تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: ایران سوخت ۲۰ درصد تولید می‌کند

محمود احمدی‌نژاد، از قصد ایران برای تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد و ساخت ۱۰ مرکز غنی‌سازی اورانیوم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای احمدی‌نژاد که به اصفهان سفر کرده است، امروز چهارشنبه در جمع گروهی از مردم این شهر گفت که از نظر جمهوری اسلامی، موضوع هسته‌ای تمام شده و «ملت ما در این خصوص گفتگو نمی‌کند.»

ایران براساس پیشنهاد آژانس قرار بود در ازای تحویل اورانیوم با غنای ۳.۵ درصد، از روسیه اورانیوم با غنای نزدیک به ۲۰ درصد برای تامین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران دریافت کند.


ایران و غرب بر سر نحوه مبادله این سوخت به توافق نرسیدند که این موضوع منجر به آغاز دور جدید تنش‌ها در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی شد.

تنش میان این دو، جمعه گذشته پس از آنکه شورای حکام آژانس، علیه برنامه هسته‌ای ایران قطعنامه‌ای صادر کرد، افزایش یافته است.

ایران اعلام کرده که این قطعنامه را «فاقد ارزش حقوقی و قانونی» می‌داند و به آن عمل نخواهد کرد.

«از نظر ما موضوع هسته‌ای تمام شده است و آنها(غرب) سوختن‌شان از جای دیگر است و از جای دیگر عصبانی هستند»

مقام‌های ایران پیش از این گفته بودند که ایران توان تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد را دارد، اما این برای نخستین‌بار است که آقای احمدی‌نژاد به طور رسمی از قصد جمهوری اسلامی برای تولید چنین سوختی خبر می‌دهد.

احمدی‌نژاد با دیگر افزود: «از نظر ما موضوع هسته‌ای تمام شده است و آنها(غرب) سوختن‌شان از جای دیگر است و از جای دیگر عصبانی هستند.»

وی همچنین گزارش‌ها درباره احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران را رد کرد و گفت: «رژیم صهیونیستی که چیزی نیست، اربابان این رژیم هم نمی‌توانند غلطی بکنند.»

به گفته احمدی‌نژاد «ملت ایران از آنها(غرب) حتی اگر همه‌شان با هم باشند، هیچ ترس و واهمه‌ای نخواهند داشت.»

احمدی‌نژاد، سازمان‌های بین‌المللی همچون شورای حکام آژانس را سازمان‌هایی توصیف کرد که در اختیار «قدرت‌های فاسد» بوده و تابع «قانون و منطق مستقلی نیستند»

وی در بخش دیگری از سخنان خود، سازمان‌های بین‌المللی همچون شورای حکام آژانس را سازمان‌هایی توصیف کرد که در اختیار «قدرت‌های فاسد» بوده و تابع «قانون و منطق مستقلی نیستند.»

تصمیم ایران برای طراحی و ساخت مراکز جدید غنی‌سازی اورانیوم نیز واکنش قدرت‌های غربی را برانگیخته است.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه، تصمیم ایران در طراحی و ساخت ۱۰ مرکز جدید غنی‌سازی اورانیوم را «نقض جدی قطعنامه‌های شورای امنیت» عنوان کرده‌اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از دولت خواسته‌اند همکاری‌های خود با آژانس را کاهش دهد که آقای احمدی‌نژاد در اظهارات شب گذشته خود در تلویزیون دولتی ایران، به طور تلویحی از این درخواست استقبال کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

محمود کا! ٢٠ درصد چه بود، حالا که لاف میزنی بگو ١٢٠ درصد کا!

-- کاوه ، Dec 2, 2009

این...، و آن رهبر بی‌ قابلیت دوباره ملّت بدبخت ایران را به یک جنگ اسفبار میکشند. ایزد ما و ملّت بخت برگشته ایران را از بلای این همه حماقت و از این دیوانگان مطلق گرا حفظ کند.

دوستدار سربازانی که به خاطر حماقت آقایان در خون بی گناهی خواهند غلتید،

-- دکتر میر حسین ، Dec 2, 2009

اگه من جزئی از ملّت ایرانم، واقعا از تهدید غرب میترسم اوس محمود

-- بدون نام ، Dec 2, 2009

«رژیم صهیونیستی که چیزی نیست، اربابان این رژیم هم نمی‌توانند غلطی بکنند.»
چندسال پیش در جنگ با کشور کوچکی مثل عراق سر اخر جام زهر را نوشیدید! یادتان رفت!واقعا اینقدر کم حافظه هستید! حالا حتی رفقای روسی وچینی هم جیبها رو پر کردند و دیگه ازتون حمایت نمیکنند!خیلی دور ورداشتی! کمی کوتاه بیا و اینقدر عربده چاوداری نکش! بیچاره غربی ها رو خیلی ترسوندی که تمام وقت نظر و نیاز میکنند که شاید تو کوتاه بیای! واقعا که ابروی هر چه رییس دولت رو بردی با این سخن پراکنی هات!
موسی

-- بدون نام ، Dec 2, 2009

پدرجان،
اگر حکومت کودتایی جنابعالی توان تولید اورانیم بیست درصدی و یا ساخت یک ساختمان بیش از آنکه تاکنون ساخته شده را داشت، حتماً انجام داده بود.
اگر احتمال حمله اسرائیل و آمریکا منتفی است، پس اصرار شما برای خرید موشک های ضد هوایی S300 برای چیست؟
این سازمانها که می فرمائید فاقد هیچ ارزشی نیستند، همان سازمان هایی نیستند که تا چندی پیش رژیم کودتایی شما میفرمود که باید پرونده هسته ای ایران توسط آنها بررسی شود نه شورای امنیت سازمان ملل؟
اما واقعیت چیز دیگری است:
حکومت کودتایی جنابعالی در پی بی آبرو و فقدان مشروعیت، و رانده شدن از تمامی مجامع جهانی، و ناتوانی در ادرۀ امور کشور، تنها راه برون رفت از بن بست مشروعیت را در آغاز ماجراجویی و جنگی خانمان سوز می بیند، اما بسان تمام کوتوله های سیاسی تاریخ، به خطا رفته اید. جنگ راهگشای بحران کودتا نخواهد بود، فروپاشی سیستم آغاز شده و این تازه آغاز ماجراست...

-- زوربای یونانی ، Dec 3, 2009

غربي‌ها فكر مي كنند با اين قطعنامه‌ها مي تونن ملت ايران رو بترسونن.

-- محسن ، Dec 3, 2009

احمدی نژاد این همه شعار می دی كه چی ؟ ... کی بود میگفت اوباما بیاید ایران مهمون ما باشه. راستش رو بگو مشکل ما مشکل ما انرژی اتمیه ؟من میگم مشکل تو انرژی اتمیه كه میخوای بمب درست کنی. مشکل ما رفاه و آبادانی و عدالت اجتماعی و آزادی یه كه هر آشغالی رییس جمهورمون نشه !دولتی بیاریم كه عرضه اداره کشور داشته باشه . اگر دولتت عرضه داره جلو غارت های دیگه رو بگیره .جلو ویرانی و گرونی رو بگیره . مردم رو ساده گیر آوردی ؟ همون اقلیت هم حیفه به تو بارور کنن . ببند اون تریبون عقب ماندگی و ننگ بشریت رو! شرم کن .

-- ستاره ت ، Dec 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)