تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نمایندگان ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار داشتند

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گزارش‌ها درباره دیدار و گفتگوی نمایندگان ایران و آمریکا در حاشیه نشست ژنو را تائید کرد.

به گزارش خبرگزاری‌ها، آقای بروجردی امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه علنی مجلس به خبرنگاران گفت که هیات‌های نمایندگی ایران و آمریکا در این دیدار، درباره «بسته هسته‌ای ایران» گفتگو کرده‌اند.

این نماینده مجلس به جزئیات این گفتگو‌ها اشاره‌ای نکرد، اما افزود که معتقد است این «موضوع بردی برای جمهوری اسلامی ایران» به شمار می‌رود.


AP

رسانه‌های خارجی پیش‌تر گزارش کرده بودند که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با ویلیام برنز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه نشست ژنو دیدار و گفتگو داشته ‌است.

دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ پنجشنبه گذشته با حضور نماینده آمریکا در ژنو سوئیس برگزار شد.

بروجردی همچنین گفت که مقام‌های آمریکایی برای مذاکره با ایران «بسیار علاقه‌مند» هستند و این دیدار به «منزله برقراری رابطه میان دو کشور نیست.»

ایران و آمریکا بیش از ۳۰ سال است که با یکدیگر رابطه دیپلماتیک ندارند.

این نماینده مجلس به جزئیات این گفتگو‌ها اشاره‌ای نکرد، اما افزود که معتقد است این «موضوع بردی برای جمهوری اسلامی ایران» به شمار می‌رود

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود اظهار داشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «متعهد» شده که سوخت مورد نیاز رآکتور اتمی تهران را تامین کند.

به گفته این نماینده مجلس، آژانس از آمریکا و روسیه خواسته است که این سوخت را تامین کنند.

مقام‌های ایران پیش‌تر گفته بودند که پیشنهادی مبنی بر تحویل سوخت با غنای پایین و دریافت سوخت با غنای نزدیک به ۲۰ درصد از کشوری ثالت را ارائه کرده‌اند.

علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز ۱۲ مهر ماه گفته بود که «قرار است اورانیوم ۳.۵ درصد بدهیم و اورانیوم ۲۰ درصد را تحویل بگیریم.»

منابع خبری پیش‌تر اعلام کرده بودند که در مذاکرات پنجشنبه گذشته، در این زمینه، میان تهران و گروه ۱+۵ «توافقی اصولی» صورت گرفته است.

مذاکرات درباره چگونگی دریافت این سوخت قرار است ۲۷ مهر ماه (۱۹ اکتبر) با حضور نمایدنگان ایران، روسیه، ایالات متحده و فرانسه در وین برگزار شود.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

چرا این نمایندگان با یکدیگر دیدار داشتند؟

کار بهتری نداشتند انجام بدهند؟

-- آمریکایی کفر ستیز و ایران پناه ، Oct 8, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)