تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۸۹ • چاپ کنید    

فعالیت فزاینده در رابطه با تحریم ایران

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده امروز جمعه اظهار داشت که در آینده نزدیک «فعالیت فزاینده‌ای» در زمینه بسته تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه ایران به اجرا در خواهد آمد.

به گفته خانم کلینتون، دولت آمریکا «گفت‌وگوهای سازنده‌ای» با تمامی شرکای خود در این زمینه داشته‌است. وی افزود که کشورش هم‌چنین «رایزنی‌هایی با جزئیات زیاد با روسیه و دیگر شرکای بین‌المللی آمریکا» برای تحریم ایران انجام داده‌است.


هیلاری کلینتون

خانم کلینتون که پس از توافق کاهش زرادخانه هسته‌ای میان ایالات متحده و روسیه سخن می‌گفت در مورد ایران ادامه داد:
«اکنون داریم بر روی لحن متون کار می‌کنیم. به باور من در آینده‌ای بسیار نزدیک شاهد فعالیت رو به افزایشی در این موضوع خواهید بود.»

ایالات متحده می‌کوشد با همراه کردن کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، دور چهارم تحریم‌ها علیه حکومت ایران و سپاه پاسداران را از تصویب این شورا بگذراند.

به گفته خانم کلینتون، دولت آمریکا «گفت‌وگوهای سازنده‌ای» با تمامی شرکای خود در این زمینه داشته‌است

روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال روز گذشته گزارش کرد که ایالات متحده به منظور جلب حمایت چین و روسیه برای تحریم ایران، «از شدت تحریم‌های پیشنهادی خود کاسته‌است.»

به گفته این روزنامه، پیشنهادهای آمریکا برای بستن راه‌های آبی و هوایی بین‌المللی به‌روی کشتیرانی و هواپیمایی دولتی ایران از متن جدید پیشنهادی آمریکا حذف شده‌است.

ایالات متحده تلاش دارد با اعمال تحریم‌های بیشتر حکومت ایران را از فعالیت‌های هسته‌ای که می‌تواند موجبات نگرانی غرب را فراهم آورد بازدارد. ایران این نگرانی‌ها را بی‌پایه می‌داند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

با سلام
این بازی تحریم دیگر کهنه شده اگر قرار برتحریم باشد این مردم ایران هستند که قرار است تحریم شوند تا مبادا به حکومت دست نشانده انگبیس و آمریکا یعنی جمهوری اسلامی صدمعه بخورد.

-- KAVEH ، Mar 26, 2010

تحریم‌ها به هیچ چیز بیش از مردم ایران و جنبش سبز ضربه نمی‌زند. تحریم بهانه‌ای است برای حکومت که مردم را بیشتر سرکوب کند و به گفتمان دشمن محور خود ادامه دهد. از لحاظ خارجی هم می‌تواند این تحریم‌ها یادآور تحریم‌های بیست ساله‌ای باشد که علیه مردم عراق اجرا شد تا راه را برای اشغال نظامی آن و به خاک و خون کشیدنش هموار کند.

-- امید ، Mar 27, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)