تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    
محمدعلی انصاری خطاب به نفی‌کنندگان هولوکاست:

«چرا اجازه تحقیق از انتخابات را نمی‌دهید؟»

محمدعلی انصاری مدیر موسسه نشر و آثار آیت‌الله خمینی، به طرفداران تحقیق درباره «هولوکاست» در ایران گفت که چرا اجازه نمی‌دهند درباره مسئله «ساده انتخابات» اخیر تحقیقاتی صورت گیرد؟

در نامه مدیر موسسه نشر و آثار آیت‌الله خمینی، نوشته شده که «دوستانی» که از منع تحقیقات درباره هولوکاست «عصبانی» هستند و آن را خلاف «دموکراسی و آزادی بیان» می‌دانند، «چرا اجازه تحقیق درباره مسئله ساده انتخابات را نمی‌دهند؟»


محمدعلی انصاری مدیر موسسه نشر و آثار آیت‌الله خمینی

اشاره آقای انصاری به محمود احمدی‌نژاد است که آیت‌الله خامنه‌ای وی را «برنده» دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام کرد.

در ایران با گذشت بیش از سه ماه از زمان برگزاری انتخابات، اعتراض‌ها به نتایج آن همچنان ادامه دارد.

آقای انصاری امروز دوشنبه در نامه‌ای که خطاب به محمدجواد لاریجانی نوشته است، از اظهار‌نظر‌های وی در مورد مواضع خانواده آیت‌الله روح‌الله خمینی به ویژه مواضع حسن خمینی در حوادث اخیر، انتقاد کرده است.

انصاری می‌گوید که با شناختی که از خانواده آقای خمینی دارد، آنها «هرگز مرعوب» نمی‌شوند و «آزادانه و شجاعانه از حق و انصاف و عدالت و اسلام ناب دفاع می‌کنند»

لاریجانی هفته گذشته در اظهاراتی از عملکرد حسن خمینی بعد از انتخابات انتقاد کرد و گفت: «بیت امام باید حرمت امام را حفظ و از مناقشات دوری کنند.»

لاریجانی افزود که حسن خمینی، فرد «زیرک و باهوشی» است، اما حمایت وی از میرحسین موسوی امری نیست که «مخفی» بماند.

حسن خمینی یکی از نوادگان آیت‌الله روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است که حاضر نشد در مراسم تنفیذ و تحلیف محمود احمدی‌نژاد شرکت کند.

این اقدام نوه آیت‌الله خمینی، خشم محافظه‌کاران نزدیک به دولت احمدی‌نژاد را برانگیخته است. آنها در ماه‌های اخیر در اظهار‌نظر‌های خود و رسانه‌ها حملات تندی متوجه حسن خمینی کرده‌اند.

خبرگزاری دولتی ایرنا از جمله رسانه‌هایی است که در هفته‌های اخیر مقالات و مواضع تندی علیه وی منتشر کرده است.

«دوستانی که از منع تحقیقات درباره هولوکاست، عصبانی هستند و آن را خلاف دموکراسی و آزادی بیان می‌دانند، چرا اجازه تحقیق درباره مسئله ساده انتخابات را نمی‌دهند؟»

انصاری با انتقاد از این حملات علیه حسن خمینی نوشته که «اگر قرار باشد کودتای مخملی و نرم اتفاق بیافتد، اول کودتای اخلاقی و هتاکی و شایعه‌پراکنی و فرهنگی شکل می‌گیرد.»

متن کامل نامه

آقای انصاری در نامه خود خطاب به جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه نوشته که با شناختی که از خانواده آیت‌الله خمینی دارد، مطمئن است که آنها «هرگز مرعوب» نمی‌شوند و «آزادانه و شجاعانه از حق و انصاف و عدالت و اسلام ناب دفاع می‌کنند.»

او نوشته که از اینکه محمدجواد لاریجانی در شرایط کنونی «شمشیر را از رو بسته» و اقدامات «خیر خواهانه و دولسوزانه» شخصیت‌های برجسته را به «رودرویی با نظام و اقدام علیه امنیت ملی کشور» تفسیر می‌کند، متعجب است.

لاریجانی روز گذشته نیز در سخنانی میرحسین موسوی را به «کودتا علیه ولی‌فقیه» متهم و ادبیات او و هوادارانش را به ادبیات «لمپن‌ها» تشبیه کرد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

اشاره ای به سید حسین نوه دیگر خمینی و افشا گری ایشان در مورد پدر بزرگ و کل نظام که نشانه ای کوچک ازحقیقت گویی است صدها برابر بهتر از ذکر به اصطلاح زرنگی و تیزهوشی سید حسن است که نشانه از مداحی ووصف دروغین بیت خمینی ونظام او توسط آقای انصاری دارد.

-- بدون نام ، Oct 5, 2009

وقتیکه آقای خامنه ای میگوید تقلب نشده دیگر حق تحقیق به کسی داده نمی شود

-- ابراهیم ملکی ، Oct 5, 2009


دیگه احتیاجی به تحقیق هم داره؟


آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است!؟

-- عزازیل ، Oct 7, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)