تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

توقیف قایق ایرانی «حامل سلاح» به مقصد یمن

مقام‌های محلی یمن می‌گویند که یک قایق حامل سلاح‌های ایرانی را در دریای سرخ، شناسایی و توقیف کرده‌اند.

این مقام‌ها اعلام کرده‌اند که قایق توقیف‌شده، حامل سلاح برای شورشیان یمنی بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام محلی یمن گزارش کرده که سرنشینان ایرانی این قایق، بازداشت شده و محموله که بیشتر، گلوله توپ ضد تانک بوده، توقیف شده است.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام محلی یمن که نامش فاش نشده، گزارش کرده که پنج خدمه ایرانی این قایق، تحت بازجویی قرار دارند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام محلی یمن گزارش کرده که سرنشینان ایرانی این قایق، بازداشت شده و محموله که بیشتر، گلوله توپ ضد تانک بوده، توقیف شده است

دولت مرکزی یمن تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است، اما مقام‌های این کشور بارها ایران را به حمایت از شورشیان متهم می‌کنند؛ اتهامی که از سوی تهران رد شده است.

علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن نیز هفته گذشته گفته بود که گروهی از شورشیان دستگیر شده اعتراف کرده‌اند که از مقام‌های جمهوری اسلامی ایران پول دریافت کرده‌اند.

شورشیان حوثی، اقلیتی از شیعیان زیدی و پیرو حسین الحوثی، روحانی شیعه که در سال ۲۰۰۴ و آغاز درگیری‌ها با ارتش کشته شد، هستند.

شورشیان حوثی خواستار خودمختاری بیشتر و افزایش نقش مذهب خود در یمن هستند. یمن کشوری سنی‌نشین است، ولی زیدی‌ها که شعبه‌ای از شیعه به‌ شمار می‌آیند، در شمال این کشور در اکثریت هستند.

آنها می‌گویند که نسبت به جامعه شیعیان در یمن تبعیض روا می‌شود و عربستان سعودی در این خصوص از دولت این کشور حمایت می‌کند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آبروی جمهوری اسلامی داره میره طبق، طبق...جمهوری اسلامی ایران شده کرم خاکی .ظاهرا همه جا داره می لوله...بخدا علی از این بساطی که شما راه انداخته اید.روحش بی خبر ه .ایکاش خبر می شد و با همان شمشیر ذوالفغارش شیعه را دو شقه می کرد و آقایان را سر جایشان می نشاند.

-- نادره ، Oct 28, 2009

البته احتمالا این کمک ها هم مانند کمک های ایران به حزب الله لبنان فقط کمک معنوی بوده!!

-- م ، Oct 28, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)