تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

دیدار سفیر سوئیس با سه آمریکایی بازداشتی

وزارت امور خارجه آمریکا از دیدار سفیر سوئیس در تهران با سه آمریکایی بازداشت شده در ایران خبر داد.

سفیر سوئیس در تهران، حافظ منافع ایالات متحده در ایران است و دیدار وی با سه آمریکایی که گفته می‌شود کوهنورد هستند، پنجشنبه گذشته صورت گرفته است.

این دومین دیدار سفیر سوئیس با این سه آمریکایی است و آن‌طور که رابرت وود، از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است، محل آن زندان اوین و زمان آن چهل دقیقه بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانواده‌های شان باور، جاشوا فاتال و سارا شورد نیز با انتشار اطلاعیه‌ای به نقل از سفیر سوئیس در تهران، از سلامتی فرزندان خود خبر داده‌اند.

این خانواده‌ها با اعلام اینکه فرزندانشان حدود سه ماه است در ایران زندانی هستند، از مقام‌های جمهوری اسلامی خواسته‌اند که دستور آزادی آنها را صادر کنند.


جاشوا فاتال و مادرش(AFP)

مأموران جمهوری اسلامی نهم مرداد ماه، سارا شاورد، ۳۱ ساله، شون باوئر، ۲۷ ساله، و جاشوا فاتال، ۲۷ ساله را به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران بازداشت کرده‌اند.

این سه آمریکایی در حال بازدید از منطقه گردشگری «احمدآوه» در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی سلیمانیه، از سوی نیروهای امنیتی ایران، بازداشت شدند.

شان باور، جاشوا فاتال و سارا شورد از دانش‌آموختگان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی هستند.

خانواده این سه آمریکایی در شهریور ماه نیز با انتشار اطلاعیه‌ای با ابراز نگرانی از سرنوشت فرزندان خود، خواستار آزادی آنها شده بودند.

در پیوند با این گزارش نیز خبرگزاری‌ها گزارش کرده‌اند که ٤٢٣ نماینده کنگره آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای خواستار آزادی این سه شهروند آمریکایی شده‌اند.

این قطعنامه که در اوایل اکتبر به تائید سنای آمریکا رسیده بود، از دولت ایران می‌خواهد که هر چه سریع‌تر بازگشت این سه تن نزد خانواده هایشان در آمریکا را تسهیل کند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)