تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

جنجال بر سر صحت مدرک تحصیلی رحیمی

الیاس نادران نماینده محافظه‌کار مجلس هشتم، باردیگر محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد را به داشتن مدارک تحصیلی «جعلی» متهم کرد.

به گزارش روزنامه‌های ایران، آقای نادران روز گذشته در نطق میان دستور خود در مجلس گفت که معاون اول احمدی‌نژاد پیش از این «ادعا» کرده بود که مدرک دکترای افتخاری دارد، اما «بعدها پا را از این فراتر گذاشته و مدعی شده است که مدرک تحصیلی دکترا دارد.»

آقای نادران پیش از این سندی منتشر کرده بود که نشان می‌داد محمدرضا رحیمی در موقعیت‌های مختلف از عنوان علمی دکترا «سوءاستفاده» کرده است.


الیاس نادران

وی دهم شهریور ماه سال گذشته از رحیمی خواسته بود کپی مدرک دکترای خود را به رسانه‌ها ارائه کند.

نادران افزوده بود که معلوم نیست معاون پارلمانی رئیس‌ جمهوری، مدرک دکترای خود را از کجا گرفته است و درجه علمی وی روشن نیست.

این نماینده مجلس در صحن علنی مجلس اظهار داشت که آقای رحیمی تاکنون مدرکی مبنی بر داشتن مردک تحصیلی دکترا به دانشگاه آزاد، دیوان محاسبات و نهاد ریاست جمهوری ارائه نکرده است.

نادران از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواست که در این خصوص به افکار عمومی پاسخ دهند.

وب‌سایت الف نزدیک به احمد توکلی نیز امروز دوشنبه، سندی در رابطه با مکاتبه آقای رحیمی با دانشگاهی «جعلی» در ونکوور کانادا منتشر کرده است.


محمدرضا رحیمی

این وب‌سایت ادعا کرده که رحیمی در زمانی که رئیس دیوان محاسبات بوده، نامه‌ای برای معرفی یکی از نزدیکان خود به دانشگاه «جعلی» بلفورد در کانادا نوشته است.

وب‌سایت الف گزارش کرده که در هیچ یک از کشور‌های جهان نیز دانشگاهی به نام «بلفورد» وجود ندارد، اما «مدارکی با نام دانشگاه بلفورد برای مقاطع مختلف، به طور مستقل و یا در بسته‌های حاوی چندین مدرک، به فروش می‌رسد.»

آن‌طور که الف گزارش کرده است، هزینه خرید این مدارک و مدارک مشابه در اینترنت بسته به مورد، نحوه خرید و سایت محل خرید، از «چند صد تا چند هزار دلار و در بازار ایران از چند میلیون تا چند ۱۰ میلیون تومان» است.

خبرگزاری فارس نیز گزارش کرده که نادران برای پیگیری موضوع مدرک تحصیلی معاون اول احمدی‌نژاد، شکایتی تسلیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کرده است.

الیاس نادران می‌گوید که رحیمی تاکنون مدرکی مبنی بر داشتن مردک تحصیلی دکترا به دانشگاه آزاد، دیوان محاسبات و نهاد ریاست جمهوری ارائه نکرده است

احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز ۲۴ شهریور ماه گفته بود که محمدرضا رحیمی، می‌داند که مدرک تحصیلی‌اش «جعلی» است.

محمدرضا رحیمی ماه گذشته به سمت معاون اولی احمدی‌نژاد منصوب شد. وی پیش‌تر معاون هماهنگی معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری بود.

صحت مدرک تحصیلی رحیمی، به یکی از موضوعات مورد مناقشه میان برخی نمایندگان مجلس با دولت‌های نهم و دهم تبدیل شده است.

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس، سال گذشته در جریان استیضاح علی کردان وزیر پیشین کشور در جمع خبرنگاران گفته بود که «مدرک دکترای ‏رحیمی، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، قل دوم مدرک آقای کردان است‏‎.»

آقای کردان نیز به خاطر داشتن مدرک «جعلی»، سال گذشته از سوی مجلس استیضاح و از مقام خود برکنار شد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

خدا آخر و عاقبت مان را با این دولت جاعلان و متقلبان و جاهلان و قاتلان و جانیان و ...و ... به خیر کنه.

-- کوزه گر ، Oct 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)