تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«دستگیرشدگان مراسم دعای کمیل آزاد شوند»

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با انتشار بیانیه‌ای، دستگیری گروهی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در مراسم دعای کمیل پنجشنبه گذشته در تهران را محکوم کرد و خواستار آزادی تمام بازداشت‌شدگان این مراسم شد.

پنجشنبه هفته گذشته، گروهی از فعالان سیاسی به همراه خانواده‌های بازداشت‌شدگان حوادث اخیر، در منزل یکی از بستگان شهاب‌الدین طباطبایی قصد برگزاری دعای کمیل داشتند که از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

گروهی از این بازداشت‌شدگان، آن‌طور که رسانه‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان اعلام کرده‌اند، همچنان در بازداشت به سر می‌‌برند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه خود این اقدام ماموران امنیتی را «بی‌سابقه‌ترین رفتار رسمی امنیتی- انتظامی در طول حوادث پس از انتخابات اخیر و حتی تاریخ پس از انقلاب» عنوان کرده است.

این سازمان افزوده که بازداشت گروهی از خانواده‌های فعالان سیاسی زندانی نشان می‌دهد که برخورد با معترضان به نتیجه انتخابات، «رفته رفته ابعاد جدیدتری می‌یابد‌.»

سازمان مجاهدین، این اقدام ماموران امنیتی را «بی‌سابقه‌ترین رفتار رسمی امنیتی- انتظامی در طول حوادث پس از انتخابات اخیر و حتی تاریخ پس از انقلاب» عنوان کرده است

در بخش دیگری از بیانیه این سازمان آمده که به جای آنکه «صحنه گردانان»، به اصلاح روش‌های «نافرجام» بپردازند، همچنان «بر طریق گذشته اصرار ورزیده و بر هزینه‌های تحمیل شده بر کشور و نظام» می‌افزایند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی افزوده که «این واقعه نشان داد گویی اقتدارگرایان، پس از برخورد غیرقانونی با فعالان سیاسی، احزاب و مطبوعات، تصمیم دارند دایره ایجاد تنگنا برای مخالفان خود را به حیطه شخصی‌ترین حریم‌های شرعی و قانونی نیز تسری» دهند.

سازمان مجاهدین از جمله احزاب سیاسی اصلاح‌طلبی است که در جریان حوادث پس از انتخابات برخی از اعضای بلند‌پایه‌اش دستگیر و زندانی شده‌اند.

بهزاد نبوی، فیض‌الله عرب سرخی و مصطفی تاج‌زاده، سه عضو شناخته شده این سازمان هستند که ماه‌ها است در زندان به سر می‌برند.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)