تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

«دیدار با خانواده آسیب‌دیدگان متوقف شود»

معاونت سیاسی استانداری تهران از اعضای شورای شهر تهران خواسته که دیدارها با خانواده‌های زندانیان و آسیب‌دیدگان حوادث اخیر را متوقف کنند.

پارلمان‌نیوز که از سوی جناح اقلیت مجلس ایران اداره می‌شود، امروز سه‌شنبه به نقل از یک عضو شورای شهر تهران که نامش فاش نشده، این خبر را منتشر کرده است.

این عضو شورای شهر تهران گفته که در نامه معاونت سیاسی استانداری تهران آمده که این دیدار‌ها «خلاف مصالح و منافع عمومی کل کشور» است و باید متوقف شود.

براساس این گزارش، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز امروز در حاشیه جلسه علنی مجلس وجود این نامه را تائید کرده است.


دیدار اعضای شورای شهر تهران با خانواده‌های آسب‌دیدگان (عکس: فلیکر، حامد صابر)

به گفته آقای چمران، در این نامه آمده که «این موضوع(رسیدگی به وضعیت خانواده‌ها) از طریق هلال احمر قابل پیگیری است.»

اعضای شورای شهر تهران پیش از این با خانواده برخی از کشته‌ها و آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات دیدار و گفتگو‌هایی داشته‌اند.

۱۷ شهریور ماه نیز فرمانداری تهران به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر پرداخت غرامت شهرداری به خانواده‌های آسیب‌دیده حوادث پس از انتخابات، اعتراض کرده بود.

این فرمانداری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که «مصوبه شورای شهر به دلیل مغایرت‌های قانونی، اجرایی نیست.»

۱۷ شهریور ماه نیز فرمانداری تهران به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر پرداخت غرامت شهرداری به خانواده‌های آسیب‌دیده حوادث پس از انتخابات، اعتراض کرده بود

شورای شهر تهران ۱۷ شهریور ماه به شهرداری تهران ماموریت داده بود که با هماهنگی وزارت کشور به وضعیت آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات رسیدگی کند.

شورای شهر تهران همچنین برای بررسی موضوع دفن اجساد مجهول‌الهویه در قطعه ۳۰۲ بهشت زهرا، کمیته‌ای تشکیل داده بود که تاکنون از نتیجه کار این کمیته گزارشی منتشر نشده است.

وب‌سایت نوروز، ، ۳۱ مرداد ماه به نقل از یکی از پرسنل «گورستان بهشت زهرا» گزارش کرد که در روزهای ۲۱ و ۲۴ تیرماه، جواز دفن ۴۴ نفر بی‌نام، برای خاکسپاری در قطعه ۳۰۲ صادر شده ‌است.

در جریان ناآرامی‌های انتخاباتی در ایران، ده‌ها نفر جان خود را از دست داده و صد‌ها تن دیگر زخمی شدند.

مقام‌های پلیس می‌گویند که در این حوادث، تنها ۲۰ نفر کشته شده‌اند و مجلس شورای اسلامی تعداد کشته‌ها را ۳۰ نفر می‌داند. این در حالی است که علیرضا بهشتی نماینده میرحسین موسوی در هیات ویژه آسیب‌دیدگان حوادث اخیر، از در اختیار داشتن نام ۷۲ نفر از کشته‌ها خبر داده است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)