تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

موسوی: مخالفین مردم، صحنه را ترک می‌کنند

میرحسین موسوی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که معتقد است «دیر یا زود، مخالفین مردم صحنه را ترک» خواهند کرد، چرا که هیچ دولتی نمی‌تواند در برابر خواسته‌های مردم مقاومت کند.

آقای موسوی در بیانیه‌ای که به مناسب روز ۱۳ آبان صادر کرده است، افزوده که با «تولد» خواسته‌‌ای در جامعه، دیگر کسی «قادر» نخواهد بود از برآورده شدن آن «ممانعت» کند و دولت‌ها «تنها می‌توانند بر مقادیری چون زمان و میزان و شکل تحقق آن تاثیر بگذارند.»

میرحسین موسوی یکی از نامزد‌های معترض به نتیجه انتخابات است که دولت محمود احمدی‌نژاد را «نامشروع» اعلام کرده است.


هواداران وی و مهدی کروبی، دیگر نامزد معترض به نتیجه انتخابات اعلام کرده‌اند که قصد دارند در مراسم ۱۳ آبان ماه شرکت کنند.

معترضان در ۲۷ شهریور ماه گذشته نیز همزمان با برگزاری راهپیمایی روز قدس، با حضور در خیابان‌های برخی شهر‌های ایران علیه دولت برآمده از انتخابات اخیر شعار داده بودند.

در ایران همه ساله در ۱۳ آبان به مناسبت سالگرد اشغال سفارت آمریکا در تهران، تظاهراتی در «محکومیت» سیاست‌های کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی برگزار می‌شود.

موسوی اعلام کرده که «جامعه‌ای شکل‌یافته از چوب‌های فرمانبر و خشک، از خود جوششی ندارد و حیات پاکیزه‌ای ندارد»

موسوی در بیانیه خود که متن کامل آن در وب‌سایت کلمه منتشر شده است، با تبریک فرا رسیدن این روز اظهار داشته که «سیزدهم آبان، میعادی است تا از نو به یاد آوریم که در میان ما، مردم رهبرانند.»

به اعتقاد نخست وزیر پیشین ایران، ساختار سیاسی ایران در صورتی که «بهترین نظم» ممکن را داشته باشد، اما زندگی مردم به آن «معنا» نبخشد، به «کار» نمی‌آید.

متن کامل بیانیه

آقای موسوی اعلام کرده که «جامعه‌ای شکل‌یافته از چوب‌های فرمانبر و خشک، از خود جوششی ندارد و حیات پاکیزه‌ای ندارد.»

به اعتقاد نخست وزیر پیشین ایران، ساختار سیاسی ایران در صورتی که «بهترین نظم» ممکن را داشته باشد، اما زندگی مردم به آن «معنا» نبخشد، به «کار» نمی‌آید

این نامزد معترض به نتیجه انتخابات، در بخش دیگری از بیانیه خود، «افراط و تفریط» را از آفت‌های «جنبش سبز» دانسته و افزوده که «راه سبز ما یک مسیر عقلانی است و این یک بشارت است، زیرا نشان می‌دهد که ما تا انتها بر سر خواسته‌های خود مستحکم خواهیم ایستاد.»

او خطاب به مردم آورده که تاکید بر اجرای بدون تنازل قانون اساسی، «راهبرد کلیدی برای ساختن فرداست و با چنین راهبردی ما در تاریکی قدم نمی‌گذاریم.»

موسوی همچنین افزوده که «حرکت ما از واگذار کردن اسلام به جبهه خرافه‌پرستان و سپردن انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان، از ناچیز شمردن میراث و میوه مبارزات یک‌صدساله مردم ایران و جایگزین کردن آن با تصوراتی گنگ، و از جدایی و بیگانگی نسبت به ریشه‌های تاریخی‌اش نفع نمی‌برد.»

انتقاد از مواضع هسته‌ای دولت
میرحسین موسوی در بخش دیگری از بیانیه خود، نسبت به مواضع اخیر دولت در خصوص برنامه‌ هسته‌ای جمهوری اسلامی هشدار داده است.

وی گفته که دولتمردان در مذاکرات اخیر خود با کشور‌های غربی، در «تقلبی» آشکار، «تسلیم» در برابر آنها را «فتح‌المبین» خوانده‌اند.

موسوی گفته که دولتمردان در مذاکرات اخیر خود با کشور‌های غربی، در «تقلبی» آشکار، «تسلیم» در برابر آنها را «فتح‌المبین» خوانده‌اند

اشاره آقای موسوی به پیش‌نویس توافقنامه‌ای است که در آن ایران، ۷۵ درصد از اورانیوم خود که با خلوص ۳.۵ درصد غنی کرده را در اختیار روسیه قرار می‌دهد و به ازای آن، اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۱۹.۷۵ دریافت خواهد کرد.

این نامزد معترض افزوده که «دولتمردان، نه مشکلات جهان را حل کردند و نه بر حقوق تردیدناپذیر ملت خود تاکید نمودند، که با گشاده‌دستی از این حقوق عقب نشستند. آنها نشان دادند که حتی در تسلیم شدن و کرنش کردن افراط‌گرند.»

بنابر اعلام موسوی، «حتی اگر با تلاش دلسوزان از واگذاری دستاوردهای کشور در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای جلوگیری شود، از عواقب افراط و تفریط‌های دولتمردان ایمن نشده‌ایم.»

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آری میر حسین جان! جانم فدایت اما: جانم فدای ایران هم!
و از آنجا که خمینی تو و خامنه ای جانشینش سی سال بلا، سی سال رنج، سی سال سنگسار، و سی سال جنایت، سی سال جنگ، سی سال ترور، سی سال قتل عام، سی سال تحریم، سی سال حجاب اجباری، سی سال ضدیت بازن، سی سال ترور مخالفان، سی سال ضدیت با دیگر اندیشان و سی سال ضدیت با دیگر مذهبان، سی سال فحشا، سی سال رشوه دهی و رشوه گیری به ارمغان آورده اند، بنا بر این می گویم که حکومت اسلامی را نمی خواهم و:
زنده باد جمهوری ایرانی!
و اگر راست می گویی که پیرو مایی ما روز سیزده سبز آبان فریاد خواهیم زد!
زنده باد جمهوری ایرانی
تو هم همین را بگو!
مگر خمینی سیزده سال بعد بلوف شاه را قبول کرد، که حالا ما سی سال بعد دو باره به جمهوری ...اسلام ناب رای بدهیم!
..
درد تو اگر درد اسلام هم هست، اما درد ما فقط درد ایران است!
طبق نوشته ی خود توما با هم همراهیم ! سرت سلامت
یک زن از تهران

-- یک زن از تهران ، Oct 31, 2009

13 آبان روز سبز مردم ايران است. همه سرسبز مي‌آييم و مي‌مانيم. به خاطر آينده فرزندانمان. به خاطر ايرانمان.

-- سبزه ، Oct 31, 2009

دوستان شما را بخدا این گفته ی همین امروز خاتمی را بخوانید و ببینید چقدر بیجا گفته است. من البته در پی تخریب او نیستم ولی ببینید چقدر بی مهارت بر سر خمینی و آدمکشی هایش و قتل عامهایش آب تطهیر می ریزد! سخن موسوی و خاتمی پیوسته در توجیه قتل عامهای خمینی ست و این وحشتناک است! لطفا این نوشته ی ، گفته ی خاتمی را بخوانید:
سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، برای نخستین بار به وقایع دهه شصت و سرکوب مخالفان در آن زمان اشاره کرد و از قول امام راحل گفت که "آنها استثنائاتی بودند که به خاطر جنگ و شرائط ویژه پیش آمدند و بنا داریم که همه به قانون برگردیم "
آدرس تمامی سخنان گهربار خاتمی اینجاست:
http://norooznews.info/news/14735.php
و در خاتمه من سخن « یک زن از تهران» را تکرار نمی کنم اما سخن او سخن من نیز هست! بنا بر این :
زنده باد جمهوری ایرانی

-- بدون نام ، Oct 31, 2009

چرا خودتان را فريب ميدهيد؟
موسوي امروز همان حرفهاي ۵٨ و ۵٩ خميني را ...مي كند٠ نفرت از غرب همدستي با روسيه و اعراب ٠
رهبري كودك ١٣ ساله (شبيه احمدي نژاد كه مي گويد در اداره كشور با يك جوان ١۵ ساله مشورت كرده )
سي سال بعد نياييد بگوييد موسوي ما را گول زد٠چون شما ساده لوحيد و اول گول خميني را خورديد و حالا دنبال اين يكي راه افتاده ايد و حزب توده .

شعار جمهوري ايراني اعراب و روسيه و ج ا و توده اي و فدايي را نگران مي كند٠ پس شعار مردم است

بهزاد نبوي همان كسي بود كه قرارداد الجزاير را امضا كرد با ريگان ساخت و پاخت كرد و گروگانهايي را كه رفقاي توده اي و خط امامي اش گرفته بودند تا كشور را تسليم روسيه كنند تا روز اتتخابات نگه داشتند تا مطمئن شوند كارتر انتخاب نمي شود بعد با ريگان ساختند٠ ريگان به انها جايزه اسلحه داد به حساب كنتراها٠ همان شب در مصاحبه اي در فرودگاه نبوي به خبر نگاري كه پرسيد يكي از گروگانها كه شاكي خصوصي داشت چرا رفت نبوي خنديد و گفت دير گفتيد انها رفتند٠ درست مثل احمدي نژاد!
حالا موسوي كه تمام اين سالها در مقابل افراط و تفريط ها ساكت بوده و يا خودش مسئول بوده دارد درس تساهل ميدهد و براي خميني تبليغ مي كند و توطئه روسي توده اي اشغال سفارت و حرفهاي كلي ميزند٠

-- simin ، Oct 31, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)