تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

والیبال ایران نایب قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال ایران برای نخستین بار نایب قهرمان آسیا شد.

تیم ایران در دیدار پایانی پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جام ملت‌های آسیا با قبول شکست مقابل ژاپن، برای نخستین‌بار مدال نقره این مسابقات را از آن خود کرد.

والیبالیست‎های ایران امروز دوشنبه در فیلیپین در برابر تیم ژاپن قرار گرفتند که در پایان، با نتیجه سه بر یک، بازی را به حریف قدرتمند خود واگذار کردند.

ایران در گیم نخست بازی توانست با نتیجه (۲۵ بر ۱۹) حریف خود را شکست دهد، اما در گیم‌های دوم، سوم و چهارم با نتایج (۱۸ بر ۲۵)، (۲۳ بر ۲۵) و (۲۲ بر ۲۵) در برابر قهرمان دور گذشته این مسابقات شکست خورد و به مقام دومی دست یافت.


تیم ملی ایران پیش از این بازی، به ترتیب مقابل سریلانکا، چین، ویتنام، هنگ‎کنگ (مرحله مقدماتی)، چین‎تایپه و قزاقستان (مرحله یک چهارم نهایی) و کره‎ جنوبی (مرحله نیمه‎نهایی) به پیروزی دست یافته بود.

این برای دومین‌بار است که تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا صاحب مدال می‌شود. این تیم در سال ۲۰۰۳ توانسته بود با شکست تیم چین، به مدال برنز دست یابد.

تیم ژاپن یکی از قدرتمند‌ترین تیم‌های والیبال آسیا است که پیش از قهرمانی سال ۲۰۰۹، توانسته بود شش بار به مقام قهرمانی، سه بار به عنوان نایب قهرمانی و سه بار به مقام سومی برسد.

ژاپن با برد در برابر ایران، برای هفتمین‌بار است که قهرمان مسابقات والیبال آسیا می‌شود.

تاکنون ۱۵ دوره مسابقات آسیایی برگزار شده که تیم ایران در ۱۳ دوره آن حضور داشته ‌است.

Share/Save/Bookmark

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)