تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

متکی: منتظر بازگشت حیدری هستیم

ایران سرانجام خبر استعفای محمدرضا حیدری، کنسول جمهوری اسلامی در نروژ را تائید و اعلام کرد که در انتظار بازگشت وی به وزارت خارجه است.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه امروز دوشنبه گفت که محمدرضا حیدری از سمت خود در کنسولگری ایران در نروژ استعفا کرده بود، اما مقام‌های سفارت با این استعفا موافقت نکرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای متکی افزود که این فرد با توجه به پذیرفته نشدن استعفایش، باید به کار خود ادامه می‌داد و مسئولان همچنان امیدوارند که وی به وزارت خارجه بازگردد.


محمدرضا حیدری، کنسول ایران در نروژ، چندی پیش در اعتراض به سرکوب خشونت‌بار معترضان، از سمت خود استعفا و اعلام پناهندگی کرده بود.

مقام‌های وزارت خارجه در ابتدا گزارش‌ها در این خصوص را رد کرده و گفته بودند که آقای حیدری به خاطر تحصیل فرزندش در نروژ مانده است.

حیدری هفته گذشته در گفتگو با چند شبکه تلویزیونی با رد ادعاهای مقام‌های وزارت خارجه ایران گفت که از سمت خود استعفا کرده و حاضر نیست به ایران بازگردد.

او اظهار داشت که طی این مدت، تحت فشار بوده تا از تصمیم خود صرف‌نظر کند، اما نمی‌توانسته در برابر سرکوب مردم در ایران سکوت کند.

«معمولا برخی به دنبال فرصت‌طلبی هستند، اما کارکنان وزارت امور خارجه و مامورین سیاسی بخش‌های مختلف، با نشاط و شادابی به وظایف خود ادامه می‌دهند و گول برخی فضاسازی‌ها را نمی‌خورند»

در جریان اعتراض‌های مردمی به نتیجه انتخابات جنجال برانگیز ۲۲ خرداد ماه، بر اساس آمارهای رسمی، دست‌کم ۴۰ تن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

متکی در بخش دیگری از اظهارت خود بدون اشاره به نام فرد خاصی گفت که «معمولا برخی به دنبال فرصت‌طلبی هستند، اما کارکنان وزارت امور خارجه و مامورین سیاسی بخش‌های مختلف، با نشاط و شادابی به وظایف خود ادامه می‌دهند و گول برخی فضاسازی‌ها را نمی‌خورند.»

اظهارت وزیر خارجه ایران در شرایطی ایراد می‌شود که گزارش‌های تائید نشده‌ از پناهندگی تعدادی دیگر از اعضای سفارت‌خانه‌های ایران به کشور‌های محل ماموریت خود، حکایت دارد.

مقام‌های ایران تاکنون درباره این گزارش‌ها سکوت کرده و حاضر نشده‌اند اظهارنظری کنند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

متکی جان، احتمال پناهنده شدن خودت را هم نادیده نگیرها. این شتری ست که ممکنه در خانه ی همه بخوابد. از ما گفتن.

-- بدون نام ، Jan 18, 2010

مقصود آقای متکی از«نشاط» و «شادابی» دو علامت رمز وزارت امور خوارج است که «کور» و «کر» باش و «متکی» و «سر سپرده» رهبر!!!!

-- بدون نام ، Jan 18, 2010

یک تغییراتی به زودی برای شما پیش می اید برای شخص شما .

-- بی نام ، Jan 18, 2010

منتظر باش تا زیر پات علف سبز بشه. ببین متکی‌ ! خبرا رو به اون رامین مهمان دوست هم بده، ظاهراً نمیدونه. شاید هم دروغ گویی و بی‌ صداقتی از احمدی‌نژاد و خامنه‌ای به همه سرایت کرده.

-- ستاره ت ، Jan 18, 2010

... خوب حتما فک فامیل دیپلمات بدبخت رو میگیرن میچزونن بعد میگن خودش اومده.. لعنت به این جماعت .......

-- بدون نام ، Jan 18, 2010

بيايد که مننژيت بگيرد!!؟

-- IRANAIN ، Jan 18, 2010

بیچاره می خواد برگرده ولی تاکسی گیرش نمی یاد شماها رو همینجوری چشم انتظار گذاشته !!! تقصیر تاکسی یه .

-- خنده درمانی ، Jan 18, 2010

منوچهر عزيزم، بيام تا سر به نيستم كني؟ من نه داروي نظافت مي‌خورم. نه موتور سيكلت در در خانه‌ام پارك مي‌كنند. با مردمم باشم بهتره تا عليه مردمم باشم.

-- بدون نام ، Jan 18, 2010

پدرجان،
پس سخنگوی بی سواد وزارت خارجه، فهمید که ایران در نروژ کنسول گری دارد؟!
پس وزارت خارجه در پی صدها بار تکذیب، پذیرفت که آقای حیدری استعفای خود را تقدیم داشته اند؟؟!
پیشنهاد می کنم که همچنان با "نشاط و شادابی" منتظر باشید تا صبح دولتتان بدمد که این تازه از نتایج سحر است...
جناب متکی باور بفرمائید که اگر نظامی در دنیا قرار بود تا شش ماه دیگر سرکار باشد، این چنین مهمل سخن نمی گفت ...

-- زوربای یونانی ، Jan 18, 2010

حرفهای متکی من را به یاد آخرین وزير تبلیغات صدام حسین می اندازد که زير گلوله توپهای آمریکائی از مخفیگاه میگفت که نیروهای عراقی آمریکائي ها را شکست سختی داده اند و آمریکائی ها در حال فرارند. چند ساعت بعد خودش از بغداد گریخت. بیچاره آنقدر کارهایش کمدی بود که کاریش نداشتند و حالا در يک کانال تلویزیون عربی شومن شده. این وزیرخارجه نابغه جمهوري اسلامی هم مثل اینکه نه روزنامه میخواند و نه تلويزیون و اینترنت نگاه میکند که این حرفها را میزند. شاید هم خیالش راحت است که پس از سقوط در يکی از تلویزیونهای لس آنجلس شوی کمدی اجرا خواهد کرد.

-- بدون نام ، Jan 18, 2010

شتر در خواب بیند پنبه دانه

-- فریبرز ، Jan 19, 2010

عزیز من، این متکی و حیدری هم مثل بقیه این افراد معلوم الحال کارشون فقط نمایش و تخریب روحیه ملت از طریق جنگ روانیه! گول این نمایشها رو نخورین! کم تو این سی سال از این جور حرکات از این موجودات ...دیدیم؟

-- بی اعتماد به هر چیز و هر کس و ناکس! ، Jan 19, 2010

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)