تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

مجمع روحانیون: مردم خویشتنداری کنند

مجمع روحانیون مبارز با صدور اطلاعیه‌ای، از مردم ایران خواست که در برابر هرگونه رفتار خشونت‌آمیز، از خود رفتار مدنی و خویشتنداری نشان دهند.

در این اطلاعیه اگرچه به طور مستقیم به شرکت معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در راهپیمایی ۱۳ آبان اشاره نشده، اما بر «آزادی‌های مصرح در قانون اساسی یعنی آزادی بیان، آزادی اجتماعات و آزادی احزاب و تشکل‌ها» تاکید شده است.

سایت نوروز با اشاره به جلسه اخیر مجمع روحانیون مبارز که به ریاست محمد خاتمی تشکیل شده، آورده است که در این جلسه، ضمن گرامی داشت ۱۳ آبان، تاکید شده است که «از حقوق ملت دفاع می‌کنیم و هرگونه خشونت را محکوم می‌نماییم.»

اعضای این مجمع همچنین، «اهانت برنامه‌ریزی‌شده» به مهدی کروبی و علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی در نمایشگاه مطبوعات را محکوم کردند.

پیش از این برخی از مقام‌های سپاه پاسداران و نیز آیت‌الله جنتی، امام جمعه موقت تهران، نسبت به شرکت معترضان در تظاهرات روز ۱۳ آبان هشدار داده بودند.


روز دوشنبه سردار علی فضلی فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران با «کانون فتنه» نامیدن رهبران معترضان، گفته بود که «کانون فتنه اعلام اعلام کرده در روز ۱۳ آبان شیطنت‌هایی را خواهد داشت. در این زمینه باید هشیار باشیم.»

۱۳ آبان که روز دانش آموز و سالروز تصرف سفارت آمریکاست، از سوی برخی از معترضان به نتیجه انتخابات، به عنوان یکی از روزهای راهپیمایی به منظور ابراز اعتراض به دولت اعلام شده است.

مهدی کروبی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که سه روز پیش در نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات در تهران مورد حمله گروهی از هواداران دولت قرار گرفت، در یک پیام ویدیویی اعلام کرد که تصمیم دارد در راه پیمایی ۲۲ بهمن، عزاداری محرم و گردهمآیی‌هایی از این دست شرکت کند.

آیت‌الله جنتی امام جمعه موقت تهران نیز پیش از این خواستار برخورد با معترضان انتخاباتی در صورت شرکت در راهپیمایی روز ۱۳ آبان شده بود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آقایان می گویند از حقوق ملت دفاع می کنیم .اما چه جوری ؟ با جلسه تشکیل دادن و حرف؟ باور کنید با علف گفتن دهان بزی شیرین نمی شود. خدا رحمت کند رضا شاه را. رستم دستانم آرزوست.

-- نادره ، Oct 27, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)