تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۸۸ • چاپ کنید    

ابراز رضایت آمریکا از «همکاری» ایران

ایالات متحده می‌گوید که سیاست‌های هسته‌ای ایران در حال حاضر در «مسیر درست» حرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا از نشانه‌هایی که دال بر همکاری ایران در این زمینه است، ابراز خرسندی کرد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان اظهار داشت که در حال حاضر امور در مسیر درست پیش می‌روند.


جیمز جونز مشاور امنیت ملی آمریکا(رویترز)

این اظهارات پس از موضع‌گیری محمد البرادعی رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که گفته است ایران از رویارویی در خصوص برنامه هسته‌ای‌اش، به همکاری رسیده است، مطرح می‌شود.

محمد البرادعی که اکنون در ایران به سر می‌برد، اعلام کرد که سوم آبان ماه(۲۵ اکتبر)، بازرسان آژانس از مرکز غنی‌سازی «فردو» در قم بازدید می‌کنند.

وی در کنفرانس خبری مشترکی با رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: «اتهاماتی علیه ایران مبنی بر اینکه مطالعاتی برای تسلیحاتی شدن انجام داده، وجود دارد. البته اینها مسائلی هستند که ما هنوز در حال تحقیق درباره آن هستیم.»

مشاور ارشد باراک اوباما از این که ایران و کره شمالی به پیام واشینگتن در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود پاسخ مثبت داده‌اند، ابراز خرسندی کرد

به گزارش رویترز، آقای جونز با رد گزارش‌هایی مبنی بر دستیابی ایران به توانایی ساخت بمب اتم گفت که همکاری مقام‌های ایران در چند هفته گذشته «مناسب» بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشته است که گزارش‌های محرمانه حاکی از دستیابی ایران به فن‌آوری ساخت بمب اتمی است.

این روزنامه گزارش کرده است که یک تحلیل محرمانه توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آشکار ساخته است که جمهوری اسلامی به «اطلاعات لازم برای طراحی و تولید بمب اتمی» دست یافته است.

نیویورک تایمز مدعی است این گزارش محرمانه که از دستیابی ایران به دانش ساخت بمب اتمی بر اساس توانایی غنی‌سازی خود حکایت می‌کند، از سوی یک مقام بلندپایه اروپایی در اختیار این روزنامه قرار گرفته که در اوایل سال جاری میلادی تهیه و اخیرا به روز شده است.

جیمز جونز می‌گوید که ما نگران اهداف برنامه هسته‌ای ایران هستیم، اما در حال حاضر با کشوری مواجه شده‌ایم که «علاقمند به مذاکره» است

با این حال، جیمز جونز افزود که ما نگران اهداف برنامه هسته‌ای ایران هستیم، اما در حال حاضر با کشوری مواجه شده‌ایم که «علاقمند به مذاکره» است.

به گفته وی، در مذاکرات آتی غرب با ایران در ۱۹ اکتبر، گروه ۱+۵ در مورد شیوه انتقال اورانیوم غنی‌شده با غلظت پایین به روسیه رایزنی خواهد شد.

مشاور ارشد باراک اوباما از این که ایران و کره شمالی به پیام واشینگتن در مورد فعالیت‌های هسته‌ای خود پاسخ مثبت داده‌اند، ابراز خرسندی کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از سوزان رایس نماینده آمریکا در سازمان ملل نوشته است در صورتی که ایران نتواند ثابت کند که فعالیت‌های هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است، گزینه تشدید تحریم‌ها از سوی غرب مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

الان اون نقل قول کیهان میچسبه که هرچی میشد میگفت وصیت نامه امام بوده که اگه آمریکایی ها از شما تعریف کردند یعنی دارید راه خطا میروید !

-- نیما ، Oct 4, 2009

go Ahmadinejad go

-- matt ، Oct 5, 2009

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)
-لطفا به زبان فارسی کامنت بگذارید.
برای نوشتن به زبان فارسی می توانید از ادیتور زمانه استفاده کنید.
-کامنتهایی که حاوی اتهام، توهین و یا حمله شخصی باشد هرز محسوب می شود و منتشر نخواهد شد.


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)