تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

هشدار نسبت به تشدید اختلاف‌ها در ایران

اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان رهبری و حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، نسبت به تشدید‌ اختلاف‌ها در ایران هشدار دادند.

آقای هاشمی که حمایت تلویحی وی از مواضع اصلاح‌طلبان، خشم محافظه‌کاران را برانگیخته است، روز گذشته در دیدار با برخی اعضای فراکسیون روحانیون اصول‌گرای مجلس شورای اسلامی هشدار داد که ترویج فضای شایعه‌سازی، تهمت و افترا، «آفت تحقق وحدت ملی» است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت که «ریشه‌ها و عوامل ایجاد و القای اختلاف در جامعه، باید به طور واقعی شناخته شده و با آن مقابله شود.»


هاشمی همچنین گفت که از فعالیت برخی «محافل و رسانه‌ها» برای اختلاف‌افکنی میان مسئولان نظام متاسف است.

حسن روحانی هم امروز سه‌شنبه در همایش «آینده پژوهی هویت‌های جمعی در ایران» با انتقاد از حوادث پیش آمده پس از انتخابات در ایران گفت که «برخی می‌گویند رای ملت باید تشریفاتی باشد» که این مخالف دیدگاه آیت‌الله خمینی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت که برخی از اینکه آقای خمینی، دخالت نظامیان در سیاست را ممنوع کرده است، «خوششان نمی‌آید.»


روحانی هشدار داد که «تکه‌تکه» کردن جامعه، «سمی مهلک» برای اتحاد ملی است و برخی با حمله به دیدگاه‌ها و خانواده آیت‌الله خمینی می‌خواهند «جنگی چریکی» آغاز کنند.

در ایران با گذشت بیش از سه ماه از زمان اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، اختلاف‌ها و اعتراض‌ها بر سر صحت نتیجه آن همچنان ادامه دارد.

روحانی هشدار داد که «تکه‌تکه» کردن جامعه، «سمی مهلک» برای اتحاد ملی است و برخی با حمله به دیدگاه‌ها و خانواده آیت‌الله خمینی می‌خواهند «جنگی چریکی» آغاز کنند

محافظه‌کاران نزدیک به محمود احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری «سالم» برگزار شده است، جناح اصلاح‌طلب را به تلاش برای انجام «کودتای مخملی» متهم می‌کنند، در مقابل نیز، اصلاح‌طلبان با اعلام اینکه در انتخابات اخیر «تقلب‌های گسترده‌ای» روی داده، دولت برآمده از آن را «نامشروع» دانسته‌اند.

در جریان اعتراض‌های مردمی به نتیجه این انتخابات که با دخالت نیرو‌های پلیس و لباس شخصی‌ها به ناآرامی کشیده شد، ده‌ها تن کشته و صد‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

بازداشت تعداد قابل توجهی از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، جبهه مشارکت و حزب کارگزاران از دیگر اتفاقاتی است که در سه ماه گذشته و در ارتباط با موضوع انتخابات رخ داده است.

تعداد قابل توجهی از اعضای این جریان‌های سیاسی، همچنان در زندان به سر می‌برند و هنوز مشخص نیست که درباره آنها چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

هیج اختلافی بین ملت ایران نیست وهمگی براین باورند که درانتخابات تقلب شده است بهترین راه کناره گیری کسانی است که برطبل خودحواهی خود میکوبند ومیگویند تقلب نشده .وبهترین روش برای برگشت آرامش به کشور آزادی تمامی زندانیان سیاسی .محاکمه کسانی که درراهپمای مسالمت آمیزمردم بی گناه رابه خاک وخون کشیده وموردضرب وشتم قرار دادند وبرگذاری یک انتخابات آزاد به نظارت مجامع بین المللی یا مجامع بیطرف

-- ابراهیم ملکی ، Oct 6, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)