تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

واکنش طالبان به استراتژی تازه آمریکا

در واکنش به تشریح استراتژی جدید ایالات متحده، طالبان با انتشار اعلامیه‌ای، از تشدید مقاومت در برابر نیروهای آمریکا و ائتلاف و نیز دولت تحت حمایت واشینگتن در افغانستان خبر داد.

گروه طالبان اعلام کرده است که در این استراتژی، «نکته جدیدی» برای حل مشکل افغانستان وجود ندارد، بلکه افزایش نیروهای آمریکایی تنها موجب افزایش تلفات آنها خواهد شد.

در اعلامیه طالبان آمده است که سیاست‌مداران آمریکایی، برای «گمراه کردن» افکار عمومی مردم این کشور، طالبان را برای آمریکا و جهان، به عنوان «خطر» معرفی می‌کنند.


یک جنگجوی طالبان(AFP)

این گروه از استراتژی جدید آمریکا به عنوان طرحی بر اساس «منافع» ژنرال‌های پنتاگون، نومحافظه‌کاران و سرمایه‌داران نام برده که در آن، منافع مردم آمریکا که از بحران اقتصادی رنج می‌برند، در نظر گرفته نشده است.

در این اعلامیه تاکید شده است که افزایش نیروهای آمریکایی در افغانستان، سبب افزایش هزینه‌های نظامی و «عمیق‌تر» شدن بحران اقتصادی در این کشور خواهد شد.

بنا بر ادعای طالبان، این گروه در خاک پاکستان هیچ «پایگاهی» ندارد و نیازی هم به استفاده از «خاک پاکستان» برای «مقاومت» علیه نیروهای آمریکایی ندارند، بلکه آنها مناطق «وسیعی» را در داخل افغانستان در اختیار دارند و از آنجا فعالیت‌هایشان را سازماندهی خواهند کرد.

پیش از این، طالبان اعلامیه‌ای منسوب به «ملا محمد عمر» رهبر این گروه را به مناسبت عید قربان منتشر کرده و در آن از «شکست مطلق» آمریکاییان و متحدانشان و «کامیابی طالبان» با توجه به واقعیت‌های عینی موجود در افغانستان خبر داده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

is vary stupid

-- بدون نام ، Dec 2, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)