تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دور جدید تنش میان دولت و مجلس

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به ارسال لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به شورای نگهبان گفت که پس از استرداد لایحه از سوی این شورا، آن را پس خواهد گرفت.

آقای احمدی‌نژاد که به اصفهان سفر کرده است، ساعتی پس از اینکه علی لاریجانی از ارسال این لایحه به شورای نگهبان، بدون تحقق خواسته دولت خبر داد، گفت که «اگر در این عرصه دست دولت بسته باشد، این طرح قابل اجرا نیست.»

آن‌طور که محمدرضا فرزین، سخنگوی کارگروه اقتصادی دولت اعلام کرده است، دولت و مجلس پس از بحث و بررسی، توافق کرده بودند سازمانی به نام «هدفمند کردن یارانه‌ها» تشکیل شود.


مجلس ایران در جریان بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، با نظر دولت، مبنی بر در اختیار داشتن درآمد‌های ناشی از حذف یارانه‌ها مخالفت کرد. محمود احمدی‌نژاد نیز با حضور در صحن علنی مجلس، تهدید کرد لایحه را پس خواهد گرفت.

پس از اظهارات احمدی‌نژاد، مجلس و دولت به گفته فرزین توافق کردند که سازمانی به نام «هدفمند کردن یارانه‌ها» تشکیل شود.

احمدی‌نژاد: «در صورت بازگشت این لایحه از شورای نگهبان، همچنان لایحه استردادی که تحویل مجلس شده پا برجاست و اگر لایحه ظرفیت لازم را تامین نکند، پس گرفته خواهد شد»

اما علی لاریجانی، رئیس مجلس امروز چهارشنبه پس از اعتراض احمد توکلی و مصطفی کواکبیان در این‌باره، اعلام کرد: «از نظر مجلس کار لایحه تمام شده است و به شورای نگهبان ارسال می‌شود.»

احمدی‌نژاد نیز در اعتراض به این تصمیم مجلس گفت که «دولت لایحه داده که اکنون چیز دیگری مصوب شده که قابل اجرا نیست و نمی‌توان کاری کرد که دست مردم در این عرصه بسته باشد.»

وی ادامه داد: «در صورت بازگشت این لایحه از شورای نگهبان، همچنان لایحه استردادی که تحویل مجلس شده پا برجاست و اگر لایحه ظرفیت لازم را تامین نکند، پس گرفته خواهد شد.»

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد نیز این اقدام مجلس را «برخلاف» توافقات صورت گرفته در جلسات مشترک دولت و مجلس اعلام کرده است

احمدی‌نژاد افزود: «در صورت پس گرفتن این لایحه، لایحه جدیدی را تقدیم مجلس خواهیم کرد.»

محمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد نیز این اقدام مجلس را «برخلاف» توافقات صورت گرفته در جلسات مشترک دولت و مجلس اعلام کرده است.

آقای میر تاج‌الدینی هم گفته که «درخواست دولت برای استرداد این لایحه همچنان پابرجا است.»

دولت محمود احمدی‌نژاد، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها را با هدف «تحقق عدالت، تخصیص بهینه منابع، اصلاح ساختار اقتصادی ایران و مدیریت مصرف برای جلوگیری از اسراف و تبذیر منابع انرژی» تقدیم مجلس کرده است.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

بابا بزارید دستش باز باشه هنوز خونه های منطقه فرناندز در بولیوی و ونزوئلا کامل نشده و به پول احتیاج داره

-- بدون نام ، Dec 2, 2009

حماس هم برای اخلال در روند صلح، توقعش زیاد شده و پول می خواد

-- shima ، Dec 3, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)