تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

عراق ۳۶ ایرانی زندانی را آزاد کرد

مقامات عراقی ۳۶ ایرانی را که به مدت چندین ماه در زندان و در چند هفته اخیر در اعتصاب غذا به‌سر می‌بردند آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این خبر را یکی از سخنگویان زندانیان روز چهارشنبه اعلام کرده‌است.

این ۳۶ ایرانی که از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند در جریان حمله مأموران عراقی به اردوگاه اشرف بازداشت شده‌بودند. اردوگاه اشرف محل استقرار نیروهای سازمان مجاهدین خلق، از سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی در ایران است که در شمال بغداد قرار گرقته‌است.
حمله مأموران عراقی به این اردوگاه که در ماه ژوئیه صورت گرفت ۱۱ کشته بر جای گذاشت. وضع جسمانی زندانیان آزادشده «وخیم» گزارش می‌شود.

قاضی دادگاه این زندانیان، سه بار حکم آزادی این گروه را صادر کرده‌بود

شهریار کیا، سخنگوی این زندانیان افزود که این زندانیان «پس از ۷۲ روز اعتصاب غذا و در روز هفتم اعتصاب غذای خشک، آزاد شده و به قرارگاه اشرف بازگشتند و مورد معالجه قرار دارند.»

قاضی دادگاه این زندانیان، سه بار حکم آزادی این گروه را صادر کرده‌بود ولی مقامات از اجرای این احکام سر باز می‌زدند. آن‌ها دلیل ادامه بازداشت این افراد را «ورود غیر قانونی آن‌ها به عراق» عنوان می‌کردند.

از زمان صدام حسین، دیکتاتور پیشین عراق، ۳٬۵۰۰ نفر از اعضای سازمان مجاهدین در این قرارگاه سکونت داشته‌اند. نیروهای آمریکایی پس از حمله به عراق، افراد این قرارگاه را خلع سلاح کردند اما آن‌ها را تحت حفاظت قرار دادند.

عملیات سه‌روزه پلیس عراق در ماه ژوئیه به منظور در دست گرفتن اداره قرارگاه اشرف از سوی دولت عراق صورت گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

آزادی 36 نفر ایرانی پیروزی بزرگی است برای مخالفان نظام ولایت فقیه. این اعتصاب غذای تاریخی و بی سابقه افتخاری است برای مقاومت مردم ایران در برابر هیولای ولایت و مقلدانش در عراق. افراد اشرف طبق قانون چهارم ژنو افراد حفاظت شده می باشند و سازمان مللل موظف به حفظ جان و سلامت آنها می باشد. ایرانیان با هر فکری می بایست از حقوق انسانی این ایرانیان پناهنده حمایت نمایند.

-- شراره. ل.ت ، Oct 8, 2009

درود خداوند بر مجاهدين خلق ايران

-- حامد ، Oct 8, 2009

این ثمره مقاومت است این درسی است برای ما همه ایرانی ها که اگر مقاومت کنیم حق مان را هم از اخوندهای دیکتاتور وهم از استعمارگران خواهیم گرفت البته امیدوارم مجاهدین هم به یک جریان ملی تبدیل شوند وبجای نامه نگاری به رفسنجانی فرصت طلب بیشتر به فکر ایران بدون تفکر اخوندی باشند.

-- Hamid ، Oct 9, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)