تیغ رژیم میدهد تا گند کارش در نیاید۰ یک عامل شکست خورد
کارشناسان جنگی که ۲۲ بهمن را روز پایان رژیم می دانستند و روز فتح !!! ازادی !!! کجا هستند ؟ انها که می گفتند مردم دیگر نظام را نمی خواهند و به هیچ نوع از حکومت که به مذهب سر سوزنی وصل باشد رضایت نمی دهند۰ جمهوری ایرانی هم نمی خواهند.
امریکاییها را هم شوکه کردید با این همه رجز خوانی و نفوذ در رادیو فردا و پیام به اوباما که دست نگهدار که ما کار رژیم را عنقریب ساخته و چون لولا و ساندینیست ها و مش چاوز یک رژیم امریکایی با چادر نماز چپ گل گلی میاریم۰
مفسر سی ان ان در برنامه اریک سانچز می گفت اینها کجا بودند؟ ۵ مایل جمعیت ماهواره شان گرفته بود با خیابانهای اطراف ۰ دعا می کرد سبز باشند !!!!


بادکنک سبز موسوی ترکید۰ می توانید تا ۳۰ سال دیگر مثل ۳۱ سال گذشته سر خودتان را گرم کنید و هوادرانتان را با دروغ وفرافکنی دورخودتان نگه دارید. کار گوادلوپ بود. ما را گول زدند. جمعیت ما را به نفع خودشان جازدند. ما بیشماریم انها چند نفر ساندیس خورند که از ما وحشت دارند . امریکا نمی خواهد انها بروند. چین مانع است . وگرنه ما تهران را فتح می کنیم. مرگ بر روسیه و نه غزه نه لبنان نگویید. این ۵ روشنفکر دینی نمی گذارند. و .....
اما اگر یک لحظه دهان گشادتان را ببندید و گوش کرتان را باز کنید ومغز کمونیست ارتدکسی تان را راه بیندازید و از خواب دیکتاتوری پرولتاریا بیدار شوید می فهمید که
بیشمار نیستید چون موسوی حتی نمی تواند وارد جمعیت شود!!!!!
انها فقط برای ساندیس نمی ایند
شهرهای کردستان و ترکمن صحرا و اذربایجان و بلوچستان و اهواز خاک مرده گرفته .
امریکا را توده ایها و خط امامی ها در وضعیت اچمز فعلی قرار دادند. نگذاشتند مذاکره با احمدی پیش رود و موسوی نتوانست حتی یکقدم انها را وادار به عقب نشینی کند دستاورد های قبلی اصلاح طلبان را هم بر باد داد.
فعالان

-- shervin ، Feb 12, 2010

وسعت نیروهای سرکوبگر در 22 بهمن نشان داد چقدر از ما میترسند و ما هم با حضور پرتعداد خود نشان دادیم چقدر نترسیم و چقدر ثابت قدم.

-- بیژن ، Feb 12, 2010

در باره ۲۲ بهمن نظری دارم به این شکل که اگردیروز میتوانستیم پیشبینی کنیم که رژیم ممکن است چه واکنشی با ما از خودش نشان دهد جنبش میتوانست به پیروزی های بزرگ تری دست یابد. درآن صورت از ۲،۳ روز قبل از ۲۲ بهمن ۲۰۰،۳۰۰ هزار از سبزها سطح میدان آزادی را پر میکردیم . در این صورت رژیم از دو سو زیر فشار قرار میگرفت.از یک سو در مقابله با ما از دو روز قبل از ۲۲ بهمن به شدت خسته میشد و نمیتوانست ما را از میدان بیرون کند . از سوی دیگر نمیتوانست در آنجا مراسم را بر گذار کند . و روز ۲۲ بهمن همه ی آن دیگران به میدان میرفتیم و آنجا میتوانستیم حجم واقعی سبزها را به جهان نشان دهیم .

-- shamim ، Feb 12, 2010

قرص سر گیجه دارم بدم بهتون

-- بدون نام ، Feb 12, 2010

چهار شنبه سوری روز صد در صد ایرانی غیر مذهبی یادتون نره

-- بدون نام ، Feb 12, 2010

چکار دارین به این ...انتصابی خوب بزارین مدتی این هم حکومت کند از اعراب و چنگیز و تیمور ...کمتر نیست

-- بدون نام ، Mar 27, 2010

یورش هشت ساله تیمور لنگ (محمود خان ... )تازه شروع شده بخوابید ایرانیان تا دولت بختتان بدمد هر چند این شب را سحری نیست

-- بدون نام ، Mar 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)